Gå til innhold

Hvilke skjermkort anbefales til min PC?


deternaor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler noe i Nvidia Gtx 600 serien. F.eks. Nvidia Gtx 670 eller 680. Det virker kanskje litt dyrt, men jeg regner med at de kjører nye spill på ultra ihvertfall et par år.

 

http://www.acer.no/a...el/DT.SJGEQ.005

 

Strømforsyningens maksimale effekt 220 W

 

Med mindre du kan trylle, spørs vel om det fysisk er plass eller mulighet for PSU og overleve.

Forsåvid ville CPU blitt en stor flaskehals om den ikke er overklokket, kun i crysis warhead/Crysis vil cpuen fungere passe bra.

 

Ut i fra bildene fra: http://www.pcworld.com/article/236545/acer_aspire_ax1920ur20p_big_on_storage_small_on_price.html# om det er same PSU i aspire x1930 så blir det nok vanskelig å bytte.

 

Aller helst burde man ha 320 watt f.eks Origen, 320W, MicroATX så det kan være selv HD 6570 low profile blir det meste laget for PSU.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Om du har ITX kabinett:

Aspire_X1_350x250.jpg

 

 

Så er vel Sapphire Radeon HD 7750 1GB GDDR5

PCI-Express 3.0, DVI-I, micro-HDMI, mini-Displayport, low-profile, Lite-Retail det største du får plass til, men kan godt tenkes PSU er i minste laget om det er en billig versjon.

 

Den er neppe noe særlig å spille med battlefield 3 over oppløsning 1680x1050.

 

Finnes det flere skjermkort til størrelse av mitt kabinett?

 

Dritbra svar :)

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler noe i Nvidia Gtx 600 serien. F.eks. Nvidia Gtx 670 eller 680. Det virker kanskje litt dyrt, men jeg regner med at de kjører nye spill på ultra ihvertfall et par år.

Regn med at Crysis 3, Metro Last Light, CD Project Red og en haug med andre spill ikke vil gå på Ultra.

Selv ikke i dag klarer et GTX 670 alt av spill på ultra :p

 

så PSU'n min er på 220v..?....vil dette skjermkortet duge på pc'n min? Mange på komplett som sier at det funker til BF3 ultra...utenom en da. hmm

Ta en kikk og se på hvor stor effekt (Watt) den kan levere og hvor mye strøm (Ampere) du kan trekke på 12V-linja.

Lenke til kommentar

Hva er definisjonen på klare? Må spillene gå på minst 45 FPS på ultra for å kunne kalle det akseptabelt?

 

Men uansett så spørs det om ultra gir så veldig mye bedre bilde en middels nivå.

 

Vent til GTX 650Ti kommer i så fall, ville ikke gitt 500 kr for 550TI engang.

Da ville jeg brukt pengene på ATI skjermkort.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

@TS

 

Det er 2 faktorer som spiller inn om maskinen kan kjøre skjermkort X.

 

1) Det er fysisk plass til skjermkort i kabinettet.

 

2) Strømforsyningen er kraftig nok til å drive skjermkort X (som påpekt over av arni90 er størrelsen i form av Watt).

 

Før du kjenner disse to faktorene er det liten grunn til å finne spesifikke skjermkort.

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar

@TS

 

Det er 2 faktorer som spiller inn om maskinen kan kjøre skjermkort X.

 

1) Det er fysisk plass til skjermkort i kabinettet.

 

2) Strømforsyningen er kraftig nok til å drive skjermkort X (som påpekt over av arni90 er størrelsen i form av Watt).

 

Før du kjenner disse to faktorene er det liten grunn til å finne spesifikke skjermkort.

 

 

-Deluze

 

1) kabinettet har plass og HAR skjermkortet (som jeg vil bytte vekk) GeForce GT 520

 

2) maks kfraft 220w - DCOUTPUT: +5v ---/14A max - 12v ---/ 0,2A max +12v ----/14a max

AC INPUT: 220-240v

 

skjønner ikke en dritt av del 2) lol

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...