Gå til innhold

Nå kan du sjekke om e-postene dine blir lest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det vel lite trolig at tante setter opp dette greiene her for å følge med på om nevøer og nieser faktisk gidder å kikke på feriebildene hennes.

 

Det er vel mer rettet mot forretningsfolk som vil forsikre seg om at viktige dokumenter og meldinger kommer fram og blir lest. Men dette vil altså fungere svært dårlig som sagt, siden de aller fleste fornuftige epostklienter har skrudd av lasting av bilder i mottatte epostmeldinger.

Lenke til kommentar

Dette er noe som alle store CRM programmer som Dynamics CRM, Salesforce etc har hatt lenge, i tillegg til at det finnes bøttevis av mass mail siter som f.eks mailchimp.com som legger inn en unik tracking gif i hver mail. Men det funker relativt dårlig, det er også en av årsakene til at mail kampanjer fungerer dårlig i de fleste tilfeller.

 

Og de aller fleste mailklienter + Hotmail/Gmail blokkerer bilder by default, så meningen er temmlig fraværende. Eneste måtte være å bruke det på mail til personer du har i din kontaktliste, siden disse ofte er whitelisted og viser bilder i html mail som standard.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Programmet vil med andre ord ikke fungere som beskrevet, og da mener jeg det er likestilt med svindel å ta 5 dollar fra brukeren i måneden.

 

Jeg ser ingenting på siden deres om at tracking ikke nødvendigvis fungerer om e-postklienten blokkerer bilder (jeg tror alle klienter og webløsninger jeg bruker til mine adresser gjør dette), men drittsiden forsøkte å installere rightinbox uten å spørre meg først. Heldigvis blokkerte Firefox programmet fra å bli installert.

 

Hold dere unna... firmaet er udiskutabelt ekstremt useriøst.

 

Edit: Oj... gammel artikkel. Sorry

Endret av Bergendahl
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...