Gå til innhold

Fått feil skjermkort, men til min fordel!!


Anbefalte innlegg

Jeg sendte inn ett defekt skjermkort for en stund siden. I dag fikk jeg det tilbake. Ba om ett annet kort (fx 5900 non ultra) en det jeg sendte inn (rad 9800 pro).

 

Uansett når jeg får pakken står det ettertrykkelig på pakkseddelen, geforce fx 5900 256 ddr, ultra1300tvdvi. Siden jeg egentlig angret meg som en geit på at jeg ikke fortsatte med rad9800, (har en egen evne til alltid å prøve noe nytt, gresset er grønnere osv :smile: ), ventet jeg med å åpne pakken til etter jeg kom hjem fra jobb, til min store forskrekkelse, glede, lå det ett gf fx 5900 256 ddr ultra1600 i esken :D . Tydeligvis en feil pakking.

 

Det er jo nesten 2 store i forskjell på disse i pris. Lurer egentlig på om man kan finne dette ut? Om de kan forlange ombytte av kortet? Skal jeg melde fra? Har egentlig ikke dårlig samvittighet, har vært uten pc i snart tre uker pga behandlingstida! Har ikke fryktelig lyst til å komme med mere info, litt paranoid :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde hvertfall meldt ifra. Spørs jo hvor du handlet, men de fleste webshopper vil nok bli soleglad over at du er så ærlig å melder ifra. Mest sannsynelig så sender de deg kortet du skal ha med en gang slik at du ikke taper noe på pakkefeilen.

Du kan jo også være så uheldig at de ikke gjør dette, men jeg tviler.

Det som også kan skje er at de sier det er greit og at du kan beholde kortet. Selvom det kan friste å beholde kortet uten å si ifra så varer ærligheten lengst.

Tenk selv hvis du drev et seriøst firma. En pakke ble sendt feil og du tapte mange penger på dette. Ikke viste du hvem som har pakken eller hva denne personen egentlig skulle ha. (Han/hun som skulle ha den varen som ble feilsendt ville nok melde ifra ganske så fort)

 

Be honest!

Lenke til kommentar

kanskje like greit og si i fra ja, så husker dem deg som en god kunde :)

Hvis du tar kontakt og melder i fra, så skal du ikke se bort i fra at dem lar deg beholde kortet oxo.

Men hvis dem sier at du skal sende inn kortet,så ber du dem sende deg et nytt original kort som du skulle ha i en express pakke.

Lenke til kommentar
Jeg sendte inn ett defekt skjermkort for en stund siden. I dag fikk jeg det tilbake. Ba om ett annet kort (fx 5900 non ultra) en det jeg sendte inn (rad 9800 pro).

 

Uansett når jeg får pakken står det ettertrykkelig på pakkseddelen, geforce fx 5900 256 ddr, ultra1300tvdvi. Siden jeg egentlig angret meg som en geit på at jeg ikke fortsatte med rad9800, (har en egen evne til alltid å prøve noe nytt, gresset er grønnere osv :smile: ), ventet jeg med å åpne pakken til etter jeg kom hjem fra jobb, til min store forskrekkelse, glede, lå det ett gf fx 5900 256 ddr ultra1600 i esken :D . Tydeligvis en feil pakking.

 

Det er jo nesten 2 store i forskjell på disse i pris. Lurer egentlig på om man kan finne dette ut? Om de kan forlange ombytte av kortet? Skal jeg melde fra? Har egentlig ikke dårlig samvittighet, har vært uten pc i snart tre uker pga behandlingstida! Har ikke fryktelig lyst til å komme med mere info, litt paranoid :roll:

 

Vel siden du postet det hær og mange av webshopene leser hær

så tror jeg du ligger dårlig an . Du kan ikke akkurat påstå at du ikke

vet noe on det heller da. (du postet det jo hær)

 

Tror heller ikke det er så mange butikker som sender ut et slikt kort

til feil person så det skulle ikke være så vanskelig og finne deg.

 

Ta kontakt med butikken du ;)

Lenke til kommentar

kanskje like greit og si i fra ja, så husker dem deg som en god kunde :)

Hvis du tar kontakt og melder i fra, så skal du ikke se bort i fra at dem lar deg beholde kortet oxo.

Men hvis dem sier at du skal sende inn kortet,så ber du dem sende deg et nytt original kort som du skulle ha i en express pakke.

Lenke til kommentar

Jada jada jada :grumpy: Moralen seirer til slutt. Skal melde fra. Men og det blir ett litt men, ikke enda :p Må jo se hva denne duger til... Kan jo si at jeg ikke oppdaget feilen før etterpå eller noe... Garantien er litt viktig siden jeg har hatt dårlig erfaringer med skjermkort før... Tar kontakt på mandag. (Har ikke mulighet før ;-) opptatt med Wofenstein enemy territory) Men da må jeg bli garantert at jeg får det andre skjermkortet først, før jeg leverer dette fra meg. Jeg skal ikke være skadelidende av at de gjør feil. les uten data. Mener nå jeg.

Lenke til kommentar
kanskje like greit og si i fra ja, så husker dem deg som en god kunde :)

Hvis du tar kontakt og melder i fra, så skal du ikke se bort i fra at dem lar deg beholde kortet oxo.

Men hvis dem sier at du skal sende inn kortet,så ber du dem sende deg et nytt original kort som du skulle ha i en express pakke.

 

Dette tipset går jeg og for :yes: ,og du trippelpost er ikke nødvendig,selv om du sikkert ble litt iretert :lol:

Lenke til kommentar

jeg ville for all del venta til kortet ble et av de dårligere i rekken :p (selv om det dog kan ta sin tid). Gjorde det samme med komplett (litt andre omstendigheter, men samme vrien, og de sa det var like greit.. da var prisforskjellen (vel og merke) redusert til kun et par hundrelapper :shrug:

 

alexio

Lenke til kommentar
Jada jada jada :grumpy: Moralen seirer til slutt. Skal melde fra. Men og det blir ett litt men, ikke enda :p Må jo se hva denne duger til... Kan jo si at jeg ikke oppdaget feilen før etterpå eller noe... Garantien er litt viktig siden jeg har hatt dårlig erfaringer med skjermkort før... Tar kontakt på mandag. (Har ikke mulighet før ;-) opptatt med Wofenstein enemy territory) Men da må jeg bli garantert at jeg får det andre skjermkortet først, før jeg leverer dette fra meg. Jeg skal ikke være skadelidende av at de gjør feil. les uten data. Mener nå jeg.

 

Haha du kan jo ikke si det nå de leser denne posten din på hw da LOL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...