Gå til innhold

Funcom bekrefter permittering av ansatte (PC)


Anbefalte innlegg

Helt enig i at de fleste spill blir bedre om man inkluderer valget om multiplayer, men essensen i dette er vel at de fleste ønsker at Funcom holder seg til det de har hatt stor suksess med tidligere. De har aldri tatt helt av i MMO-sjangeren. Point & Click eventyrspill er ikke akkurat det som selger mest nå, men jeg vil anta at de er lettere å forutse med tanke på utviklingskostnader.

 

Kanskje Funcom kunne vært de som fornyet sjangeren og fikk folk litt mer med igjen. Hva med multiplayer Point & Click? :)

 

Jeg orker ikke mer "Drømmefall."

 

Skal det være en oppfølger må det bli av Den Lengste Reisen, originalspillet. Jeg likte ikke veien de gikk med Drømmefall. Kampsystemet. Karakterene osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har faktisk ikke satt meg ned for å prøve TSW, slang meg på AoC med ny pc og greier når det kom, og ble veldig skuffa så tar det litt mer rolig nå.

 

Etter alle kommentarene som kommer rundt spillet må jeg faktisk si at det frister å prøve det.

 

Håper virkelig Funcom kommer på beina igjen, det er ett tøft marked og de valgte å lage noe relativt orginalt.

Lenke til kommentar

Jeg er redd for at dette resultatet vil skape et signal til andre utviklere om at historiefortelling i spill ikke er å satse stort på..

 

Enig med du. Men tror funcom burde satse på nye Singleplayer IPer eller fortsette SP med den lengste reisen :)

 

Ja, men som sagt hadde de kanskje turt å fokusere mer på singleplayer og historiefokuserte spill hvis det var mer interesse for det. Ved å se på hva som spilt mest i dag er det simpel junkfood underholding som står øverst på listen. Det er absolutt ikke sikkert at Funcom hadde tjent noe mer på et singleplayer spill, men med et MMO kan de få en mer varende inntekt, og gjøre forbedringer/utvide spillet i årene som kommer. Anarchy Online og Age of Conan lever jo enda i beste velgående, og det har til og med blitt gitt ut expansionpacks.

 

Et annet eksempel på skiftende trender er C&C Generals 2 som har mistet hele singleplayeren, og omgjort til en F2P online klone. For de som er fan av C&C serien er dette et enormt svik.

Eller hva med Final Fantasy serien som har blitt omgjort til et linært og actionorientert kvasi-rpg?

Eller hva med Dragon Age 2 hvor hele eventyr- og utforskningsfølelsen fra Dragon Age 1 forsvant mens fokuset ble rettet mot rask combat i kjipe gjenbrukte dungeons?

 

Hmm... kanskje jeg bare er veldig skeptisk og urolig for spillfremtiden, men jeg savner bare måten spill ble laget tidligere, og synes lite om denne generasjonens spillsmak.

 

Kanskje du begynner å bli lei? Eller vokser fra deg spilling? Er mange som ser tilbake på gamle spill med gyldne nostalgi-briller. Mange spill var bedre før, men anbefaler deg å prøve de gamle spillene som du elsket igjen og så sammenlign.

 

Jeg synes det kommer mange kvalitets-spill ut på markedet nå også, det er bare at siden spilling har blitt så mainstream, så har det kommet overflødig mange spill, og de fleste prøver seg på lettjente penger.

 

Hvis man tenker seg om , kommer det like mange bra spill som før, bare at man ser det ikke fordi det kommer så mange spill.

Min mening hvertfall.

Lenke til kommentar

Kanskje du begynner å bli lei? Eller vokser fra deg spilling? Er mange som ser tilbake på gamle spill med gyldne nostalgi-briller. Mange spill var bedre før, men anbefaler deg å prøve de gamle spillene som du elsket igjen og så sammenlign.

Jeg synes det kommer mange kvalitets-spill ut på markedet nå også, det er bare at siden spilling har blitt så mainstream, så har det kommet overflødig mange spill, og de fleste prøver seg på lettjente penger.

 

Hvis man tenker seg om , kommer det like mange bra spill som før, bare at man ser det ikke fordi det kommer så mange spill.

Min mening hvertfall.

 

Blir aldri lei spilling, og det er galt å si at man vokser fra seg spilling. Det blir som å si at jeg har vokst fra meg å se på film siden jeg ser på færre filmer nå enn før. Men det er ikke bare nostalgibrillene mine som er i høyt gir. Du kan se på alle anmeldere sin topp 10 lister og se at spillene fra 1990 og tidlig 2000 overrepresenterer det meste. Historiedelen hadde bare et mye større fokus før - kanskje fordi teknologien ikke var like bra som i dag. Det kan også hende gamere var eldre og hadde mer tålmodighet til å sette seg inn i krevende spill. Hvor mange unge i dag tror du hadde orket å sitte igjennom Planescape som tilsvarte 5000 sider tekstet dialog? Selv de aller færreste wow spillere takler å lese de 10 linjene med tekst før de aksepterer et quest.

 

For å bruke en grov sammenligning kan man se på Star Wars filmene hvor 4,5,6 hadde mye dårligere effekter, men vekten ble i stedet lagt på karakterene, følelser og dialog fremfor cgi, heftige lysshow og koreografiske lyssverd dueller.

 

Jeg har uansett aldri sagt at det ikke gis ut bra spill i dag, jeg spiller like masse i dag som jeg gjorde før enda mye av det er eldre spill. Det jeg sier er at den dårlige spillsmaken til dagens generasjon gir et farlig signal til spillutviklerne som ser at historieløse junkfood spill selges som varmt

hvetebrød mens litt krevende historiefokuserte spill ofte gjør det dårlig.

 

Vi kan allerede se at dette har fått en rekke negative konsekvenser med spill som Dragon Age, Baldurs Gate, Gothic, Zelda, Final Fantasy, Duke Nukem, C&C , Silent Hill, Warcraft, hele eventyrsjangeren osv.

Lenke til kommentar

http://www.metacritic.com/browse/games/score/metascore/all/pc?sort=desc&view=condensed

 

Er ganske så enig med denne listen, bortsett fra at jeg hater strategispill (forutenom WC2, WC3, TFT, SC, og det bare singleplayer) og et par som bør bytte plass.

 

Jeg ser hvor du kommer fra, og er forsåvidt enig.

Det går faktisk an å vokse fra seg spilling, om ikke helt så til en viss grad. Veldig få personer slutter å forandre seg, dvs at mange (ikke alle) forandrer interesser og ting de elsket før , er ikke så bra lengre.

 

Er stor star wars fan selv, og alle vet at george lucas tok for mye kokain på ranchen sin etter episode 6 og noe ble ødelagt oppi toppen. Episode 1, 2 og 3 er abysmale i forhold til de orginale. Og nyere star wars "dansen" med lyssaber er jo ganske latterlig i mine øyne også.

 

Den dårlige smaken på spill kommer av hva som er tilgjengelig. Når spill ble mainstreamet, så ble mere rask tilgjengelig og dagens generasjon spiller jo det som er tilgjengelig. Er enig at flere spillutviklere burde la seg bli inspirert av gamle spill.

 

Er helt enig med deg at dragon age 2 var et dårlig spill, men ikke pga historien/karakterene. Det var pga gjenbrukte dungeons, mer actionpreget combat (noe som var latterlig siden DA : O var en av denne generasjonens beste spill) og på en måte likte jeg at hawke hadde sin egen historie istedenfor navnløse warden fra eneren ble gjentatt.

 

Final fantasy har ikke vært bra siden nr. 8 (i min bok) men jeg har "vokst" fra meg Jrpger , og har ikke tålmodighet til overproposjonerte hårsveiser og melodramatiske tenåringer lengre.

 

Silent hill var også nedtur etter nr.2 , men det er fordi capcom ble japans svar på EA (raske penger) (resident evil 5)

 

WoW er et spill jeg har spilt veldig mye, nettopp pga historien, men denne frafalt helt etter wrath of the lichking og utviklet seg i feil retning slik som du sier.

 

Jeg har tro på at det kommer mange gode spill framover, (for å komme tilbake på topic) og jeg har virkelig tro på at hvis funcom går inn for å lage en ny IP, er det så mye talent i funcom at de kan komme på topp igjen. Jeg håper virkelig det.

Lenke til kommentar

Dungeons er tafatte og lette? Har du spillt andre mmo? TSW sine dungeons knuser alle andre mmo på det feltet. Ser helt utrolig ut, med mekanikker du må til raids i andre mmo for å få. Jeg skal vedde 1000 kr på at du ikke har klarert alle NMs så at du sier de er for lette blir for dumt.

 

Storyen er mye bedre enn andre mmo også, er den enseste mmo jeg har lest all quests f.eks. Lore og histore fra diverse npcs i spillet er utrolig sammenliknet med andre mmo på markedet. PvP er bra, altså på samme nivå eller over mesteparten av mmoer der ute. Hvorfor spart seg for det? , mye bedre en f.eks SWtor eller rift. Ubalansert pvp når alle kan ha alle skills? Javell. Fusang er ubalansert i antall personer ja.

Endret av GnilreG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...