Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg vet ikke helt hvem jeg er lenger :'(


Anbefalte innlegg

Hei.

 

 

Fra da jeg startet på ungdomskolen fikk jeg en følelse av to personligheter.

 

 

På skolen var jeg seriøs, "paralysert", stille, og ble sett på som smart. Jeg ble "mobbet" i begynnelsen av ungdomskolen, men senere ble det mindre av dette ettersom jeg ble sterkere, og kunne motsi personene. Nå ble jeg litt "friere", jeg pleide å si ting, gjøre ting, uten å bry meg om hva andre mente. Det var kanskje på grunn av mobbingen jeg fikk to personligheter. Når jeg ikke var med folk som gikk i klassen min, var jeg myye mer friere. Jeg pleide å si ting, eller gjøre ting jeg ellers ikke vil ha gjort på skolen.

 

 

Når jeg startet i 10.klasse ville jeg bli likt for en jeg var. Jeg ville ha både gutte og jente venner som jeg kunne henge med uten å bli mobbet eller slikt.

 

(9.10 klasse)Derfor prøvde jeg å finne meg selv. Jeg prøvde å bli friere ved å bruke hårgele, caps, prøve å snakke mer med folk. Jeg gikk på sånn skolekurs der du kunne lære mer om ett spessielt fag i sommerferien. Jeg kjente ingen. Jeg hadde nå blitt slik som beskrevet ovenfor når jeg ikke var med folk i klassen... Jeg lyktes faktisk på dette skolekurset. Jeg fikk venner, både gutter og jenter. Denne gangen var jeg veldig glad. Men neste uke skjedde det noe annet.

 

Neste uke valgte jeg et annet fag, og igjen var det folk jeg ikke kjente fra før av. Jeg lyktes igjen, denne uka hadde jeg fått venner: 3 jenter, 2 gutter. Ene gutten likte jeg veldig godt, han var ikke en som lekte veldig kul, men smart var han. Han andre var både kul(litt bad boy, ikke så mye), og smart. de to jentene hadde fin personlighet, det var liksom ikke bad jenter eller noe. men greie :) Så kom vi til den siste jenta, følte meg veldig utilpass ved å være nær henne. Hun var snill , og grei. Men hadde veldig båd jente personlighet. nakket om masse tull....Tviler ikke på om hun hadde gjort mange dumme ting. Vel jeg hang sammen med dem, og etter skolen spurte de om jeg ville til en cafee, men takket nei...Fikk klemmer(første gang !) og slikt av alle, så sa jeg hade.

 

Vel, jeg vet ikke. Følte meg veldig utilpass ved å være kul og henge sammen med dem. Det var ikke heeelt meg. Det var hun baaad jenta som påvirket meg mest, for jeg liker ikke sånne folk. Jeg bare WTF?? Hvorfor ga jeg henne klem. Jeg er en person som har lyst til å bli noe stort som lege. Selvom karakterene mine ikke er på topp akkurat for tida. Har jeg planer om å jobbe hardt når jeg starter 1.vgs nå etter sommer. MEN, jeg er redd for å havne med sånne folk jeg nettop nevnte, da kan de ødelegge for meg(tror jeg... Jeg vet ikke lenger om jeg er den stille, eller kule. Jeg klarer heller ikke å være slik jeg var i klasssen lenger.

 

Det er egentlig veldig vannskelig å skrive fra dette perspektivet, jeg forstår hvis dere ikke helt forstår ting og tang i tråden

 

Hvem er jeg ?? :'(

Anonym poster: 3f3dd5e8b856b0b29c58b91e6ff72954

 

Jeg vil på en måte bli friere, enn den stille personen... Anonym poster: 0138fa9739c1168a10c70d64efa504b7

 

Jeg vil på en måte bli friere, enn den stille personen... Anonym poster: 0138fa9739c1168a10c70d64efa504b7

 

Jeg vil på en måte bli friere, enn den stille personen... Anonym poster: 0138fa9739c1168a10c70d64efa504b7

 

jeg vil bli friere, og ikke være den "stille" personen hele tida.. Anonym poster: 0138fa9739c1168a10c70d64efa504b7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke dette har noe med personligheter å gjøre. Det føles mer som at du spiller ulike roller og det er helt normal tilpasning i sosial kontekst. Du er også i en alder hvor man prøver ulike ting for å definere seg selv, så jeg vil si det er rimelig normalt.

 

Det Velstående sier om psykose synes jeg høres usannsynlig ut slik du legger fram dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ikke mange som vet hvem de er, i ordets rette forstand. Man "spiller" ofte en rolle overfor foreldre en annen blandt venner, kjæreste osv. Det finnes det som er "fast" i alle rollene, og som ikke forandrer seg, kjærnen i ditt "jeg". Men også denne kjernen vil forandre seg over tid, hvem du er i dag er du ganske sikkert ikke om 10 år. Noe av det samme ja, men mye vil være anderledes. Denne prosessen er raskere når du er ung, og går saktere jo eldre du blir. TROR jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...