Gå til innhold

Tråden om Sony Xperia Acro S


Eriond

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den oppgraderingen dere snakker om - er det den som heter 6.1.A.2.45 som jeg fikk på telefonen i morges og installerte?

Har ikke brukt telefonen noe etter dét, men om det er denne dere mener, hva kan jeg forvente av forbedringer/endringer?

Ser nå på nettet at de med Xperia Arc skryter fælt av diverse forbedringer..

Lenke til kommentar

Skulle teste ut de appene som fulgte med telefonen (jeg får ihvertfall ikke slettet..) og klikket bl.a. på en med navnet "Power saver settings". Og så fikk jeg jammen opp at den ikke var kompatibel med telefonen.... :omg: Er det mulig? Ikonet til appen er en blå ball med et batteri inntegnet.

Finner den ikke på Play, men er det egentlig denne http://forums.androidcentral.com/htc-evo-4g-lte/178929-install-power-saver-settings-ics.html

eller denne

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.logicvoid.powersaversettings&feature=search_result

 

Noen andre med samme erfaring?

Lenke til kommentar

Fikk ny oppdatering i går kveld :-) En liten tråd om den her: forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1856840

 

Er Samsung S2 like bra eller hvad synes du?

 

Min personlige erfaring er at Samsung er bedre på Android enn Sony. Samsung's tlf lagger mindre og er raskere jevnt over. Synest og at kameraet på SII tar bedre bilder da bildene fra Sony inneholder mer støy, og er mer kornete ved full zoom. Fint at en og kan gå for et større batteri til S II.

 

Sony tlf har en bedre skjerm i og med at den er i HD og den er og særdeles god ute i dagslys. Skjermen har og mer naturlige farger men dårligere innsynsvinkel (om det er viktig). Den har letter tilgang til sd-kort og sim-kort. Og kameraknapp er fint å ha. Alt i alt en meget god tlf som sinker litt ved enkelte operasjoner. Kameraet og nettleseren er litt trege.

Dette er som sagt mine erfaringer og andre kan ha erfart det annerledes.

Lenke til kommentar

Har brukt den i to dager nå og har noen inntrykk

 

Batteritiden er bra. Det er alfa-omega for meg som bruker den ofte i forbindelse med skole og jobb, og den varer fint en hel dag ved ganske hyppig bruk, såfremt lysstyrken ikke står på max. Den forbedres sikkert etter å ha gått igjennom et par ladesykluser og.

 

Knappene på forsiden kunne med fordel vært plassert litt lenger ned og vært litt større. Jeg bommer et par ganger, men det er vel en tilvendingssak. volumtastene kunne også vært plassert litt lenger opp på telefonen.

 

Lydkvalitet i samtaler har jeg ingenting å utsette på. Har spurt de jeg snakker med, og de hører meg klart og tydelig

 

Kameraet har jeg ikke brukt mye, men om du ikke er ute etter det beste så duger det. Det er ikke like raskt som HTC One X, men det er mye raskere i avtrekkeren enn det iPhone 4 er (mine referansetelefoner). Videokvaliteten har jeg ingenting å utsette på. Bildekvaliteten er kanskje noe svak innendørs?

 

Musikkspilleren liker jeg godt. Den er enkel og grei, og har en equalizer for de som vil ha det. Jeg har i underkant av 25 GB musikk på telfonen, og opplever ingen forsinkelser når jeg blar gjennom lista med artister, album osv.

 

NFC ser jeg ikke nytteverdien med enda, håper vi vil få en betalingsløsning med NFC i Norge i nærmeste framtid. De to NFC-tagene som følger med er et artig leketøy, men det du kan gjøre med de er noe begrenset.

 

Sony skal ha klapp på skulderen for byggekvaliteten. Det er en plastikktelefon, men den føles mindre skjør ut enn HTC One X gjør, det har nok noe med tykkelsen å gjøre, men de får pluss i boka.

 

Ellers liker jeg hvordan Sony sitt Android-UI ser ut. Jeg er ingen fan av TouchWiz eller HTC Sense, men Sony sin løsning ser bra ut og er etter min mening overlegen de andre.

 

Overgang til HDMI-kabel følger ikke med. Det følger med en dock og ørepropper. Docken er kjekk å ha ved nattbordet.

 

Alt i alt er jeg fornøyd med kjøpet, og jeg synes at Sony har gjort en god jobb med denne telefonen.

Lenke til kommentar

Har nå hatt denne i en stund. Veldig fornøyd med telefonen, og kan si meg enig i Gendarmerie, foruten noen punkter;

 

"Knappene" på forsiden kunne vært ørlite mer følsomme, men dette virker som en tilvenningsak, da det går bedre og bedre for hver dag. Dog enig med sidetastene.

 

Bildekvaliteten føles veldig bra. Tok bilder av gamlebilen ute i halvmørket, og bildene ble overraskende gode. Brukte dem i finn-annonsen, og kjøper hadde fått med seg en del detaljer fra dem virket det som. Men så klart, er ikke et speilreflekskamera.

Alt som trengs å gjøres for å ta bilder er å låse opp telefonen, holde inne kameraknappen inne i et drøyt sekund, så er det klar til å ta bilder(som går ganske fort imo).

 

NFC virker som en grei løsning for å kjapt bytte mellom innstillinger/programmer. F.eks. ha en i bilen, slik at du bare legger telefonen der for å skru på gps/musikk. Eller ha en på jobben for å automatisk skru på stillemodus. Etc. Dette virker dog som en relativt ny teknologi, så den virkelige nytteverdien kommer vel etterhvert. Man kan vel også overføre filer til andre telefoner med NFC ved å holde dem nær hverandre?

 

Og ja, dat byggekvalitet. Føles robust, men ikke for tung. Har dyppa den i en halvliter(enkelt, billig og ræva partytriks) og sølt cola over. Alt som trengtes for å få den ren var å holde den i noen strakser under springen :)

 

Så som Gendarmerie er jeg strålende fornøyd med telefonen, ser for meg at denne kommer til å holde en god stund fremover!

Lenke til kommentar

Har hat tlf en uke nå og er grisefornøyd med alt bortsett fra kamera. Det tar utrolig fine bilder i makro, ja faktisk de fineste jeg har sett på noen mobil, men vanlige utebilder blir enten altfor lyse eller altfor mørke. Min gamle SE arc tar mye finere utebilder. Er det noe galt med kamera eller skal det være sånn? Hvordan opplever dere andre dette kamera? Hvis det ikke går ann og gjøre noe med dette så må jeg bytte den ut med noe annet da jeg bruker kamera mye,

Endret av bananalars
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vurderer å kjøpe denne telefonen, men har et par spørsmål jeg gjerne vil få svar på først.

 

1. Er displayet mørkt? Har lest det er litt lite lyssterkt

2. Hvordan er lydkvaliteten for musikk, gjennom hodetelefoner?

3. Lest at telefonen blir varm. Hvor raskt/lett og hvor varmt er det snakk om? Har Arc S nå, og den blir litt for lett, og litt for varm for min del.

 

På forhånd takk! :D

Lenke til kommentar

Det finnes vel alltid en mandagstelefon eller to. Men noe dritt når det rammer deg selv.. Har ingen problemer overhode - skikkelig bra mener jeg.

Og ikke problemer i dagslys / sol heller. Klart, skrur du ned bakgrunnsbelysningen for mye, blir den mørk. :wee: Jeg har den på 3/4 - mer enn bra nok inne og ute.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe denne telefonen, men har et par spørsmål jeg gjerne vil få svar på først.

 

1. Er displayet mørkt? Har lest det er litt lite lyssterkt

2. Hvordan er lydkvaliteten for musikk, gjennom hodetelefoner?

3. Lest at telefonen blir varm. Hvor raskt/lett og hvor varmt er det snakk om? Har Arc S nå, og den blir litt for lett, og litt for varm for min del.

 

På forhånd takk! :D

1. Har factory settings på lyset, har aldri hatt problemer med at den er lite lyssterk.

2. Bruker et par koss høyttalere og appen Equalizer, godt fornøyd med lyden.

3. Har ikke lagt merke til at den blir veldig varm. Litt varm blir den om du snakker i telefonen, spiller ellerno over lengre tid, men det har aldri blitt ubehagelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...