Gå til innhold

Samletest: Her er de råeste smartmobilene


Anbefalte innlegg

Den eneste testen der one x kommet dårlig ut, er gsm arena sin.

 

Enten lyver du eller så leser du bare de testene du ønsker å finne.

 

Greit å være fanboy, men når man ikke kan sortere virkelighet og fantasi så har man et stort problem.

http://asia.cnet.com/camera-shootout-ii-nokia-808-pureview-vs-apple-iphone-4s-vs-htc-one-x-photos-62216507.htm

http://www.phonearena.com/news/Nokia-808-PureView-camera-compared-to-the-iPhone-4S-and-the-HTC-One-X_id31260#1-Outdoor

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du er "elemntær robusthet" da?AtW

 

Jeg mener IP67 er et realistisk minimumskrav til alle telefoner. Fysisk beskyttelse fikser man greit med ekstrautstyr, men vann og støvsikring må være dekket. I min verden er regn og skitt en realitet. Mobile enheter må tåle slikt.

Lenke til kommentar

Har selv testet både 808 og One X. Begge telefonene tar gode bilder. Hvis du har lyst på et kamera så kjøp deg et kamera. One X er da i det minste en god mobiltelefon i motsetning til en nesten ubrukelig 808 i mine øyne. Nokia henger igjen med samme OS som i N8. (mareritt).

Det eneste man må være obs på når man kjøper One X er at "lakken" på et visst antall av de sorte modellene skjolder av. Dette er et kjent problem som HTC vet om.

 

Jeg tror Akro S lett tar 3. eller 4. plassen i denne testen hvis den blir tatt med :) Kult at Sony ble kvitt sin verre halvdel og begynte å lage gode mobiler igjen.

 

Høres ut som du har hatt en "mandagsmobil" av 808 isåfall... Jeg har brukt 808 mye selv og er kjempefornøyd :)

Husk att One X ikke har zoom (kun digital), så om man skal zoome inn på noe blir det bare "grøt", jeg har prøvd det selv og det anbefales ikke!!

Som nevnt har One X også bare 24FPS på video-opptak, noe som er for dårlig i 2012..

En annen ting er att den mangler blitz og har også dårlig lydkvalitet ved video :(

For meg er jeg iallfall ikke i tvil om hva jeg ville valgt...

Og hva er så mye bedre med 30fps vs 24 da?

24 fps er faktisk nærmere pal standard på 25 fps

Endret av jonash92
Lenke til kommentar

Jeg mener IP67 er et realistisk minimumskrav til alle telefoner. Fysisk beskyttelse fikser man greit med ekstrautstyr, men vann og støvsikring må være dekket. I min verden er regn og skitt en realitet. Mobile enheter må tåle slikt.

Hvis IP67 innebærer fikling med håpløse plastdeksler over alle åpninger for tilkoblinger som man bruker i det daglige, tror jeg heller jeg foretreker å avstå fra det.

Heldigvis ikke alle som lever i din verden og har samme behov for beskyttelse mot vann og skitt. For meg ville f.eks luker som man finner på enden av Sony Acro S være et stort minus og gjøre telefonen helt håpløst uaktuell.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv testet både 808 og One X. Begge telefonene tar gode bilder. Hvis du har lyst på et kamera så kjøp deg et kamera. One X er da i det minste en god mobiltelefon i motsetning til en nesten ubrukelig 808 i mine øyne. Nokia henger igjen med samme OS som i N8. (mareritt).

Det eneste man må være obs på når man kjøper One X er at "lakken" på et visst antall av de sorte modellene skjolder av. Dette er et kjent problem som HTC vet om.

 

Jeg tror Akro S lett tar 3. eller 4. plassen i denne testen hvis den blir tatt med :) Kult at Sony ble kvitt sin verre halvdel og begynte å lage gode mobiler igjen.

 

Høres ut som du har hatt en "mandagsmobil" av 808 isåfall... Jeg har brukt 808 mye selv og er kjempefornøyd :)

Husk att One X ikke har zoom (kun digital), så om man skal zoome inn på noe blir det bare "grøt", jeg har prøvd det selv og det anbefales ikke!!

Som nevnt har One X også bare 24FPS på video-opptak, noe som er for dårlig i 2012..

En annen ting er att den mangler blitz og har også dårlig lydkvalitet ved video :(

For meg er jeg iallfall ikke i tvil om hva jeg ville valgt...

Og hva er så mye bedre med 30fps vs 24 da?

24 fps er faktisk nærmere pål std på 25fps.

 

Du merker lett forskjell mellom 30fps og 24fps, dess lavere tall jo mer "hakker" videoen..

Eneste grunnen for å sette den lavere er ved dårlig lysforhold, men den muligheten har man uansett på 808.

Lenke til kommentar

Jeg ser artikkelen skryter av HTC One X sitt kamera.

I en større blindtest, så kom det på sisteplass med null stemmer.

http://www.gsmarena....eview-773p3.php

Veldig interessant objektiv bedømmelse, der blindtesten filtrerer bort forutintatte holdninger og utenforliggende agendaer, og lar folk bedømme bildekvaliteten de ser og ikke noe annet.

Ekstra hyggelig at det "tilfeldigvis" bekrefter mine egne observasjoner når det gjelder rangeringen av kamerakvaliteten i disse smarttelefonene, og at jeg fortsatt vet hvilke kvaliteter man skal se etter. ;)

Endret av Newton
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den eneste testen der one x kommet dårlig ut, er gsm arena sin.

 

Enten lyver du eller så leser du bare de testene du ønsker å finne.

 

Greit å være fanboy, men når man ikke kan sortere virkelighet og fantasi så har man et stort problem.

http://asia.cnet.com...os-62216507.htm

http://www.phonearen...31260#1-Outdoor

Vel, jeg skal innrømme at jeg ikke er så mye på de asiatiske sidene og leser tester. Her er det vel heller du som desperat graver for å finne "tester" som underbygger dine påstander.

Hvis du beveger deg ut på de store brukerforumene rundt om kring i verden, vil du se at det er en felles oppfatning at One X hat et meget bra kamera.

Lenke til kommentar

Er ikke One X også laget av vanlig plast, strengt tatt?

Nei, er laget i samme matetialet som amobil hausett opp i skyene da Nokia ble lansert i dette materiale. Jeg tror ikke på demine vurderinger når det kommer til bildekvalitet. Les på dedikerte android forum og du vil fort oppdage at one x er kongen på haugen når det kommer til kamerakvalitet i android familien. Nå er den også den med best ytelse, og som en annen påpekte, den med best lyd. Men artikkelen er produsert før one x fikk samme android variant som gs3, så da var nok bilde slik amobil beskriver det....

Lenke til kommentar
Les på dedikerte android forum og du vil fort oppdage at one x er kongen på haugen når det kommer til kamerakvalitet i android familien. Nå er den også den med best ytelse, og som en annen påpekte, den med best lyd.

Det er jo litt søkt å se det på den måten, da ser du jo bort fra eks. Iphone og 808 da... Så godt mulig det stemmer ja...

Når det gjelder lyd er min oppfatning att det er lite forskjell mellom mobiler bortsett fra ett unntak og det er 808 som ligger flere hestehoder foran konkurrenter

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder lyd er min oppfatning att det er lite forskjell mellom mobiler bortsett fra ett unntak og det er 808 som ligger flere hestehoder foran konkurrenter

Et hestehode eller to foran stemmer nok for kamerakvaliteten i Nokia 808, men det er også det eneste området der den ligger foran - og til gjengjeld ligger den håpløst langt etter på mye annet.

Når det gjelder lyd og musikkavspilling er 808 knapt gjennomsnittlig, og en god del dårligere enn iPhone 4S.

http://www.gsmarena....eview-776p5.php

http://www.gsmarena....eview-665p5.php

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hvis IP67 innebærer fikling med håpløse plastdeksler over alle åpninger for tilkoblinger som man bruker i det daglige, tror jeg heller jeg foretreker å avstå fra det.

Heldigvis ikke alle som lever i din verden og har samme behov for beskyttelse mot vann og skitt. For meg ville f.eks luker som man finner på enden av Sony Acro S være et stort minus og gjøre telefonen helt håpløst uaktuell.

Tja, men tror du ikke det vil bli mulig å konstruere en mobiltelefon uten behov for eksterne kabeltilkobling innen et par år? Lydoverføring til høytalere/hodetelefoner kan løses med teknologier som blåtann, synkronisering kan gjøres over WiFi, Blåtann eller mobilnett, og lading kan kanskje løses med trådløs ladning ala den Samsung mener GS3 skal ha. Med tanke på at man også får tak i vanntette hodesett om dagen, skulle man tro at også høytalerutgang og mikrofoninngang skal kunne sikres.

 

Teknologien er der, den må bare finslipes på. Den trådløse ladning kan for eksempel se ut som om den trenger et lite dytt.

 

Klokker synes jeg er et godt eksempel på noe som kan konstrueres vanntett uten at det går utover utseendet til enheten, og jeg håper det samme vil skje med mobiltelefoner innen rimelig tid.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...