Gå til innhold

Hjelp til spørsmål, teoriprøve mc?

Pc96

Anbefalte innlegg

Hei!

Strøk på teorien på mc, for noen dager siden, 14 feil :(

Vil nett oppklare i ett spørsmål jeg lurer på, kommer kanskje flere senere, om noen av dere kanskje kunne hjelpt meg;

1. Husker ikke spørsmålet nøyaktig, men betydningen var ivertfall:

Hva skal man gjøre med noen som har sirkulasjonssvikt?

Husker heller ikke svaralternativ, men kanskje noen kunne svart på hva som er rett å gjøre med en som har sirkulasjonssvikt?

Ellers lurer jeg på om noen har testa den spørsmålsboka man kan få kjøpt, om den faktisk hjelper.

Takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Det man ofte lærer er å tenke BLÅ (Bevissthet, Luftveier og Åndedrett) og i den rekkefølgen. Sirkulasjonssvikt er vel kanskje luftveier (åpne opp, bende hodet bakover osv) eller blodomløp. Blir jo endel teoretiske situasjoner her. Sitter noen i klem og det er FOR tungt til å fjerne osv så må vel amputasjon være et alternativ....men hva om man ikke har utstyr til det? Kjenner til tilfeller hvor folk har drept skadde for å la de få slippe smerter siden det ikke ville vært mulig å redde dem i tide. Dette har både sjedd i bilulykker på øde steder langt unna folk og f.eks på åsta ulykken. Man kan også f.eks se om man kan bruke biljekken til å lette på trykket.

En annen vinkling er å løfte beina høyt slik at blodet renner ned mot hjernen. Det forutsetter at det er mulig.

så mange svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...