Gå til innhold

OL-jenters forskjeller


Jego

Anbefalte innlegg

På 60-tallet var det litt vanskelig å se forskjell på turnere og svømmere blant jentene som deltok i OL - de var alle nesten like atletiske. I dag blir jeg målløs over den store forskjellen på disse jentene. Det får meg til å tenke på de forskjellige hunderasene, fra de små veskehundene til de største monstrene – de er jo alle avlet frem fra ulven. Hvordan ser disse OL-atletene ut om hundre år?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Bortsett fra Kina så tviler jeg på at noen nasjoner spekulerer i å avle frem mennesker etter idrettsgrener.

 

Jeg visste ikke at Kina spekulerer i slike baner - kan du dokumentere påstanden?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er ikke noe nytt. Amerikanerne avlet frem atleter i flere hundre år.

 

Poenget er om det kan dokumenteres at "stater" står bak, eller om det er andre og kanskje større aktører som trekker i trådene. Hvis man eks. forsøker å finne ut hvem som tjener pengene på jukset, så gir vel det litt andre indikasjoner, eller?

Lenke til kommentar

Sovjet drev jo med systematisk doping av utøverne sine. Det er jo ekstremeksempler der damer nå er menn, grunnet hormonbehandling.

 

På 60-tallet var det litt vanskelig å se forskjell på turnere og svømmere blant jentene som deltok i OL - de var alle nesten like atletiske. I dag blir jeg målløs over den store forskjellen på disse jentene. Det får meg til å tenke på de forskjellige hunderasene, fra de små veskehundene til de største monstrene – de er jo alle avlet frem fra ulven. Hvordan ser disse OL-atletene ut om hundre år?

 

Sånn rent teoretisk så skal turnere være mer muskuløse enn svømmere. Svømmere tjener mer på å minke kroppsvekt, enn å øke muskeltverrsnitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...