Gå til innhold

Sleeping Dogs (True Crime: Hong Kong)


Anbefalte innlegg

Sleeping_dogs_sc.jpg

 

Sleeping Dogs er et open world krimdrama, utviklet av United Front Games i samarbeid med Square Enix London Studios og utgitt av Square Enix, og blir utgitt 17. august 2012 for Windows, PlayStation og Xbox. Sleeping Dogs foregår i Hong Kong og fokuserer på en hemmelig operasjon for å infiltrere Triaden.

 

Spillet var opprinnelig i utvikling som Black Lotus, men ble annonsert i 2009 som True Crime: Hong Kong, den tredje utgaven og en omstart av True Crime-serien. Som et resultat av spillets høye utviklingsbudsjettet og forsinkelser, ble det kansellert av Activision i 2011. Seks måneder senere ble det annonsert at Square Enix hadde overtatt utgiverrettighetene til spillet, men spillet var re-annonsert som Sleeping Dogs i 2012, siden Square Enix ikke kjøpte rettighetene til navnet True Crime.

 

Her er den orginale traileren fra 2009, før skiftet av utgiver, og det er tydelig at spillet er ganske tro mot utgangspunktet:

 

 

 

Som Sleeping Dogs:

 

 

Se ellers alle andre filmene på den offisielle YouTube-kanalen. Er imponert over hvor mye gameplay-film som er lagt ut før release.

 

http://www.youtube.c...leepingdogsgame

 

Jeg er en stor fan av open world spill, og endelig får vi en litt mer moden versjon hvor du ikke er en gangster, og faktisk politi (selv om du later som du er gangster). Det er inspirert av Hong Kong Cinema, og jeg har alltid vært fan av klassiske filmer med Jackie Chan og Jet Li, for ikke å snakke om klassisk John Woo! Så det lover godt! Kamp i spillet har mindre fokus på cover-basert skyting, og mer på kampsport, som ser ut til å være en blanding av kung fu og mer "moderne" kampformer. Og selv om selve hovedhistorien er lineær, virker det som den har en mye mer voksen tilnærming enn hva vi har sett tidligere i lignende spill. Jeg er i alle fall spent, og har lagt inn pre-order på Steam siden jeg er GSP fanboy ;)

 

Er det andre som har forhåpninger til dette spillet?

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har det preordra på Steam, får nok unlocka det imorra med VPN. Spillet ser skikkelig solid ut, fulgt med på en del streams. Slåssesystemet ser knallbra ut og grafikken ser rimelig sick ut selv på konsoll. Gleder meg !

Kommer også til å streame spillet imorgen kveld for de som er interessert. (twitch.tv/avean) sikkert rundt 19:00 tiden.

Lenke til kommentar

 

Bestilte det til PC. Har lest at PC versjonen vil inneholde mye bedre grafikk, effekter, høyere FPS

osv osv.

Men slike spill bør spilles med en kontroller, så en X360 kontroller til PC har jeg fra før av :)

 

Ja, jeg kjøpte det til PC. Er forøvrig ikke enig i det med kontroller. Til kjøring er det greit nok, men jeg har alltid foretrukket mus/tastatur til slike spill pga. raskere kameraføring (synes jeg hadde mye bedre kontroll i slåsskampene i f.eks. Batman: Arkham-serien når jeg kjapt kunne snu kameraet 180 grader med musen) og mer nøyaktig skyting. Det har vel en slags billig lock on mekanisme for de med kontroller ;)

 

Men dette er jo helt opp til hver enkelt, og bra det har full støtte for Xbox-kontroller til PC-versjonen!

 

Leste også på forumet at du kunne laste ned en 4+ GB high res. oppgradering til spillet gratis til PC! Virker som dette er mer enn en billig port. Her er en video der de presenterer PC-versjonen:

 

Har det preordra på Steam, får nok unlocka det imorra med VPN. Spillet ser skikkelig solid ut, fulgt med på en del streams. Slåssesystemet ser knallbra ut og grafikken ser rimelig sick ut selv på konsoll. Gleder meg !

Kommer også til å streame spillet imorgen kveld for de som er interessert. (twitch.tv/avean) sikkert rundt 19:00 tiden.

 

Hørte man kan bli bannet for slikt. Er det lett å få gjort? Aldri prøvd. Og hvor stor er risikoen for at Steam finner ut av det?

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Helt trygt, det folk snakker om er hvis du bruker vpn til å kjøpe billigere ikke til å unlocke.

Google flyvpn og login med trial kontoene, da kan du kjapt og enkelt koble til med en US IP. Restart steam og spillet unlockes.

 

Spillet har forøvrig blitt framskyndet så spillet unlocker om 6 timer fra nå av (US)

Preload er også oppe. (5.5gb)

Lenke til kommentar

Helt trygt, det folk snakker om er hvis du bruker vpn til å kjøpe billigere ikke til å unlocke.

Google flyvpn og login med trial kontoene, da kan du kjapt og enkelt koble til med en US IP. Restart steam og spillet unlockes.

 

Spillet har forøvrig blitt framskyndet så spillet unlocker om 6 timer fra nå av (US)

Preload er også oppe. (5.5gb)

 

Har lest at noen mener det er ulovlig å bruke det til å omgå regionsperre, men tror ikke jeg greier å vente. Har du fått det til å virke nå? Jeg har endelig fått lastet det ned, så får vel prøve VPN.

Lenke til kommentar

Det kommer an på om du betaler for VPN eller om du bruker gratis. Gratis er dritt, betalt er som regel raskt.

Kan anbefale Overplay.net. Har brukt den i mange måneder og får tilgang til såkaldte "fast servers" (om man betaler for den pakken da).

 

Du trenger kun å bruke VPN for å låse opp spillet. Etter det kjører du bare Steam i offline mode.

 

Ps. Darksiders II kan også låses opp fra Australia, slik som Sleeping Dogs.

Lenke til kommentar

Det holdt i massevis med prøveversjonen av FlyVPN. Jeg brukte den bare til å låse det opp. Er det viktig å ha Steam i offline-modus? Hvis Steam-gjengen prøver å finne ut om jeg har spilt det før gitt dato, har vel Steam logget det uansett, siden jeg kommer til å gå online igjen med Steam når datoen er her.

 

Koser meg uansett grenseløst med spillet. Veldig bra optimalisert for PC, i alle fall sammenlignet med GTA4 når det endelig kom.

 

Screenshots:

 

post-174005-0-78088000-1345044644_thumb.jpgpost-174005-0-14374900-1345044662_thumb.jpgpost-174005-0-68937400-1345044676_thumb.jpgpost-174005-0-67395600-1345044686_thumb.jpgpost-174005-0-62661700-1345044702_thumb.jpgpost-174005-0-37498800-1345044751_thumb.jpgpost-174005-0-54776600-1345044757_thumb.jpgpost-174005-0-41294400-1345044797_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det virker som det som enkelt synes er det beste med spillet, er det som enkelte ikke liker. Kjøringen f.eks. har enkelte rost opp i skyene, mens andre har valgt det som spillets svakeste punkt - akkurat som da GTA4 kom. Så det må nesten prøves. Det samme med slåssingen. Det er uten tvil det beste kampsystemet i et open world krim-spill (når kanskje ikke helt opp til Arkham City, men Batman har litt mindre fysiske begrensninger som superhelt). Historien er også veldig bra skrevet, mens enkelte har klaget på at den er lineær... som i alle andre lignende spill... uten jeg kan huske at de andre har fått negativ omtale av den grunn. Men men...

 

Jeg elsker både kjøringen, slåssingen, historien, og ikke minst atmosfæren. Sistnevnte er det beste ved hele spillet, med en mye mer alvorlig tone enn tidligere open world-spill. Det betyr ikke at det ikke er humor i spillet. Jeg måtte le litt etter å ha kapret en taxi, og en tilfeldig forbipasserende satt seg inn og skulle til å fortelle hvor han skulle. "Do I look like a cab driver?" kom det fra karakteren min, og fyren var kjapp med å komme seg ut. :D

Endret av Orwandel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er dette noe i nærhten av GTA? Jeg likte ikke Just cause eller Saints Row f.eks.

 

Det er nærmere GTA enn Saints Row, men gjerne enda mer på den "realistiske" delen av spekteret (mens Saints Row er på den totalt useriøse delen) siden de ikke prøver å gjøre alt om til ordspill, slik som GTA. Men misforstå meg rett... det er et actionspill med arcade styring og over the top Hong Kong action, inspirert av John Woo-filmer og Bruce Lee og slikt. Så det er overdrevet, men prøver ikke å la alt være en vits.

 

Se TotalBiscuit sin WTF-video. Der får du en god innføring:

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...