Gå til innhold

[Løst] Oppsett fra 5 til 7k?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du spør etter hva som er vanlige feil å bygge pc, er det nok både uforsiktighet mot statisk eleksitet, kortsluttninger og sette Power SW ledningen feil, samt å bruke feil skruer til hovedkort som kan lett gjøre det vanskelig å få hovedkortet ut etterpå.

 

Flere kan anbefale å bygge en billig pc som sin første er jo litt kjedelig om man klarer å ødlegge hovedkortet eller prosessoren etter bare noen timer, eller at det er en feil på en av delene og man ikke pakker ting tilbake i esken slik det var spessielt hovedkort/prosessor er viktig å huske på hvordan det lå fra levrandør og ta vare på eskene en stund.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152

Har nok ikke råd til å bygge en billig først, men jeg tipper at hvis jeg følger en guide burde det være vanskelig å gjøre feil.

 

Er ikke så vanskelig, bare man sørger for å ta seg litt god tid. Anbefaler å se denne videoen. Godt forklart, steg for steg, bra kvalitet, og du får et inntrykk av hva som skal til:

Lenke til kommentar

Kan noen sette opp ett oppsett til meg da? Skjønner at jeg har litt lite peiling på komponenter. Har bare 5k for øyeblikket, så greit hvis det ikke er dagstilbud o.l. Kan eventuelt kjøpe en del en dag og fem en måned senere, men føler det blir litt rotete. Kan alltids mase om et lån fra foreldrene mine..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152

Det ble kanskje litt dyrt. Er ikke i5 bedre for gaming?

 

i5 er bedre, men dyrere. Og siden du allerede synes det ble i dyreste laget, er den et greit valg. Oppsettet til Bibow er bra, og som han sier er det vanskelig å gå så mye lavere uten å senke ytelsen betraktelig (unntaket er da SSDen, som kan skippes evt. kjøpes senere).

 

Ps. Og om du allerede har en windows 7 disk slipper du jo å kjøpe det også. Med den og SSDn fjernet er prisen nede i 5693, som kanskje er mer overkommelig?

Endret av Slettet+152
Lenke til kommentar

Hvis jeg fjerner ssden og prossesoren blir prisen nede I 5,5k og hvis jeg legger til den billigste i5en blir prisen rundt 7k... Må nok vente en stund med kjøpet da. Kan evt. fjerne windows 7. Tror jeg har en vista lisens et sted, kan kanskje bruke linux selvom jeg aldri har brukt det før..

Lenke til kommentar

En mulighet for å få budsjettet til å gå opp med en i5 prosessor er jo å skippe grafikkortet.

Kan jo fin bruke den integrerte grafikken mens man sparer til grafikkort.

 

Når det gjelder selvbygging så er det veldig lett, bare se et par instruksjonsvideoer på youtube først så er du godt forberedt.

Eneste feilen jeg vet som kan ødelegge komponenter er hvis man glemmer disse avstandsskruene til hovedkortet/kabinettet.

2292602o.jpg

Lenke til kommentar

Er nå uaktuelt å bygge selv. Faren min mener det er for farlig o.l. Gidder noen å poste opp en ferdigbyd stasjonær som gir mest bang for the bucks under 6000? Gaming er fortsatt ikke førsteprioritet, men photoshop osv. er det. Foretrekker forsatt quad core pga. Multitasking.

Lenke til kommentar

Den første var egentlig den enste innenfor mitt busjett. Hadde litt lite minne, men ser ut som den er bra.

Håper bare det er rabatt på den i noen måneder til. Er noen uker til jeg har tjent opp til 6k..

Lenke til kommentar

Tror kanskje jeg kjøper den over, men trenger fortsatt tastatur og mus. Har en mus, men den begynner å hoppe oppover skjermen og klikker tilfeldig på ting og tang mens jeg skriver. Kan sikkert finne et tastatur for en billig penge på loppemarkedet som kommer nå. Kan godt hende jeg får tjent opp nok penger da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...