Gå til innhold

To av tre smartmobiler har Android


Anbefalte innlegg

Neida. Og det er ikke slik at om ett selskap tjener mye penger så må de være ekstra onde. Og det er ikke slik at bare fordi fjortissene(Vindicator og co) synes Apple er ondskapen selv, så er de det. Jeg tror Google og Apple er ca like gode, og at de tenker like mye på forbrukeren, selv om at penger står høyt i kurs hos dem begge.

Google blir som regel utpekt som de gode, spesielt av android disiplene her på forumet, uten at jeg selv ser at de er spesielt forskjellig fra f.eks. Apple. Jeg liker uansett Google, og har brukt mange av deres tjenester fra dag 1. Så sleng bemerkningene er mest for motor skyld.

 

En monopol situasjon er uansett ikke bra for oss, uansett om det er Google, Microsoft eller Apple som har den. Problemer med Google er jo ikke android i seg selv, men at de til slutt vil eie Internett.

Endret av UrgeLoL
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida. Og det er ikke slik at om ett selskap tjener mye penger så må de være ekstra onde. Og det er ikke slik at bare fordi fjortissene(Vindicator og co) synes Apple er ondskapen selv, så er de det. Jeg tror Google og Apple er ca like gode, og at de tenker like mye på forbrukeren, selv om at penger står høyt i kurs hos dem begge.

Google blir som regel utpekt som de gode, spesielt av android disiplene her på forumet, uten at jeg selv ser at de er spesielt forskjellig fra f.eks. Apple. Jeg liker uansett Google, og har brukt mange av deres tjenester fra dag 1. Så sleng bemerkningene er mest for motor skyld.

 

En monopol situasjon er uansett ikke bra for oss, uansett om det er Google, Microsoft eller Apple som har den. Problemer med Google er jo ikke android i seg selv, men at de til slutt vil eie Internett.

 

Først vil jeg si til deg ATWindsor at jeg er nå med i tråden :tease:

 

Og UrgeLol. Dem som er ondskapen selv får vi jo vite når disse rettsakene mellom Samsung og Apple er over. Og så langt, så ligger ikke akkurat Apple godt ann for å si det slikt. Så taper Apple dette, så kan jeg jo med sikkerhet si at Apple faktisk er rene ondskapen selv.

 

Og dette vil jo selv du skjønne om Apple taper rettsakene. Men skal ikke gå mere inn i det akkurat i denne tråden.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Neida. Og det er ikke slik at om ett selskap tjener mye penger så må de være ekstra onde. Og det er ikke slik at bare fordi fjortissene(Vindicator og co) synes Apple er ondskapen selv, så er de det. Jeg tror Google og Apple er ca like gode, og at de tenker like mye på forbrukeren, selv om at penger står høyt i kurs hos dem begge.

Google blir som regel utpekt som de gode, spesielt av android disiplene her på forumet, uten at jeg selv ser at de er spesielt forskjellig fra f.eks. Apple. Jeg liker uansett Google, og har brukt mange av deres tjenester fra dag 1. Så sleng bemerkningene er mest for motor skyld.

 

En monopol situasjon er uansett ikke bra for oss, uansett om det er Google, Microsoft eller Apple som har den. Problemer med Google er jo ikke android i seg selv, men at de til slutt vil eie Internett.

 

Først vil jeg si til deg ATWindsor at jeg er nå med i tråden :tease:

 

Og UrgeLol. Dem som er ondskapen selv får vi jo vite når disse rettsakene mellom Samsung og Apple er over. Og så langt, så ligger ikke akkurat Apple godt ann for å si det slikt. Så taper Apple dette, så kan jeg jo med sikkerhet si at Apple faktisk er rene ondskapen selv.

 

Og dette vil jo selv du skjønne om Apple taper rettsakene. Men skal ikke gå mere inn i det akkurat i denne tråden.

LoL! Akkurat som om at utfallet av en patentrettsak gjør ett selskap til ondskapen selv. Hva er apple da om de vinner? Frelseren selv?

Er overrasket om du finner ett eneste menneske som backer opp posten din.

Greit at du synes hele patent greia er tåpelig, greit at du synes det virker som om at apple taper osv. Men å tilegne rettsakens utfall noe større betydning for ett selskaps ondskap er bare tåpelig. Som jeg har sagt før, ondskap og godhet hører ikke hjemme i en patensøksmål.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Smålighet, rettsvesenmisbruk, utpressing, påføre konkurrenter urettferdige forsinkelser,/time to market kunkurransevridning, markedsmanipulering og mye annet har imidlertid veldig mye med patentsøksmål å gjøre. Apple nærmer seg Microsoft med raske steg, selv om Microsot fortsatt ligger noen mil foran alle andre.

Lenke til kommentar

Smålighet, rettsvesenmisbruk, utpressing, påføre konkurrenter urettferdige forsinkelser,/time to market kunkurransevridning, markedsmanipulering og mye annet har imidlertid veldig mye med patentsøksmål å gjøre. Apple nærmer seg Microsoft med raske steg, selv om Microsot fortsatt ligger noen mil foran alle andre.

Akkurat. Rett å slett vanlig i mega selskapenes verden. Problemet er å danne seg ett bilde av hvor utbredt slik oppførsel er. Vi hører jo mest om de populære selskapene, på godt og vondt. Men når enkelte brukere her inne klarer å påstå at de ikke kan kjøpe F.eks. Apple produkter på grunn av påstander som det du kommer med, men f.eks. Kan kjøpe produkter fra dømte selskaper som samsung så rister jeg bare på hodet.

Lenke til kommentar

Det er jo fullt forståelig. Av de større så er MS mest uspiselig, med Apple på en god andreplass.

 

Alle slike meninger blir jo selvfølgelig håpløst subjektive, men hvis man faktisk setter sg ned og ser på hva det saksøkes over, hva de faktisk får seg til å prøve (og endog lykkes med!) å merkevarebeskyte, patentere, osv. er det ganske uspiselig. De asiaiske selskapene (med et greit unntak for Sony) er faktisk langt mindre usmakelige enn de vestlige. De har ikke kommet så "langt" enda at det viktigste er å være mest mulig jævlige for å hindre konkurranse. Der handler de enn så lenge ofte om å faktisk lage, produsere og løse problemer.

 

Jeg har ikke fått med meg at Samsung har blitt dømt for å bedrive forkastelig patenttrolling. Om de har blitt dømt for å bryte en patent, bryr jeg meg akkurat så mye som patentet fortjener. Som regel er det veldig lite. Det er bra noen prøver saken i hvert fall. De fleste har ikke den muligheten. Det er bare å se på TomTom, når MS saksøkte dem for brudd på patenter som i følge flere uavhengige eksperter var ugyldige. Bøy deg frem og sprik, eller gå konkurs.

Lenke til kommentar

Synes faktisk at det Samsung er dømt for er værre enn patent tullet til apple. Det er jo faktisk forbrytelser mot mennesker vi snakket om da. Penger som flytter plass mellom mega selskapene er ikke fullt så viktig. Men bryr meg tydeligvis ikke nevneverdig da jeg har bestilt meg en samsung Galaxy Nexus :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags dom mot Samsung tenker du på?

 

Jeg synes patent-tullet til Microsot og Apple er så alvorlig som du får det i den type saker. Hade det ikke vært for MS hadde både bedrifter og det ofentlige brukt hundrevis av milliarder kroner mindre på unødvendige utgifter de siste årene. Vår tids patent-trolling er det største hinderet for videre utviklin, og det største problemet som noensinne har eksistert for nyskaping. Følgene av det er massive.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Korrupsjon, smålighet, rettsvesenmisbruk, plagiering, utpressing, kopiering, påføre konkurrenter urettferdige forsinkelser/time to market kunkurransevridning, markedsmanipulering og mye annet har imidlertid veldig mye med patentsøksmål å gjøre. Samsung ligger nå foran Microsoft, som igjen ligger noen mil foran alle andre.

 

Rettet litt på det du skrev. For det var vel egentlig dette du mente? Kan umulig ha vært noe annet!

 

Lenke til kommentar

*sukk*, om dagens patensøksmål og -politikk bare hadde handlet om plagiering. Man er dessverre gansk blind om man tror det er tilfellet. Da har man ikke sett mange patentsøknader de siste årene, hverken godkjente eller nektede. Ikke mange av søksmålene heller. Samsung gjr flere innovasjoner årlig enn Apple har gjort siden 1995 - noen har dessverre en tendens til å tro at den som pakker eksistserende teknologi inn i en gammel form og avrunder hjørnene er den som har drevet verden fremover teknologisk. Software er i beste fall innovasjon light.

 

Ideelt sett hadde man ikke kunnet ta "patent" på noen som helst slags enkelt-ting som alle har gjort årevis, men kun på en enhet, og den beskyttelsestiden burde være et par-tre år, maks. I dag hindrer de latterlige småpatentene og idiotiske softwarekranglene utviklingen i ekstremt stor grad.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

*sukk*, om dagens patensøksmål og -politikk bare hadde handlet om plagiering. Man er dessverre gansk blind om man tror det er tilfellet. Da har man ikke sett mange patentsøknader de siste årene, hverken godkjente eller nektede. Ikke mange av søksmålene heller. Samsung gjr flere innovasjoner årlig enn Apple har gjort siden 1995 - noen har dessverre en tendens til å tro at den som pakker eksistserende teknologi inn i en gammel form og avrunder hjørnene er den som har drevet verden fremover teknologisk. Software er i beste fall innovasjon light.

 

Ideelt sett hadde man ikke kunnet ta "patent" på noen som helst slags enkelt-ting som alle har gjort årevis, men kun på en enhet, og den beskyttelsestiden burde være et par-tre år, maks. I dag hindrer de latterlige småpatentene og idiotiske softwarekranglene utviklingen i ekstremt stor grad.

 

Og Samsung har i flere tiår lurt kundene sine med prisfiksing av mobiler, pc'er og tv'er.

Og tro at Samsung er stakkarsene i denne patentkriger er bare tull.

 

 

Samsungsjefen dømt.

http://www.guardian.co.uk/business/2008/apr/22/technology.korea

Får en special pardon fra presidenten :p ikke kjøpt??

http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/8584397.stm

 

Bok som påstår Samsung som en bedrift som gjør hva som helst for penger.

 

Korea’s Fair Trade Commission har gitt Samsung bøter for pricefixing and container fraud.

http://english.yonhapnews.co.kr/techscience/2012/03/15/59/0601000000AEN20120315004300320F.HTML

 

De har også Fått bøter for prisfiksing av pc'er, pc skjermer og tv'er.

 

http://www.thisismoney.co.uk/money/markets/article-2079774/Samsung-fined-fixing-price-flatscreeen-TVs.html

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har da aldri sagt at Samsung har en ren sti, og kikket på linkene du sendte i stad. Kjente ikke til alle tilfellene fra nastyness, men har lest om den... "interessante" lederstrukturen og de greiene før. :p Slik stohandelsmennene hadde det i Norge før i tiden i mye mindre skala - hver var småkonge på eget nes. Sikkert ganske praktisk. Litt trist at de og tydeligvis har en lang tradisjon for å misbruke markedsmakt. Det lover ikke godt for patentsøksmålene fremover. Vil helst ikke at de blir Apple2, det er nok bråk fra før.

 

Men sammenlikner du amerikanske og asiatiske selskaper når det gjelder patenttrolling og den slags nastyness, er det USA som vinner glatt, dessverre. Sony er omtrent på US nivå, så det kan hende det har noe med hvor lenge man har vært i gamet å gjøre. kanskje man kan være med på patentkjøret en viss tid før hjernen er skvist, sjela sier takk for seg, og lommeboken tar over for fornuften.

Lenke til kommentar

Patent trolling mener du er skadelig for kunkurransen, jeg er enig. Prisfiksing er minst like skadelig er min påstand.

 

Så du mener at prisfiksing er like ille som å forhindre konkuranse og i å forhindre markedet i å videreutvikle seg?

 

Er noe rart her om du synes det da.

 

I så fall, så kan du forklare hvorfor.

 

Neida. Og det er ikke slik at om ett selskap tjener mye penger så må de være ekstra onde. Og det er ikke slik at bare fordi fjortissene(Vindicator og co) synes Apple er ondskapen selv, så er de det. Jeg tror Google og Apple er ca like gode, og at de tenker like mye på forbrukeren, selv om at penger står høyt i kurs hos dem begge.

Google blir som regel utpekt som de gode, spesielt av android disiplene her på forumet, uten at jeg selv ser at de er spesielt forskjellig fra f.eks. Apple. Jeg liker uansett Google, og har brukt mange av deres tjenester fra dag 1. Så sleng bemerkningene er mest for motor skyld.

En monopol situasjon er uansett ikke bra for oss, uansett om det er Google, Microsoft eller Apple som har den. Problemer med Google er jo ikke android i seg selv, men at de til slutt vil eie Internett.

Først vil jeg si til deg ATWindsor at jeg er nå med i tråden :tease:

 

Og UrgeLol. Dem som er ondskapen selv får vi jo vite når disse rettsakene mellom Samsung og Apple er over. Og så langt, så ligger ikke akkurat Apple godt ann for å si det slikt. Så taper Apple dette, så kan jeg jo med sikkerhet si at Apple faktisk er rene ondskapen selv.

 

Og dette vil jo selv du skjønne om Apple taper rettsakene. Men skal ikke gå mere inn i det akkurat i denne tråden.

 

LoL! Akkurat som om at utfallet av en patentrettsak gjør ett selskap til ondskapen selv. Hva er apple da om de vinner? Frelseren selv?

 

Er overrasket om du finner ett eneste menneske som backer opp posten din.

 

Greit at du synes hele patent greia er tåpelig, greit at du synes det virker som om at apple taper osv. Men å tilegne rettsakens utfall noe større betydning for ett selskaps ondskap er bare tåpelig. Som jeg har sagt før, ondskap og godhet hører ikke hjemme i en patensøksmål.

 

Jupp, om Apple taper dette, så er det da et bevis for at Apple har benyttet seg av loopholes i rettsystemet og gått å saksøkt mange for en masse dritt som dem aldri skulle ha gjort. For det vil jo si at Apple da har benyttet seg av rettsystemet på feil måte for å få stoppet konkuransen og videreutviklingen i markedet.

 

For dere som vil se hva jeg snakker om, så kan dere jo lese om rettsakene her.

 

Så ja, taper Apple dette, så har dem tapt for en grunn da. Og da ER Apple ondskapen selv i markedet.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Konkurransen er faktisk mindre skadelidende av prisfiksing med kunden som svindeloffer. Den type prisfiksing gjør det faktisk lettere for mindre, uavhengige leverandører å konkurrere på pris, og bidrar dermed til større bredde i markedet. :p Men det er klart, de aktørene som samarbeider om prisen, kan jo føle seg for trygge til å gidde å innovere og komme med noe nytt.

 

Men ja, all misbruk av markedsmakt er ille. Og er man villig til å drive med prisfiksing, er man nok ofte villig til andre ulovligheter for å skvise ut de små aktørene også.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Hva er det som kommer til å skje om apple vinner rettsaken. Samsung må betale apple noen milliarder. Eierene i Samsung får litt mindre penger det året, life goes on. Dette kommer ikke til å påvirke ut utviklingen. Alt i alt har nok apple gjort mye mere for utvikling i mobilbransjen, enn de har holdt den tilbake.

Prisfiksing kan ofte ha den effekten at utvikling sakker akterut, da konkurransen mellom aktørene blir avtalt, slik at de ikke stresser med å gi ut the next thing.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...