Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei hei gutter og jenter :)

 

Jeg trenger hjelp. Jeg grugleder meg. Skal forhåpentligvis opptil Kjerag nå i løpet av helga og ja hva og hvordan fotograferer jeg. Jeg suger egentlig på landskapsbilder, men ønsker jo å bli bedre. Er vel ikke noe vits å da med seg stativ opp dit da det er en ganske heftig tur.

 

Jeg har 85 mm, 10-20 mm, 50 mm.

Har jo 7D kamera, men hvilke innstililnger anbefaler dere til landskap og ja evt fotografere folk ute på bolten.

 

Alle tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

F8 på sigmaen. Mulig jeg tar feil, men av min personlige erfaring er det den innstillingen som gir absolutt skarpest landskapsbilder med dette objektivet.

 

Edit:

Har du polfilter, så kan det sørge for å fjerne "disig luft" ved store panoramaer.

Angående lukkertid, så spiller det liten rolle med mindre det er mennesker eller planter/vind i bildet. Dette vet du jo selv, men bare en liten påminnelse. Tenker da automatikk i Av modus.

Og sist men ikke minst- Ha en god tur

Endret av Rowdy Yates
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har 85 mm, 10-20 mm, 50 mm.

Har jo 7D kamera, men hvilke innstililnger anbefaler dere til landskap og ja evt fotografere folk ute på bolten.

 

Alle tips mottas med takk :)

 

7D kamera finnes det? Hva er det for noe, har hørt om 3D før :p (Ja jeg er seriøs).

 

Hehe, greit nok :) Det er bare serienavnet på et av Canon sine kameraer.

Lenke til kommentar

kan noen fortelle meg hvordan man får lasta opp bildefiler,pfh.Takk :xmas:

Ved siden av "post"-knappen er det en knapp som heter "bruk fulleditor" eller noe. Trykk på den. Like under tekstboksen er det en bolk som heter "legg ved filer", så er det bare å trykke på "velg filer" og laste opp filen du ønsker.

 

Jeg har 85 mm, 10-20 mm, 50 mm.

Har jo 7D kamera, men hvilke innstililnger anbefaler dere til landskap og ja evt fotografere folk ute på bolten.

 

Alle tips mottas med takk :)

 

7D kamera finnes det? Hva er det for noe, har hørt om 3D før :p (Ja jeg er seriøs).

 

Spent på hva du har tenkt om 1100D (et annet serienavn på et Canon-kamera...)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

7D kamera finnes det? Hva er det for noe, har hørt om 3D før :p (Ja jeg er seriøs).

 

<spøk> Mitt kamera tar opp i 550 HD...! Edit: Canon har tydligvis bare et kamera som tar 1D, selveste 1D.. Koster en del da... </spøk>

 

 

Nei, det er navnene på DSLR's fra Canon ;)

Endret av SLi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

kan noen fortelle meg hvordan man får lasta opp bildefiler,pfh.Takk :xmas:

 

Ehhh, hva med å lese innlegget to innlegg over??

 

kan noen fortelle meg hvordan man får lasta opp bildefiler,pfh.Takk :xmas:

Ved siden av "post"-knappen er det en knapp som heter "bruk fulleditor" eller noe. Trykk på den. Like under tekstboksen er det en bolk som heter "legg ved filer", så er det bare å trykke på "velg filer" og laste opp filen du ønsker.

 

 

 

Edit: Kan også gjøre det veldig pedagogisk...

post-38990-0-29061300-1345840639_thumb.jpg

Endret av awesnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...