Gå til innhold

To av tre smartmobiler har Android


Anbefalte innlegg

Hva er det som kommer til å skje om apple vinner rettsaken. Samsung må betale apple noen milliarder. Eierene i Samsung får litt mindre penger det året, life goes on. Dette kommer ikke til å påvirke ut utviklingen. Alt i alt har nok apple gjort mye mere for utvikling i mobilbransjen, enn de har holdt den tilbake.

Prisfiksing kan ofte ha den effekten at utvikling sakker akterut, da konkurransen mellom aktørene blir avtalt, slik at de ikke stresser med å gi ut the next thing.

 

Du kan ro deg så mye ut i havet du bare måtte ønske, men taper Apple denne saken, så har Apple en STOR brist i sitt image.

 

Tar du deg tid til å lese igjennom alle sakene mellom Samsung og Apple i linken jeg linket til, så vil du faktisk se at de fleste påstandene Apple kommer med er helt på trynet.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får gjerne miste årene og drukne for min del Vindicator. Jeg og robåten min er trygt på land. Ja Apple blir nok skuffet om de taper, men jeg tipper Samsung har mer å tape på å bli stemplet som tyver. Er du ikke enig Ngz?

 

Jeg føler at det er en del damage control på gang her.

 

Klart at Apple vil miste mange kunder om dem taper denne saken. For taper som sagt Apple dette, så er det jo et bevis for at Apple har prøvd å stoppe opp Samsung på feile grunnlegg / måter. Og slikt vil dem bli straffet for.

 

Ta deg heller tid til å lese igjennon alle Samsung vs Apple trådene på denne Groklaw siden for å faktisk se hva jeg snakker om.

 

Dem som ikke ser at Apple ligger på tynn is der har på seg Apple brillene.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Du får gjerne miste årene og drukne for min del Vindicator. Jeg og robåten min er trygt på land. Ja Apple blir nok skuffet om de taper, men jeg tipper Samsung har mer å tape på å bli stemplet som tyver. Er du ikke enig Ngz?

 

Jeg føler at det er en del damage control på gang her.

 

Klart at Apple vil miste kunder om dem taper denne saken. For taper som sagt Apple dette, så er det jo et bevis for at Apple har prøvd å stoppe opp Samsung på feile grunnlegg / måter. Og slikt vil dem bli straffet for.

 

Ta deg heller til til å lese igjennon alle Samsung vs Apple trådene på denne Groklaw siden for å faktisk se hva jeg snakker om.

 

Dem som ikke ser at Apple ligger på tynn is der har på seg Apple brillene.

Apple mener de har en sak, de prøver den for retten. Taper de så taper de jo selvfølgelig ansikt. At de taper kunder på det? Tja hvem vet, jeg har ikke truffet så veldig mange som kjøper mobiler på grunnlag av produsentens "rulleblad". Jo, en tulling har jeg truffet her på forumet. Terminator tror jeg brukernavnet hans var. Det har vært nok av søksmål de siste 10 årene. Du får finne eksempler som backer påstanden din.

 

Ditt største problem er jo at om noen er uenig med deg, så må de ha ett sett briller på seg. Har du noen gang tenkt på at enkelte kanskje er uenig fordi de bare er uenig, og ikke gjør det fordi de følger merke etc?

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Du får gjerne miste årene og drukne for min del Vindicator. Jeg og robåten min er trygt på land. Ja Apple blir nok skuffet om de taper, men jeg tipper Samsung har mer å tape på å bli stemplet som tyver. Er du ikke enig Ngz?

 

Jeg føler at det er en del damage control på gang her.

 

Klart at Apple vil miste kunder om dem taper denne saken. For taper som sagt Apple dette, så er det jo et bevis for at Apple har prøvd å stoppe opp Samsung på feile grunnlegg / måter. Og slikt vil dem bli straffet for.

 

Ta deg heller til til å lese igjennon alle Samsung vs Apple trådene på denne Groklaw siden for å faktisk se hva jeg snakker om.

 

Dem som ikke ser at Apple ligger på tynn is der har på seg Apple brillene.

Apple mener de har en sak, de prøver den for retten. Taper de så taper de jo selvfølgelig ansikt. At de taper kunder på det? Tja hvem vet, jeg har ikke truffet så veldig mange som kjøper mobiler på grunnlag av produsentens "rulleblad". Jo, en tulling har jeg truffet her på forumet. Terminator tror jeg brukernavnet hans var. Det har vært nok av søksmål de siste 10 årene. Du får finne eksempler som backer påstanden din.

 

Ditt største problem er jo at om noen er uenig med deg, så må de ha ett sett briller på seg. Har du noen gang tenkt på at enkelte kanskje er uenig fordi de bare er uenig, og ikke gjør det fordi de følger merke etc?

 

Poenget her er ikke at dem som er uenig i det jeg sier har på seg disse Apple brillene. Det jeg mener er at dem som ikke ser at Apple ligger på tynn is med alle de latterlige påstandene dem har kommet med i rettsakene så langt er virkelig på bærtur og er totalt blind på hva som faktisk er realiteten.

 

Og hvem vil vel ikke miste image kraftig over å ha tapt en rettsak hvor den ene parten har saksøkt andre på gale grunnlag kun for å stoppe opp videreutvikling og for å stoppe opp konkuranse i markedet.

 

Og du mener dette er helt ålright å gjøre?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg følger veldig med på denne saken, men fra de artiklene og overskriftene jeg får med meg på diverse sider så får jeg ikke akkurat noe tydelig bilde av at saken vipper til den ene eller andre siden. Men du har sikkert funnet en blogger som passer veldig med dine interesser og du holder jo selvfølgelig denne høyt.

 

Image...?? Hvor ble det av miste masse kunder påstanden din. Har du noe som backer dette opp, eller lukter hele påstanden dritt? På gale grunnlag? I følge hvem, moren din? Trudde det var dette som skulle avgjøres i rettsaken. Du får ringe å be dem avlyse hele greia.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Hva er det som kommer til å skje om apple vinner rettsaken. Samsung må betale apple noen milliarder. Eierene i Samsung får litt mindre penger det året, life goes on. Dette kommer ikke til å påvirke ut utviklingen. Alt i alt har nok apple gjort mye mere for utvikling i mobilbransjen, enn de har holdt den tilbake.

Neineinei, her har dui ikke skjønt hva som er problemet en gang.

 

At Apple i det hele tatt har gått til sak mot Samsung er det som er forhindrer utvikling. Saken(e) i seg selv er ikke så farlig for partene selv (untatt image-messig). Et selskap som står for 20%+ av Sør-Koreas totale eksport takler nok en bot i milliondollarklassen.

 

Men ingen nystartede selskaper gjør det. Ingen innovative upstarters tør å bevege seg ut i det minefeltet. Ideer utvikles ved at noen bygger videre på de ideene som andre har kommet med før dem. Apple var inspirert av Windows Mobile, både når det gjelder funksjonalitet og enkelte tredjeparts touch-UI til den platformen, tenkte "her er det mye potensiale, men totalpakken er det verre med", og bygde iOS fra bunnen av (basert på en kjerne som er basert på BSD som er basert på UNIX, riktig nok), med en annen løsning som sentrete seg rundt en hjemmeskjerm med snarveier, og ikke alle mmenyhierarkiene Windows Mobile kom med som standard.

 

Hadde iPhone 1 ikke hatt et eple på seg hadde den neppe gjort det noe bedre enn den gjevne WM-mobil, men med iPhone 2 haddde de snekret sammen et riktig så brukbart produkt (Selv om jeg personlig ikke syntes den var verdt et kjøp før 3g kom). Flere av de største manglene i iOS har de fikset på etter inspirasjon av Android - ser du Google saksøke dem fordi de endelig har skjønt at varslinger i topplinjen er "the shit" nei - Selvfølgelig ikke. Det er sånn utvikling foregår! Men det du derimot ser, er Apple legge ned påstand (som de i tillegg fikk medhold i) om at Galleri-app-ikonet i Android er for likt Album-ikonet i iOS! Så er utseendet på ikonet en bagatell som "utviklingsbrems", men det tjener som eksempel på hvor de legger terskelen, og det var ikke akkurat den eneste påstanden i søksmålet... Det er sånn man ikke driver utviklingen videre.

 

Microsoft kjører samme taktikken. TomTom måtte la Microsoft bruke patentene sine gratis, ellers ville de kjøre dem konkurs i rettsapparatet for påståtte (men neppe reelle brudd) TomTom hadde begått mot Microsoft sine patenter. Flere Android-produsenter, inkl. bla. LG, Samsung og HTC, betaler patenter til Microsoft fordi det visstnok finnes noe i linuxkjernen som Microsoft har patenter på. Men den del av avtalen er at selskapene ikke har lov til å si HVA som liksom er beskyttet av et patent, og Microsoft selv nekter å vise til patentene og påpeke bruddene - da kunne jo noen hederlige organisasjoner som jobber for forbrukerrettigheter finne på å reise sak for å få dem kjent ugylldige, hvis der er det, eller få dom for at det ikke er brudd på patentene, hvis det er tilfelle. At MS ikke offentliggjør hvilke patenter det er snakk om en gang, gjør det veldig sannsynlig at det er en av delene. Igjen, slik driver mkan ikke utviklingen fremover.

 

@Vindicator: Hvis du tror at utfallet av saken har noe å si for noe som helst når det gjelder hvem som har fjort noe galt, er du en løk. Om du bare mener at det vil være et PR-tap for den tapende part (og spesielt hvis det er Apple som har gått til sak som et aggressivt lemen de siste årene som taper), har du nok helt rett.

 

red: UrgeLoL: Samsung er ikke tyver uansett hvordan dette søksmålet går. Søksmålet er 99% vås og tull det ikke en gang burde være lov å anlegge sak om. Tror det i begrenset grad vil føre til noe særlig negativ PR bortsett fra i den delen av media og befolkningen som allerede er mern enn gjennomsnittet tilhengere av Apple. Det er så mange "vanlige" aka ikke-nerder jeg kjenner nå som har enten S II eller S III og synes Samsung er gode greier, og at Apple er teite som gikk til et tullete søksmål. De har selvfølgelig allerede glemt søksmålet, men kommer nok ikke til å bli plaget av resultatet.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg følger veldig med på denne saken, men fra de artiklene og overskriftene jeg får med meg på diverse sider så får jeg ikke akkurat noe tydelig bilde av at saken vipper til den ene eller andre siden. Men du har sikkert funnet en blogger som passer veldig med dine interesser og du holder jo selvfølgelig denne høyt.

 

Image...?? Hvor ble det av miste masse kunder påstanden din. Har du noe som backer dette opp, eller lukter hele påstanden dritt? På gale grunnlag? I følge hvem, moren din? Trudde det var dette som skulle avgjøres i rettsaken. Du får ringe å be dem avlyse hele greia.

 

Du får se igjennom Groklaw siden selv og gi deg en mening på om det er en rosablogger / blogger.

 

Tviler den er på noen annen måte enn det FOSS Patents er selv om han som driver den web siden er en som driver på med rettsaker og slikt.

Lenke til kommentar

Ngz, lang og god post. Alt for sent til å svare skikkelig. Men må svare litt. Du påstår at iphone aldri ville blitt noen hit om ikke det var for eplet. Det er jo det samme argumentet som diverse grønnsaker her inne kommer med hele tiden. At det bare er helfrelste eplefolk som kjøper mobilene, pc'ene osv. Når man ser på økningen i markedsandelene så sier det seg selv at det er umulig. Hadde selv ett skeivt syn på apple/mac (only for special geeks), så luktet ikke på iphone dør 3GS.

Føler du virkelig at det pågående patent powrstruggeln som skjer i mobilbransjen nå har gått ut over utviklingen?? Really?

Ellers så er jeg veldig enig i løkpåstanden :p

Også helt enig i at ett eventuelt tap for apple vil ha 0 å si for framtidi salg. Vanlige dødelige har glemt rettsaken før lunsj.

 

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Også helt enig i at ett eventuelt tap for apple vil ha 0 å si for framtidi salg. Vanlige dødelige har glemt rettsaken før lunsj.

 

Ja det er lov til å leve i godtro.

 

Om denne saken mellom Samsung og Apple er glemt før lunsj, hvorfor mener du det når selv ikke du har glemt saken om Samsung og prisfiksing da?

Fordi jeg driter i prisfiksingen, og leter det kun frem for morro skyld. Og fordi jeg og du er 2 små dråper piss i det stor bildet. Hvordan du reagerer på utfallet av rettsaken betyr null og niks.

Lenke til kommentar

Også helt enig i at ett eventuelt tap for apple vil ha 0 å si for framtidi salg. Vanlige dødelige har glemt rettsaken før lunsj.

 

Ja det er lov til å leve i godtro.

 

Om denne saken mellom Samsung og Apple er glemt før lunsj, hvorfor mener du det når selv ikke du har glemt saken om Samsung og prisfiksing da?

Fordi jeg driter i prisfiksingen, og leter det kun frem for morro skyld. Og fordi jeg og du er 2 små dråper piss i det stor bildet. Hvordan du reagerer på utfallet av rettsaken betyr null og niks.

 

Du vil ikke tro det, men taper Samsung denne rettsaken, så har det stor betydning. Samme med Apple.

 

Hvorfor skal det ha STOR betydning for Samsung med å tape dette om det ikke har noen betydning for Apple å tape rettsaken?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

iPhone Caused “Crisis of Design” at Samsung - Noen godbiter fra en intern Samsung-epost.

 

“Influential figures outside the company come across the iPhone, and they point out that ‘Samsung is dozing off.’ All this time we’ve been paying all our attention to Nokia, and concentrated our efforts on things like Folder, Bar, Slide,” Shin wrote. “Yet when our UX is compared to the unexpected competitor Apple’s iPhone, the difference is truly that of Heaven and Earth. It’s a crisis of design.”

 

“I hear things like this: Let’s make something like the iPhone.”

 

“When everybody (both consumers and the industry) talk about UX, they weigh it against the iPhone. The iPhone has become the standard. That’s how things are already.”

 

“Do you know how difficult the Omnia is to use? When you compare the 2007 version of the iPhone with our current Omnia, can you honestly say the Omnia is better? If you compare the UX with the iPhone, it’s a difference between Heaven and Earth.

 

 

Samsung lagde angivelig pene illustrasjoner av telefoner med store skjermer før iPhone kom på markedet, men likevel leser man altså disse desperate formuleringene i referat fra ledermøter i Samsung i februar 2010, som viser at de slett ikke hadde begrep om hvordan man lager en brukervennlig smarttelefon selv 3 år etter iPhone var presentert...men som vi vet, løsningen ble: "Let’s make something like the iPhone.”

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Let’s make something like the iPhone.”

 

Noe med denne setningen du ikke forstår?

 

"Something like" betyr ikke at dem lager en iPhone kopi eller en kopi av noe.

 

Hvor tror du LG fikk sin design ide i fra på de nye TV'ene?

 

Jo, Samsung var den første (tror jeg) til å lage LED-TV'er med syltynne kanter rundt skjermen.

 

Da sa LG, lets make something like Samsung's TV's. Og hva har vi i dag?

 

Jo, vi har nå LG LED-TV'er med syltynne kanter rundt skjermen.

 

Så det du linker til kan bety så mye.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

iPhone Caused “Crisis of Design” at Samsung - Noen godbiter fra en intern Samsung-epost.

 

“Influential figures outside the company come across the iPhone, and they point out that ‘Samsung is dozing off.’ All this time we’ve been paying all our attention to Nokia, and concentrated our efforts on things like Folder, Bar, Slide,” Shin wrote. “Yet when our UX is compared to the unexpected competitor Apple’s iPhone, the difference is truly that of Heaven and Earth. It’s a crisis of design.”

 

“I hear things like this: Let’s make something like the iPhone.”

 

“When everybody (both consumers and the industry) talk about UX, they weigh it against the iPhone. The iPhone has become the standard. That’s how things are already.”

 

“Do you know how difficult the Omnia is to use? When you compare the 2007 version of the iPhone with our current Omnia, can you honestly say the Omnia is better? If you compare the UX with the iPhone, it’s a difference between Heaven and Earth.

 

 

Samsung lagde angivelig pene illustrasjoner av telefoner med store skjermer før iPhone kom på markedet, men likevel leser man altså disse desperate formuleringene i referat fra ledermøter i Samsung i februar 2010, som viser at de slett ikke hadde begrep om hvordan man lager en brukervennlig smarttelefon selv 3 år etter iPhone var presentert...men som vi vet, løsningen ble: "Let’s make something like the iPhone.”

 

Jeg ser ikke helt hva disse formuleringene skal bevise? Utover at det var elmenter i samsung som mente at konkurrenten lagde bedre telefoner og at de måtte ta seg sammen?

 

AtW

Lenke til kommentar

Utifra de interne mailen til samsung så virker de å ikke ha snøring hva de skal gjøre, annet enn å lage noe som iphone. Mens at se nå i rettsaken forsøker å få det til å se ut at dette er noe de har styrt med flere år før det.

 

Dagens humorinnslag.

http://www.macrumors.com/2012/08/08/conan-obrien-on-samsung-vs-apple/

 

Endret av UrgeLoL
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Utifra de interne mailen til samsung så virker de å ikke ha snøring hva de skal gjøre, annet enn å lage noe som iphone. Mens at se nå i rettsaken forsøker å få det til å se ut at dette er noe de har styrt med flere år før det.

 

Dagens humorinnslag.

http://www.macrumors...msung-vs-apple/

 

Det er jo en veldig ambisiøs tolkning av, ihvertfall de 4 utsagnene. Sikker på at du ikke leser litt hva du vil inn i disse sitatene?

 

AtW

Lenke til kommentar

Joda, jeg leser det sikkert litt utifra at det er det jeg tror Apple mener. Uten at jeg personlig trenger å være veldig enig. Men jeg tror jo også at du også farges litt av personlige meninger.

F.eks. Så tror jeg jo at sjefen for samsung kunne stått frem og sagt, " Ja vi kopierte iphone." Allikevel ville nok ett par trofaste medlemmer her inne nektet vilt. Slik er det bare :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vindicator: Lg og Samsung hadde sikkert ett møte der de ble enige om design og pris på tv'ene sine :p

Og nei tror ikke det får noen store konsekvenser utover ett pengebeløp om samsung skulle tape.

 

Tror heller du burde lese hva Apple egentlig vil gjøre om dem vinner. Les heller hva som står på denne Groklaw siden mellom Samsung og Apple.

 

Tror du da vil skjønne ganske godt på hvorfor det blir store konsekvenser for den som taper.

 

Kan jo ta et eksempel da. Om Apple vinner dette, så vil dem ha 100% profitt i fra alle Galaxy telefonene som Samsung selger.

 

Og dette er ikke konsekvenser?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...