Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-Link Dir-615 - kommer ikke på internett


Anbefalte innlegg

Hei,

Kjøpte meg i går en ny D-Link DIR-615 og sliter med å komme på internett med den. Måten jeg satt den opp på:

Koblet den til pc'en via LAN og brukte web grensesnittet på 192... adressa.

 

Internet:

Host name: <navnet på pc'en jeg er koblet til>

Primary DNS address: fikk denne fra ipconfig på pc'en jeg har koblet til via LAN

Secondary DNS address: fra ipconfig

MTU: default

MAC address: <klona fra pc'en>

 

Wireless:

Helt vanlig her, WPA-personal

 

Jeg finner nettverket på laptop'en min (og Windows Phone og iPhone), men får "No internet". D-Link'en viser grønt lys på WIFI og power så det ser riktig ut der men....

 

Har superbredbånd fra GET (70/5) og har internett på pc'en (kablet) jeg har koblet routeren til for å konfigurere.

Hadde også internett på forrige trådløse router (bortsett fra på nyere device'er pga gammel teknologi (tror jeg da)).

 

Jeg fatter ingenting.

 

Host name i web grensesnittet... skal det være pc-navnet? Men hvilken pc isåfall? Den jeg har koblet routeren til for å konfigurere, eller den som faktisk skal bruke WIFI?

Er det noen andre innstilinger jeg må gjøre i routeren?

 

Jeg har prøvd å restarte modemet fra GET også.

 

Tips mottas med stoooor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at GET og andre kabelleverandører har lease av IP-adresse mot macadresse på nettverkskort.

Kobler man til et nytt kort (PC eller router) så vil man ikke få nettforbindelse.

 

Du kan prøve å slå av modemet noen minutter og slå det på igjen (tilkoblet internettport på routeren). Hjelper ikke dette, så vil en reset av modemet garantert få deg på nett.

 

PS: Sjekk at du ikke har routermodem fra GET. I såfall kan det være ipkonflikt (Begge har 192.168.0.1)

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...