Gå til innhold

Prisen for ytringsfrihet


Anbefalte innlegg

En aplaus til DEN NORSKE STATEN for den primitive idiologien om at man har rett til å ytre. Jeg mener det er i strid med den moderne sivilisasjonens utvikling og fører til at misfostre som Breivik blir avlet i et slikt primitivt samfunn som ender opp som monstrer. Breivik er den Frankensteinen som er et resultat av norske statens primitive idiologiske tankeeksperiment.

 

21 års forvaring, det var dagens....

 

Var han i Kina ville de laget kjøttdeig av ham og matet sultne hunder i Beijings gater. Skam ta deg Ola Nordmann. Lenge leve kommunisme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Helt uenig - er rett og slett imponert over hele prosessen, og veldig glad for at han fikk sin rettferdige dom, av ett oppegående og rettskaffent system/kultur.

Lenke til kommentar

Hvordan kan det ha seg at dere ikke veit hva en forvaringsdom faktisk betyr??

 

"Ved forvaringsdom kan den dømte i prinsippet risikere å sitte bak murene resten av sitt liv ved at straffen kan forlenges med fem år om gangen. Retten skal fastsette en tidsramme, med en minstetid og maksimum 21 år. Men dommen kan senere forlenges ut over grensen."

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Var han i Kina ville de laget kjøttdeig av ham og matet sultne hunder i Beijings gater. Skam ta deg Ola Nordmann. Lenge leve kommunisme.

 

Ja lenge leve en samfunnsordning som vil utrydde alle de som ikke er en del av "folket" som egentlig er arbeiderne. Verden ville vært mye bedre hvis alle som var uenige med staten ble lagd til kjøttdeig!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Helt uenig - er rett og slett imponert over hele prosessen, og veldig glad for at han fikk sin rettferdige dom, av ett oppegående og rettskaffent system/kultur.

 

Håper du blir like imponert når skatten kommer. Det er jo i siste ledd vi som betaler for hele sirkuset.

 

Det er bare penger ... Den reelle verdien i det hele er at samfunnet står igjen som en verdig og sterkere enhet, samt at samfunnet har blitt oppmerksom på en svakhet som må følges opp, helt til den er begravd, for godt - nemlig; vårt eget grums

Lenke til kommentar

Straffeutmålingen i Norge er for lav!

 

Livstid burde bety livet ut. I noen tilfeller uten prøveløslatelse.

 

Desverre er det ingen parti som har slik livstidsstraff på programmet såvidt jeg vet.

Mulig du ikke har fått det med deg, men du mister faktisk selve friheten i fengsel? Du vet... mulighet til å ta en pils i sola på stranda? Muligheten til å vandre bortover gaten uten noe mål og se på alle som streber etter en bedre hverdag? Hver dag sitte time etter time og glane på veggen? Tror du skal være litt forsiktig med sånne uttalelser. Fengsel er ikke for å pine folk, men for å holde dem borte fra samfunnet samtidig som de blir omskolert!

 

Btw; Breivik fikk forvaringsdom som tilsier at han i praksis vil sitte fengslet ut livet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prisen:

 

21 (år) x 365 (dager) x 1638 kr (Statlig oernatting) = 12.5 Millioner

 

Døgnpris hentet herfra: http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/dok/rapporter_planer/rapporter/2004/dommerledet-narkotikaprogram/10.html?id=278393

 

Skal vel bemerkes at det er dyrere desto høyere sikring. Altså kan overstående lett dobles, videre er det vel tvilsomt om han slipper ut etter 21 år, så det kan også lett dobles (om han lever 42 år til).

 

Altså ser vi muligens på 50 millioner kroner som arbeidende Nordmenn i privat virksomhet skal betale. Omtrent 100 kr på hver enkelt?

 

Videre observeres:

 

Ila fengsel har varslet at de vil begynne å bygge en spesialenhet hvis Behring Breivik ble dømt til forsvaring. Denne enheten vil ha en prislapp på 25 millioner kroner.

 

Dog bør det vel til slutt bemerkes at denne kostnaden har intet med ytringsfriheten å gjøre, den er vel med resultatet av at Stalig drift av justis i landet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fengsel er ikke for å pine folk, men for å holde dem borte fra samfunnet samtidig som de blir omskolert!

 

Jeg vil tro mange ser på frihetsberøvelse som en pinefull straff. I alle fall når det er snakk om så langt tidsrom som dette. Det er ikke sikkert fengselstraff livet ut skremmer flere fra å begå alvorlige kriminelle handlinger, men det holder i alle fall serie og massemordere borte fra samfunnet. Jeg har ikke tro på omskolering, bot og bedring i tilfellet Breivik. Heller ikke for Arnfinn Nesset eller Terje Wiik. Likevel er Nesset ute i samfunnet igjen, og Wiik kom seg helt ned til Strasbourg for å tale sin sak.

 

Btw; Breivik fikk forvaringsdom som tilsier at han i praksis vil sitte fengslet ut livet.

 

Det får vi da virkelig håpe!

Jeg vil i alle fall ikke ha han som nabo hvis han en dag slipper ut.

Endret av christdi
Lenke til kommentar

Hvordan kan det ha seg at dere ikke veit hva en forvaringsdom faktisk betyr??

 

"Ved forvaringsdom kan den dømte i prinsippet risikere å sitte bak murene resten av sitt liv ved at straffen kan forlenges med fem år om gangen. Retten skal fastsette en tidsramme, med en minstetid og maksimum 21 år. Men dommen kan senere forlenges ut over grensen."

 

Og vet du? At du klarer å hoste opp et pk-svar på hva forvaring er, er det ikke så veldig imponerende.

 

Det er ikke noe som heter i prinsippet livet ut. Loven er klinkende klar. Er en ikke noen fare for gjentakelse så skal en slippes ut. Hvis en ikke er noe fare og allikevel stenges inne har man en politisk domstol som ikke følger loven.

 

"rettsstaten fungerer"-floskelen blir dermed komplett.

Endret av norskgoy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At Breivik må ta straffen for det han gjorde er som det skal være, men jeg tror nå at dommen likevel er litt urettferdig.

Det var jo flere av ungdommene som sa at det var flere som skjøt, og et av fotoene fra utøya viser tydelig en annen mann kledt i politiuniform. Dette var ikke Breivik, men en større og skallet mann, i ekte ploitiuniform. Breivik hadde bare en selvkomponert kopi av en politiuniform.

 

Så tvilen går på hvor mange Breivik egentlig drepte, for jeg tror ikke et sekund på politiets mange løgner i denne saken.

Og politiet har heller aldri bevist at Breivik var alene om drapene

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At Breivik må ta straffen for det han gjorde er som det skal være, men jeg tror nå at dommen likevel er litt urettferdig.

Det var jo flere av ungdommene som sa at det var flere som skjøt, og et av fotoene fra utøya viser tydelig en annen mann kledt i politiuniform. Dette var ikke Breivik, men en større og skallet mann, i ekte ploitiuniform. Breivik hadde bare en selvkomponert kopi av en politiuniform.

 

Så tvilen går på hvor mange Breivik egentlig drepte, for jeg tror ikke et sekund på politiets mange løgner i denne saken.

Og politiet har heller aldri bevist at Breivik var alene om drapene

 

Baltazaar, ærlig talt. "Put your money where your mouth is". Nå har du spammet forumet med de samme påstandene i ett halvår uten at du tør å gå nærmere inn på detaljene. Jeg kan jo bare gjette hvorfor.

 

Disse bildene du viser til har jeg bedt deg om å vise veldig mange ganger nå, men du unnlater å svare og hopper isteden over til en annen tråd der du spammer de samme påstandene. Fryktelig forutsigbart og fryktelig svakt.

 

Så kom igjen, vis at du faktisk har litt ryggrad og at du tør å diskutere påstandene dine, eller vil du at vi skal få rett i alle våre fordommer mot deg?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

På'n igjen :roll:

 

Har ikke dette konpspirasjonstullet blitt utdiskutert og tilbakevist i andre tråder? Ingen vits i å ta dette fra begynnelsen av helt på nytt. Alle vet at dette er vissvass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...