Gå til innhold

BARE for dere som liker dance/trance


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns og den var bra :yes: ,men det skulle vert litt dypere bass i starten,og litt mer markert rytme. Fra 1.27 og utover var det veldig bra,syns klimakset kunne vert enda mer markert,og la det bygge seg opp enda litt mer.

 

 

Stå på :woot:

 

bassen var dypere i begynnelsen i utgangspunktet, men tidligere erfaring med mindre anlegg har gjort oss noe forsiktigere med bassen. Sitter med b.la en vega xl 18 og en 12 tommer og snart en 15 tommer i bunn, og da kan "virkeligheten" bli litt vanskelig å "se" når man holder på. Men skal ta det til etterettning!

 

driver og laster ned låtene deres...fy **** , det der er bra mekka. Hadde det kommet en reklame på tv3 med låtene deres og tittel " Trance Party 2004", så hadde jeg ikke blitt forundra. Jeg hører ikke på trance engang ( hip hop :woot: ) , men det der.. er faktisk noe av den beste trancen jeg har hørt. Skaff dere platekontrakt eller noe :yes: keep it up :yes:

Lenke til kommentar

ikke verst. litt for defus til å begynne med. litt tam sang. atacket burde

vært stilt litt på. blir litt sirrupp liksom. håper dere har lisens for reason,

for om dere bruker det en del, så burde dere støtte propellerhead.

 

men den var ikke så gale da. savner en dame som synger litt.

Lenke til kommentar

Heftig - dere får two thumbs up fra meg! Hører nesten utelukkende på trance! Føler jeg er ganske godt inne i sjangeren, og gir dere gjerne en dose kontruktiv kritikk om dere vil ha :) Dere vil det ja? Ok - here we go!

 

Jeg synes det soundet dere kjører på f.eks. introen til Whale Song og In Ireland er veldig spennende - høres faktisk skikkelig proft ut, oppbygningen også! Men det temaet dere har valg liker jeg ikke veldig godt... vet ikke hva slags stil dere ønsker å kjøre, men noen av de hovedtemaene høres ut som Ayla-gutta på sukkerkick! Altså litt for enkelt, søtt/useriøst, og opplagt! Men jeg digger f.eks. de backup melodiene dere bruker på Whale Song og In Ireland :yes:

 

Husk at trance må ikke "ta av" for å være bra - for meg er det først og fremst harmonien mellom melodielementene og drivet i perkusjonen som er viktig - for perkusjon ER viktig i trance! I stedet for å slenge på et pompøst "take off", kjør heller små kicks/breaks f.eks. når dere setter inn flere perkusjons- eller melodielementer o.l...

 

Jeg tror abolutt dere har potensiale - teknisk sett virker dte som dere har snøring, bare dere ikke tar for mange snarveier på det kreative! Som sagt - det spørs veldig hva slags stil dere satser! Hvis dere vil få sanger spilt på mPetre, er dere på riktig vei - men hvis dere satser seriøs tranceproduksjon i hollandsk stil må det noe småjusteringer til!

 

Sanger som jeg ville tro kunne være gode inspirasjonskilder er f.eks:

 

Aeon - Masterpiece Of Emotion (Bombastic 12'' Mix)

Dee Mark - Super Nova :yes::yes::yes:

Dee Mark - Moonwalker :yes::yes::yes:

Twinteam - Together

Sonic Inc. - Taste Of Summer (Original Mix)

A.I.D.A. - Corvana :yes:

The Quest - C Sharp

Dutch Force - Deadline

Allegro - Moments Of Love

Vincent de Moor - Fly Away (Original Mix)

 

for å nevne noen!

 

Synes forresten remake'n av Happy Forever var dødskul, selv om tracker-originalen også har sin sjarm (gotta love that tracker sound :D )

 

PS: Hvis dere er interessert i å høre på noen av sangene jeg har listet, men har problemer med å finne dem, send meg PM

Lenke til kommentar

joda.. er jo ikke noe tvil om at det var bra produsert, men,

sitter igjen med en følelse av at sangene er alt for mye "happy" for min smak, finnes jo grenser for hvor langt oppi den rosa skyen man skal dra det, men det var bare min personlige mening.. ser at det er mange andre som digger det her :)

 

(... bare jeg som syntes logoen kan minne litt om en jente som har lagt høvelen ligge litt for lenge her(?))

Lenke til kommentar
Bra jobba.

 

Syntes personlig intro'en er litt for lang, slik at det går en litt for lang stund før sangen "tar" av.. Skal dere inn i dance sjangeren ville jeg hatt mer og tidligere take off!

 

Men fordømte bra!

 

JEg maa si meg enig med Mr dale, intro'en ble litt for lang for meg ogsaa, da sangen ikke tok av etter 1min, saa begynnte jeg aa lure paa om dere hadde glemt den. Bortsett fra det saa syntes jeg det var en veldig bra sang. En ting til, hva med mere troekk i sangen? :shrug:

 

Som alle har sagt foer meg, staa paa dere har gjort det kjempe bra til naa, saa naa kan dere ikke snu dere rundt.

 

JEg holdt selv paa med Rebirth for 3-4(?) aar siden, da holdt jeg paa med Goa-trance saa jeg vet hvordan det er aa lage sin egen musikk, beklageligvis saa stod jeg paa mine egne bein, saa jeg mista fotfeste, dere er jo to isammen om dette, saa det er veldig positivt :)

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

mye bra konstruktiv kritikk her!! fint!!

 

vi jobber veldig på amatørstadiet enda, så vi har mye å lære, men jeg har en følelse av at vi er på god vei! Sitter her å drømmer om masse cash så vi kunne kjøpt noen synther, en digitalmixer og skikkelig mic ect, men det blir vel bare med drømmen intill videre! :) Har søkt til solo fondet om penger til innkjøp av utstyr, men tviler på at det går i box.

 

Men nå er jo ikke utstyret alt akurat...

 

vi kjører en ganske happy stil, mye fordi vi liker det selv, men også at dette er en stil som vi mener er enklere å like. Liker du f.eks fjortisdance, men ikke dunkdunkompaompa trance :p, så er det enklere å like det hvis det er litt "happy" (tror jeg). Men vi snakker mye om å prøve andre stiler, og sansyneligheten for at neste sang (eller om noen få) blir litt hardere er vel stor. Har litt lyst til å prøve med noe blanding av rammstein og techno elns :D Vi får leke oss litt og se hvordan det går! :)

 

Uansett kommer vi til å poste når vi kommer med noe nytt.

Ser gjerne at flere laster den/de ned og kommer med synspunkter!

 

Ellers har vi noe problem med mastring, så hvis noen har noen tips der, mottas de med takk! Har småmastrert litt i Reason hittil, og vi driver nå å snuser på Cubase SX, noe som virker lovende!

Lenke til kommentar
Hva med å lage noe seriøst ut av den "Rotnar" låta? Beaten var jo rå :wink:

 

hehe... beaten på den er dritdigg, men den er desverre rippa. Den ble funnet av han som "rapper" på hip-hop.no elns, og vi vet ikke hvem som har laga den. Hvis det er noen som vet om det finnes en sang med det themet, så please MSG! :)

 

...men det hadde jo vært jævli gøy!

Lenke til kommentar
Calm: Hvis dere vil få sanger spilt på mPetre, er dere på riktig vei - men hvis dere satser seriøs tranceproduksjon i hollandsk stil må det noe småjusteringer til!

 

er nok noe i den stilen vi satser på sånn foreløbig..... litt mer komersiellt enn det mange ser på som "klassisk trance". Vil nok bli mye prøving og feiling. Samtidig er det jo greit at mye av feilinga skjer NÅ, og ikke hvis vi evt. skulle få en skivekontrakt (noe jeg tviler veldig på). Vi skal fortsette å "leke oss" så får dere høre åssen det går! :)

Lenke til kommentar

Hmm, skal vi se. Først vil jeg si dette hørtes jo meget bra ut. En helt grei eurotrance låt, noe som da altså vil tilsi at den er lett og like for alle (nesten), funker på radio og at den godt kan selge bra i butikk. Men er dette da likevel bra trance?

 

Jeg ser på meg selv som rimelig bevandret i tranceverdenen, vært med helt siden Enery 52 sin Cafe Del Mar i 1998, og har opp igjennom disse åra opparbeidet min egen smak. Hvordan liker jeg så denne? Vel - introen er nydelig. Den er lang, og dermed fin til å starte ett livesett med. Trancesanger SKAL være lange, så enkelt er det, Ingenting er mer irritabelt enn radio edits av geniale sanger. De føles amputert, ødelagt og billige. Man tar da kun det beste ut fra hver låt og limer det sammen i en liten pakke. Oppbygninga faller bort, og man sitter igjen med ett stykke musikk som starter rett på full guffe. Sikert noe for vårkåte fjortisser, men ikke no særlig for oss andre.

 

Som dere sikkert skjønner så synes jeg låta er for kort. Så tilbake til det jeg synes er litt synd med denne produksjonen. Det blir litt for - som noen sa ovenfor - søtt og enkelt i selve temaet. Som det kalles i trancemiljøet - cheese. Altså søtt og klissete. Det blir litt for mye Sylver/Kate Ryan/Ian Van Dahl over det. Altså noe som er lett spiselig for nye i sjangeren, men som for andre bare er irritabelt. Men som sagt - dette er min mening. :) Låta er vel litt for lite original, en ny remix kunne gjort seg, men da mye mørkere, dypere og mer intens. Ikke køl rett på, la det bygge seg opp sakte men sikkert, legg inn smarte elementer her og de, og bruk tid. Ikke tenk på at andre skal like dette no særlig, lag noe DERE skal like. Det er som oftest da det blir bra.

 

Men som sagt - låte er bra den - på en annet utgangspunkt enn det jeg har. Håper det var noe nyttig i innlegget mitt, var ikke noe hetsing altså. :)

 

En ting til. En annen norsk producer, går under nicket Haak, har nylig lagd en sinnsvak låt som både Jon O Bir og Armin Van Buren har spilt. Søk etter Haak - Frenzy på nett. Så - det går an!

 

Bare så dere får en ide av hvilken smak jeg har så kan dere lytte til følgende artister:

 

Push/M.I.K.E/L-Vee/Plastic Boy (samma fyr under flere alias)

Dave Swayze

James Holden

Airwave

Armin Van Buuren

Gabriel & Dresden

Tiesto

 

Lykke til videre! :woot:

Lenke til kommentar
jeg og en kompis driver med litt dance/trance musikk på fritida. Ble ferdige med en ny "kreasjon" i går, og vi er intr. i respons.

 

og med ordet respons mener jeg ikke sånn som *trance/dance suger, gå å heng deg*, men litt konstruktiv kritikk!!! :)

 

så, alle som ikke liker trance/dance og ikke er gira på å "prøve noe nytt", hold dere langt unna "svar-knappen" :roll:

 

all konstruktiv kritikk mottas med takk, både positiv og negativ.

 

Vi har laget musikk i noen år, og begynte med Impulse Tracker. Avanserte senere til Fruityloops, og nå har vi drevet med Reason 2.0/2.5 en stund. Stilen for tia er mest dance/trance, men tenker for tiden også på andre sjangre.

 

vi er først og fremst ute etter respons på den nyeste sangen, "Launch", men lytter også gjerne til kritikk på andre sanger.

 

Musikken kan lastes ned på http://dj-jk.iscool.net / http://john.e.morsk.com (samme side, 2 redirects)

 

hallå!

sitter og hører på "launch" og syns den var bra. Fin og bra driv men syns er litt lang "intro" før det begynner å "svinge" ellers må bare gratulere dere. Skal brenne den låta så den kan lyttes i normal lydtrykk i bilen... :-)

 

chao

matador

Lenke til kommentar

Hei kamerat,det var fin låt.Jeg lager musikk selv jeg oxo.Har drivet med det siden 1991.Det var techno låter jeg begynte å lage,den tia var techno ikke så populær i Norge som nå.Jeg begynte å lage på Amiga maskinen,brukte protracker.Nå bruker jeg Fasttracker.Jeg lager oxo alt fra bunn,ikke noen sånn loops.Nå fortiden pleier jeg å mixe sanger,det er kjempe gøy det :)

 

Her har du linken til hjemmesiden min http://home.broadpark.no/~shujahm/

 

Er ganske dårlig ennå.Er ikke ferdig med den ennå.Skal lage hjemmesiden bedre med mer info og musikk.

 

Her har du 3 låter som jeg har satt opp,ene er mix av tyrkisk sang.

Låtene er av dårlig kvalitet,det er jo bare demo låt :)

 

http://home.broadpark.no/~shujahm/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...