Gå til innhold

[Løst] Oppsett fra 5 til 7k?


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe eller bygge meg en stasjonær da min gamle laptop snart dør. Skal brukes mest til surfing, photoshop, gaming (GTA, Diablo osv.) Kanskje litt zbrush også. Kan greie meg med en gammel skjerm, men trenger tastatur og mus.

Endret av Fillfall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med ACER T231Hbmid 23" 1080p LED selv vurder jeg å kjøpe en slik skjerm, men aner ikke hvor god den er selv er jeg skeptisk til Acer merket.

 

Ellers blir det nok vanskelig å skaffe seg andre multitouch skjermer, jeg bare tenker hvor vanskelig og slitsom det blir å bruke en slik skjerm ofte. Det enkleste er å ha en slik skjerm på et bord.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Vipper litt mellom disse to. Den første har jo medfølgende tastatur og mus til lav pris, men den andre har bedre prosessor og skjermkort (?), men da blir det lite igjen til tastatur og mus.

 

http://www.komplett....ku=751324#extra

 

http://www.komplett....aspx?sku=755085

Var det det du mente med bedre ferdigbygde maskiner? Da bommet du fælt isåfall.

Ser ikke helt hva som er så mye dårligere med disse utenom prosessoren, men nei det var ikke disse jeg tenkte på. Mente de hvor man bestemmer delene selv og så bygger butikken den for deg. Har ikke peiling på hva som er bra eller ikke så hadde nok endt opp med skrap

Lenke til kommentar

Anbefaler CDON tilbudet over, både komplett, nettshop og multicom tar seg godt betalt for å bygge på bestilling også tar det lengere tid.

 

Så med mindre du vil bygge selv er Thor god tilbud.

Den første var litt dyr og den andre var utsolgt :S Virker ikke som man kan forandre på noe før den blir sendt..

 

Vurderer å bygge selv, men da vil jeg helst ha noe å starte med. Har hørt at man alltid gjør feil første gang, er det feil som gjør maskinen/komponentene ubrukelig(e)? Hvor lang tid tar det å bygge selv?

 

Spilling er ikke førsteprioritet, men greit å kunne spille nyere spill på hvertfall medium uten lagg.

Endret av Fillfall
Lenke til kommentar

Anbefaler CDON tilbudet over, både komplett, nettshop og multicom tar seg godt betalt for å bygge på bestilling også tar det lengere tid.

 

Så med mindre du vil bygge selv er Thor god tilbud.

Den første var litt dyr og den andre var utsolgt :S Virker ikke som man kan forandre på noe før den blir sendt..

 

Vurderer å bygge selv, men da vil jeg helst ha noe å starte med. Har hørt at man alltid gjør feil første gang, er det feil som gjør maskinen/komponentene ubrukelig(e)? Hvor lang tid tar det å bygge selv?

 

Spilling er ikke førsteprioritet, men greit å kunne spille nyere spill på hvertfall medium uten lagg.

Er denne da et bra tilbud? Ble litt usikker når det står i5 et sted og i3 et annet: http://cdon.no/elektronikk/thor_oden_v2_-_intel_i5-2400_-_4gb_-_1tb_-_nvidia_gtx550_-_w7hp-21088332

 

Trodde at det som gjorde grafikkortet bedre var antall gb. Antar at jeg tok feil..

Lenke til kommentar

Ikke lett å vite om det er:

 

Intel® Core i5 3450 3.1 Ghz eller Intel i5-2400 her

 

Men skjermkortet: Var vertfall dårlig for å være spillmaskin.

MSI GeForce GTX 550Ti V2 1GB

 

Så hadde vertfall vurdert 560 TI som minimun eller HD7850 om man vil spille noe særlig.

 

Antall gigabyte på skjermkortet sier kun hvor mye bilder (Skjermoppløsning det fysisk er mulig å få til) men så er minnehastighet og GPU også viktig. Så selv HD 7970 med 3 GB minne har nok et handikap her om man vil spille med flere skjermer uten det går ut over opplevelsen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hvis du aldri har bygget før bør du sette av kanskje 3 timer til bygging og installering. Noen tar det sikkert veldig lett, men andre bruker litt lenger tid. Jeg bruker kanskje en time på selve byggingen, og da tar jeg meg god tid. Sjekk ut tråden i signaturen min for YT-klipp osv :)

Lenke til kommentar

Bygging av PC er egentlig veldig lett.

Har du bygget litt avansert lego så klarer du dette fint også :)

 

Husk å les bruksanvisningene!

 

Jeg har bygget pcer nå i snart 10år. Første gang brukte jeg vel en god ettermiddag.

Nå i dag bruker jeg 45minutt, og da kabler jeg ledninger og slik der og da.

 

Men i alt, inkludert Win 7 og alle oppdateringer til dette så tar det tilsammen ca en 2 timer. Da har jeg fått installert programmene jeg bruker mest og alt fungerer fint :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...