Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem: loading operating system


Anbefalte innlegg

Når jeg prøver å starte pc'en står det "loading operating system..." og der stopper alt opp. Noen som har en anelse om hva det kan være? Harddisk crash? Maskinen det gjelder er en dell latitude 13" med ssd disk og Windows xp. Den er bare et par mnd gammel og har funket greit siden jeg fikk den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg prøver å starte pc'en står det "loading operating system..." og der stopper alt opp. Noen som har en anelse om hva det kan være? Harddisk crash? Maskinen det gjelder er en dell latitude 13" med ssd disk og Windows xp. Den er bare et par mnd gammel og har funket greit siden jeg fikk den.

 

Først og fremst når du starter opp pcen så er det enten f10 eller f12 som du kan presse når du starter opp maskina di. når du kommer inn der er det flere valg å velge mellom men...velg HDD test, og minne test. se hvem som bugger seg. Hvis ikke dette er det nok prosessoren.

Lenke til kommentar

Har Allerede gjort det. maskinvaretesten viste Ingen feil på noen komponenter. Er det mulig at harddisken har tatt kvelden likevel?

 

Det kan godt være HDD'en som er gåen..men Det første du kan gjøre er å gå inn i BIOS og se om SSD disken (der os) ligger og se om den er primært valg av oppstart er ikke sikker hvor du ser den i BIOSEN din. men det finner man fort ut. eller så må jeg spørre om WINDOWS XP kom med pcen ferdig installert eller om du /dem gjorde det for deg eller om du installerte det selv, og har den funka greit de dagene du har hatt den?

Lenke til kommentar

Det er en pc som i utgangspunktet har kommet med win7, men bedriften har installert xp på den. Disken står forøvig som førstevalg i oppstarten i BIOS. Maskinen har fungert greit i ca 3 mnd. Aldri hatt trøbbel med oppstart.

Endret av Windkin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hej

 

Ked af at høre, at du har problemer med din Dell.

 

Her er en lille guide, til at løse de mest almindelige opstarts problemer med Windows XP: http://support.euro.dell.com/support/topics/global.aspx/support/kcs/document?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs&docid=DSN_173237&isLegacy=true

 

Hvis dette ikke hjælper, er du meget velkommen til, at sende mig dit servicetag i en privat besked, så kigger jeg meget gerne på sagen.

 

Med venlig hilsen

 

 

Karina Hansen

Dell | Social Media & Communities Professional

Følg os på Twitter: @DellLytter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...