Gå til innhold

Sommer-OL 2012 - Den store tråden


Anbefalte innlegg

"Der går startskuddet for mennenes 100-meter! Vi tar en kort reklamepause!"

 

Haha, spot on :!: Få Anne Rimmen ansatt i TV2 så er det ikke mye jeg kommer til å savne, selv om NRK skal ha for at de satser rimelig heftig og man har tilgang på det meste (enten på tv eller nett).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på om Bolt kunne gjort det bra i lengde. Kanskje han hadde brutt 9 metersgrensen om han hadde satset maks på lengde i stedet for sprint.

 

Siden fart er en av de viktigste egenskapene hos en lengdehopper vil jeg anta at han ikke akkurat hadde dummet seg ut, enig i at det hadde vært spennende å se ham hoppe lengde men har han noensinne trent noe særlig på det?

Lenke til kommentar

Hehe, jeg måtte sjekke wikipedia for å se om dette er noe Bolt kanskje prøvde på i sin ungdom. Der fant jeg denne teksten.

 

Several days after Bolt broke the world records in 100 and 200 metres events, Mike Powell, the world record holder in long jump (8.95 metres set in 1991) argued that Bolt could become the first man to jump over 9 metres, the long jump event being "a perfect fit for his speed and height".

 

Et google-søk viser forresten også at jeg er langt fra den eneste som har stilt spørsmålet. Det står derimot ikke noe i wikien om han har prøvd seg.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg måtte sjekke wikipedia for å se om dette er noe Bolt kanskje prøvde på i sin ungdom. Der fant jeg denne teksten.

 

Several days after Bolt broke the world records in 100 and 200 metres events, Mike Powell, the world record holder in long jump (8.95 metres set in 1991) argued that Bolt could become the first man to jump over 9 metres, the long jump event being "a perfect fit for his speed and height".

 

Et google-søk viser forresten også at jeg er langt fra den eneste som har stilt spørsmålet. Det står derimot ikke noe i wikien om han har prøvd seg.

 

Det har vel sikkert med å gjøre at muligheten for å pådra seg skader er vesentlig større og på den måten kan hindre hans sprint-karriere. Jeg mener ihvertfall at jeg har hørt eller lest at han har sagt at lengede er en gren han en gang ønsker å satse på, men jeg har aldri lest noe om det er noe han drev på med i sine yngre dager.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...