Gå til innhold

Hjelp til spørsmål, teoriprøve mc?


Pc96

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Strøk på teorien på mc, for noen dager siden, 14 feil :(

Vil nett oppklare i ett spørsmål jeg lurer på, kommer kanskje flere senere, om noen av dere kanskje kunne hjelpt meg;

1. Husker ikke spørsmålet nøyaktig, men betydningen var ivertfall:

Hva skal man gjøre med noen som har sirkulasjonssvikt?

Husker heller ikke svaralternativ, men kanskje noen kunne svart på hva som er rett å gjøre med en som har sirkulasjonssvikt?

 

Ellers lurer jeg på om noen har testa den spørsmålsboka man kan få kjøpt, om den faktisk hjelper.

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Det man ofte lærer er å tenke BLÅ (Bevissthet, Luftveier og Åndedrett) og i den rekkefølgen. Sirkulasjonssvikt er vel kanskje luftveier (åpne opp, bende hodet bakover osv) eller blodomløp. Blir jo endel teoretiske situasjoner her. Sitter noen i klem og det er FOR tungt til å fjerne osv så må vel amputasjon være et alternativ....men hva om man ikke har utstyr til det? Kjenner til tilfeller hvor folk har drept skadde for å la de få slippe smerter siden det ikke ville vært mulig å redde dem i tide. Dette har både sjedd i bilulykker på øde steder langt unna folk og f.eks på åsta ulykken. Man kan også f.eks se om man kan bruke biljekken til å lette på trykket.

En annen vinkling er å løfte beina høyt slik at blodet renner ned mot hjernen. Det forutsetter at det er mulig.

 

så mange svar.

Lenke til kommentar

Tusen takk for kjempe godt svar!

Der sa du det, løfte beina høyt slik at blodet renner ned mot hjernen, det ene svaralternativet var faktisk lignende, viss jeg ikke husker feil. Mulig jeg tar feil.

Som du sier er det nok mange svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...