Gå til innhold

BARE for dere som liker dance/trance


Anbefalte innlegg

Skal jeg høre gammel trance, så dropper jeg Pacific Blue og hører heller på Forbidden Paradise vol. 3-6... Perfekte eksempler på hvorfor Tiësto har oppnådd den statusen han har... Suveren Oldschool trance etter min mening... Og de har også endel tracker feeling til tider ;)

 

Apropos tracking... Er det noen som har vært borti noen nyere tracker progs som i hele tatt kommer i nærheten av Fast Tracker 2 med tanke på interface? Selv om Reason er et mye bedre program, og midi-bassert musikk generelt er mye mere proft, så er likevel feelingen i FT2 helt uovertruffen... Er ikkeno som å sitte med gode gamle FT2 og høre på de gode gamle låtene av Skaven, Purple Motion, Necros, Basehead, Mick Rippon, Hunz, Dr. Awesome og alle de andre... :)

 

Hmmm...må sjekke om jeg har de gamle .xm låtene mine liggende... kanskje legge dem opp på nettet igjen... får vel ca. 0 downloads...men men :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja, vet ikke om jeg har kommentert låta før, men har mye å komme med. Driver selv og lager musikk og vil annse meg selv som "pro" og siden plata mi kommer ut snart, tar dere kanskje imot litt kritikk fra meg. Lager ikke selv "Trance" da det er altfor pop aktig, men er mer Hardtrance, Hardstyle & noe UK-Hardhouse. Blanda med en essens av Gabber/Hardcore ;)

 

||------------------------------------------------------------------||

 

For meg er den altfor treg, ligger på (140-142bpp) men det er ganske vanlig for melody/pop-trance. Introen og alt er jeg ikke sikker om dere rippa fra Hans eller lagde selv, men tipper ihvertfall uansett hvem som lagde den så ble det brukt noe alla Novation V-Station.

 

I tillegg er dette way-old trance teknologiskt sett (få som ser det sånn). Høres veldig 1996-99 melodic trance glory dagene. Veldig Anthem aktig. Man on the Moon, Ferry, Tiesto etc etc...

 

Kicket og bassen var så svak at jeg følte dere hadde suttet på en phaser/flanger og skrudd av all delayen på den. Er ikke sikker på hvilket program dere brukte, men gjetter Propellerhead Reason V2.5 ?

 

Snare, hats og cymb' var ok men mangla litt reverb & delay på de. Vokalen er tam som juling, men alle har sin smak. Eneste jeg synes var ok var delen fra 3:18 og synthen funket der.

 

||------------------------------------------------------------------||

 

Kanskje de fleste synes jeg har "brutalt" slakta denne nå, men dere aner ikke hva som venter dere i musikkbransjen. Liker de ikke en sang der mens du har noe på gang så kommer det ti ganger verre en det jeg har sagt til nå. Ville forberede dere på litt fremtidlige planer (så siden deres).

 

Ellers anbefaler jeg dere å begynne smått å ReWire Reason med Cubase (HVIS dere bruker Reason) og begynne med VSTi/DXi og VST/DX synther og effekter++. Ga opp Reason for år siden pga manglende støtte fra det, er veldig begrenset.

 

Annet jeg kan si, besøk www.screamer-hardstyle.com forumet og få hjelp fra mange profesjonelle i bransjen. Folk som Sam Punk (Espuma), Indurro DJ-Team, Alphaverb, neoCore (meg selv), EnZonic, Lazor, DJ Jorn (Ard&Jorn) er der ofte så skal du ha kritikk på sangen spør der også ;)

 

PS! De er veldig hardheads (thank god) og er ikke helt inni pop lenger, men de er åpne for å høre. Alle jeg nevnte ovenfor har platekontrakt på diverse gedigne selskap i Nederland / Tyskland / Belgia så søker du slikt og føler du er god nok, send inn til noen av de.

Lenke til kommentar
Jaja, vet ikke om jeg har kommentert låta før, men har mye å komme med. Driver selv og lager musikk og vil annse meg selv som "pro" og siden plata mi kommer ut snart, tar dere kanskje imot litt kritikk fra meg. Lager ikke selv "Trance" da det er altfor pop aktig, men er mer Hardtrance, Hardstyle & noe UK-Hardhouse. Blanda med en essens av Gabber/Hardcore ;)

 

||------------------------------------------------------------------||

 

For meg er den altfor treg, ligger på (140-142bpp) men det er ganske vanlig for melody/pop-trance. Introen og alt er jeg ikke sikker om dere rippa fra Hans eller lagde selv, men tipper ihvertfall uansett hvem som lagde den så ble det brukt noe alla Novation V-Station.

 

I tillegg er dette way-old trance teknologiskt sett (få som ser det sånn). Høres veldig 1996-99 melodic trance glory dagene. Veldig Anthem aktig. Man on the Moon, Ferry, Tiesto etc etc...

 

Kicket og bassen var så svak at jeg følte dere hadde suttet på en phaser/flanger og skrudd av all delayen på den. Er ikke sikker på hvilket program dere brukte, men gjetter Propellerhead Reason V2.5 ?  

 

Snare, hats og cymb' var ok men mangla litt reverb & delay på de. Vokalen er tam som juling, men alle har sin smak. Eneste jeg synes var ok var delen fra 3:18 og synthen funket der.

 

||------------------------------------------------------------------||

 

Kanskje de fleste synes jeg har "brutalt" slakta denne nå, men dere aner ikke hva som venter dere i musikkbransjen. Liker de ikke en sang der mens du har noe på gang så kommer det ti ganger verre en det jeg har sagt til nå. Ville forberede dere på litt fremtidlige planer (så siden deres).

 

Ellers anbefaler jeg dere å begynne smått å ReWire Reason med Cubase (HVIS dere bruker Reason) og begynne med VSTi/DXi og VST/DX synther og effekter++. Ga opp Reason for år siden pga manglende støtte fra det, er veldig begrenset.

 

Annet jeg kan si, besøk www.screamer-hardstyle.com forumet og få hjelp fra mange profesjonelle i bransjen. Folk som Sam Punk (Espuma), Indurro DJ-Team, Alphaverb, neoCore (meg selv), EnZonic, Lazor, DJ Jorn (Ard&Jorn) er der ofte så skal du ha kritikk på sangen spør der også ;)

 

PS! De er veldig hardheads (thank god) og er ikke helt inni pop lenger, men de er åpne for å høre. Alle jeg nevnte ovenfor har platekontrakt på diverse gedigne selskap i Nederland / Tyskland / Belgia så søker du slikt og føler du er god nok, send inn til noen av de.

 

platekontrakt? gøy :)

 

introen er en remake av zimmer's (vi har laga, men zimmer har orginalen). Hvis du hører orginalen, kjenner du det definifit igjen.

 

Vi sliter noe JÆLVIG med mastring for tiden, da ingen av oss har no anlegg/monitorer som passer for dette! Har et phillips SBC HP89, noen som har noe komentarer til dette (om det er verdt å bruker på mastring).

 

Jeg sitter med 2xlaney cc12 pa-topper, 1x vega XL18, 1x 12 biltema sub. Kai sitter med et lite pc-anlegg. PA-anlegg er jo ikke akurat lagt for lydkvalitet, og pc-anlegget "mangler" en del i lydbildet. Skulle hatt noe midt i mellom :D Men skal vi fortsette med dette, er vi definitift nødt til å finne en løsning på dette (f.eks mastre det hele hos noen andre som har utstyr til det elns).

 

Du sier dette er way-old-trance ... greit nok, men kan det i det hele tatt kalles trance da? det er jo mer 14is-musikk :) Dette er noe bevisst og noe ubevisst. Med en sånn stil er det enkelt for de fleste å i det minste godta, og kanskje like musikken. De som ikke liker trance i det hele tatt, kan kanskje overleve det etter som det er melodiøst og "søtt" :). Samtidig har vi hatt denne happy stilen såpass lenge at vi begynner å bli litt enspora :D (alle som har laget en del musikk skjønner hva jeg snakker om; det er ikke alltid like lett å skal finne på noe nytt....)

 

ang kick og bass er mye av dette (ikke alt, men mye) reason's begrensninger. En del av problemet ligger også i anlegget vi lager musikken på. Reason har noen bra synther, men masse elendige sampler. (Klart, det finnes gode også!)

 

Hadde vi hatt råd til synther, hadde vi droppa reason umiddelbart, men har vi råd? NJET.

 

er klar over at musikkbransjen er hard, men vi regner heller ikke med å komme så langt som dit! :) Men det betyr ikke at vi ikke skal prøve, for det skal vi. Men vi må nok jobbe en del mer først.

 

...men jeg ser tydelig 2 rimelig forskjellige kritikkmønster på de som hører mye på hard-trance/"klassisk-trance" og de som hører litt på pop, hip-hop, rap og fjortis-dunk, noe som i grunnen er veldig intresant. Men skal IKKE starte en slik diskusjon her....det kommer til å bli værre enn "AMD VS. INTEL" postene!! :)

 

 

takker ellers for god kritikk.

Lenke til kommentar
masse greier jeg sa
masse du sa også :D

 

Hehe, ja ;) Jeg forstår det er litt "vanskelig med Reason". Kommer helt ann på åssen du bruker Maelstrøm og Subtractoren til synth delen. Jeg vet om flere som bruker Reason men de modder synthene så hardt at de er ikke gjennkjennelige. A-Lusion (www.a-lusion.com) bruker Reason, men ReWira opp med Cubase.

 

Som sagt, fyr opp Cubase også og skaff deg noen VSTi's. Anbefaler å se på :

 

VSTi's ;

Novation V-Station

Novation K-Station Patches for V-Station.

Synapse Hydra

Synapse Junglist

Z3TA3+ (lagd av samme fyr som står bak Access Virus og Indigo synthene)

+++++++++

 

Av VST anbefaler jeg å teste masse av Ohmboyz, har utrolig mye genialt på gang nowadays ;)

 

Altså, jeg anbefaler dere til å glemme "stiler" innenfor all Trance/House/Hardcore og kjøre på med noe dere synes er bra. Skulle ønske jeg kunne legge ut en av sangene mine men da blir ikke plateselskapet blide ;)

 

Anbefaler hardt at dere holder på altså, fordi dette markedet trenger flere norske talenter, er for kjipt å være en av de eneste Hardstyle/Hardtrance artistene som kommer opp i markedet. Jeg for min del kommer aldri til å gå kommersiell fordi det som er viktigst innenfor all musikk er å kjøre ditt løp, din måte, MEN aldri begrens deg til EN ting..

 

Explore and you shall find ;)

 

Som sagt, www.screamer-hardstyle.com er helt genialt for technoheadz så bare heng på og ikke gi opp drømmen :)

Lenke til kommentar
Apropos tracking... Er det noen som har vært borti noen nyere tracker progs som i hele tatt kommer i nærheten av Fast Tracker 2 med tanke på interface? Selv om Reason er et mye bedre program, og midi-bassert musikk generelt er mye mere proft, så er likevel feelingen i FT2 helt uovertruffen... Er ikkeno som å sitte med gode gamle FT2 og høre på de gode gamle låtene av Skaven, Purple Motion, Necros, Basehead, Mick Rippon, Hunz, Dr. Awesome og alle de andre... :)

 

Hmmm... godt spørsmål egentlig! Føler meg ganske hjemme i trackere generelt pga many-hours-spent foran diverse trackere på nittitallet :) Lurer på om jeg ikke har en kopi av FT2 med et par sanger på floppies her ett eller annet sted...

Lenke til kommentar

VSTi's ;

Novation V-Station

Novation K-Station Patches for V-Station.

Synapse Hydra

Synapse Junglist

Z3TA3+ (lagd av samme fyr som står bak Access Virus og Indigo synthene)

 

Pro-53

Absynth II

FM7

Bass Station

Synth1

 

Hvordan kunne jeg glemme NI synthene, flause :oops: Bass Station er også bra, er Novation sin bass-maskin det der. Har mangfoldige flere, men orker ikke å poste de her og nå, blir aaaltfor lang liste ;)

Lenke til kommentar
Apropos tracking... Er det noen som har vært borti noen nyere tracker progs som i hele tatt kommer i nærheten av Fast Tracker 2 med tanke på interface? Selv om Reason er et mye bedre program, og midi-bassert musikk generelt er mye mere proft, så er likevel feelingen i FT2 helt uovertruffen... Er ikkeno som å sitte med gode gamle FT2 og høre på de gode gamle låtene av Skaven, Purple Motion, Necros, Basehead, Mick Rippon, Hunz, Dr. Awesome og alle de andre... :)

 

Hmmm... godt spørsmål egentlig! Føler meg ganske hjemme i trackere generelt pga many-hours-spent foran diverse trackere på nittitallet :) Lurer på om jeg ikke har en kopi av FT2 med et par sanger på floppies her ett eller annet sted...

 

Å joda folkens, finnes nok flere trakckere der ute. Den beste imo er vel Jeskola Buzz 2, ganske så genial. Og sinnsykt fet 303-emu inni den også altså ;) Sjekk den ut, er helt gratis :)

Lenke til kommentar
  • 18 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...