Gå til innhold

Enda en norsk muslimkone myrdet av muslimmannen.


Anbefalte innlegg

Jeg kjenner jeg blir redd og skuffet når jeg leser slik retorikk som trådstarter her disker opp med. Det er som om ABB skulle skrevet det selv. Samtidig vet jeg at det er viktig at slike ytringer kommer frem i lyset slik at vi åpent kan argumentere mot de.

 

Det er da nok av mord her i landet som ikke involverer muslimer, samtidig som det er fantastisk mange muslimer som bidrar positivt til samfunnet. Skal Abid Raja gå med varselskilt rundt halsen? Han fremstår jo som en svært så farlig og skummel mann! Eller?

 

Meget mulig. Men da må man faktisk også diskutere og gjøre noe med det faktum. Det ubestridelige faktum at utenlandske er kraftig overrepresentert (og på mange felt i faktisk overtall) på kriminalitet.

Samtidig som samfunnet krever at de lovlydige skal betale for gildet.

 

Slikt går de færreste samfunn med på. Selv Abid Raja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner jeg blir redd og skuffet når jeg leser slik retorikk som trådstarter her disker opp med. Det er som om ABB skulle skrevet det selv. Samtidig vet jeg at det er viktig at slike ytringer kommer frem i lyset slik at vi åpent kan argumentere mot de.

 

Det er da nok av mord her i landet som ikke involverer muslimer, samtidig som det er fantastisk mange muslimer som bidrar positivt til samfunnet. Skal Abid Raja gå med varselskilt rundt halsen? Han fremstår jo som en svært så farlig og skummel mann! Eller?

 

Meget mulig. Men da må man faktisk også diskutere og gjøre noe med det faktum. Det ubestridelige faktum at utenlandske er kraftig overrepresentert (og på mange felt i faktisk overtall) på kriminalitet.

Samtidig som samfunnet krever at de lovlydige skal betale for gildet.

 

Slikt går de færreste samfunn med på. Selv Abid Raja.

 

Å diskutere som en innavlet rasist kommer man ikke langt med. Det første innlegget i denne tråden er krystallklar rasisme pakket inn med dritt for å få det til å virke stuerent.

 

Hvis du leser flere innlegg fra han gjøken ser du en rød tråd, for å si det slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjenner jeg blir redd og skuffet når jeg leser slik retorikk som trådstarter her disker opp med. Det er som om ABB skulle skrevet det selv. Samtidig vet jeg at det er viktig at slike ytringer kommer frem i lyset slik at vi åpent kan argumentere mot de.

 

Det er da nok av mord her i landet som ikke involverer muslimer, samtidig som det er fantastisk mange muslimer som bidrar positivt til samfunnet. Skal Abid Raja gå med varselskilt rundt halsen? Han fremstår jo som en svært så farlig og skummel mann! Eller?

 

Meget mulig. Men da må man faktisk også diskutere og gjøre noe med det faktum. Det ubestridelige faktum at utenlandske er kraftig overrepresentert (og på mange felt i faktisk overtall) på kriminalitet.

Samtidig som samfunnet krever at de lovlydige skal betale for gildet.

 

Slikt går de færreste samfunn med på. Selv Abid Raja.

 

Nåja, er ikke sammenhengen mellom utlendinger og kriminalitet av samme karakter som inntekt og levealder, sosial velferd og foretrukket politisk parti, osv?

 

Det er klart at fattige flyktninger er mer utsatt for og har lettere for å komme inn i uheldige miljøer enn andre, men det er slik et samfunn er. Det betyr ikke at muslimer generelt sett er mer kriminelle enn mennesker fra andre religioner.

 

Det jeg synes er skummelt er hvordan samme retorikken brukes mot muslimer i Norge i dag, som ble brukt mot Jøder i Europa på 30-tallet. Gruppegeneralisering og statistikk tatt ut av kontekst for å underbygge en ønsket konklusjon.

 

Jeg kjenner jeg blir redd og skuffet når jeg leser slik retorikk som trådstarter her disker opp med. Det er som om ABB skulle skrevet det selv. Samtidig vet jeg at det er viktig at slike ytringer kommer frem i lyset slik at vi åpent kan argumentere mot de.

 

Det er da nok av mord her i landet som ikke involverer muslimer, samtidig som det er fantastisk mange muslimer som bidrar positivt til samfunnet. Skal Abid Raja gå med varselskilt rundt halsen? Han fremstår jo som en svært så farlig og skummel mann! Eller?

 

Meget mulig. Men da må man faktisk også diskutere og gjøre noe med det faktum. Det ubestridelige faktum at utenlandske er kraftig overrepresentert (og på mange felt i faktisk overtall) på kriminalitet.

Samtidig som samfunnet krever at de lovlydige skal betale for gildet.

 

Slikt går de færreste samfunn med på. Selv Abid Raja.

 

Å diskutere som en innavlet rasist kommer man ikke langt med. Det første innlegget i denne tråden er krystallklar rasisme pakket inn med dritt for å få det til å virke stuerent.

 

Hvis du leser flere innlegg fra han gjøken ser du en rød tråd, for å si det slik.

 

Du har nok helt rett, men samtidig må man konfrontere slike mennesker slik at man kan prøve å justere den forskrudde verdensoppfatningen til vedkommende.

Lenke til kommentar

Det er et paradoks at de samme menneskene som vil hive muslimer ut av landet har så enormt stor omsorg for muslimske kvinner og barn.

 

Nøyaktig det jeg også funderte på. Det er rart med det.

 

Han har ikke stor omsorg for noen. Det er kun et middel han bruker for å fremme sine rasistiske meninger.

Å bruke et mord på en slik måte er så motbydelig at jeg nesten ikke finner ord.

Lenke til kommentar

Det er et paradoks at de samme menneskene som vil hive muslimer ut av landet har så enormt stor omsorg for muslimske kvinner og barn.

 

Nøyaktig det jeg også funderte på. Det er rart med det.

 

Han har ikke stor omsorg for noen. Det er kun et middel han bruker for å fremme sine rasistiske meninger.

Å bruke et mord på en slik måte er så motbydelig at jeg nesten ikke finner ord.

 

Indeed

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er et paradoks at de samme menneskene som vil hive muslimer ut av landet har så enormt stor omsorg for muslimske kvinner og barn.

 

Nøyaktig det jeg også funderte på. Det er rart med det.

 

Han har ikke stor omsorg for noen. Det er kun et middel han bruker for å fremme sine rasistiske meninger.

Å bruke et mord på en slik måte er så motbydelig at jeg nesten ikke finner ord.

 

Indeed

Han bruker kontroversialiteter for å vippe meningsmotstanderne rett i grøfta - "hersketeknikk" etter min mening, og det er da man skal bruke all tålmodigheten man innehar.

Lenke til kommentar

Det er et paradoks at de samme menneskene som vil hive muslimer ut av landet har så enormt stor omsorg for muslimske kvinner og barn.

 

Nøyaktig det jeg også funderte på. Det er rart med det.

 

Han har ikke stor omsorg for noen. Det er kun et middel han bruker for å fremme sine rasistiske meninger.

Å bruke et mord på en slik måte er så motbydelig at jeg nesten ikke finner ord.

 

Indeed

Han bruker kontroversialiteter for å vippe meningsmotstanderne rett i grøfta - "hersketeknikk" etter min mening, og det er da man skal bruke all tålmodigheten man innehar.

 

Kudos til de som greier det. Jeg mistet alt som heter tålmodighet for slike mennesker etter litt for mye tid på nyhetsspeilet.

Lenke til kommentar

Å diskutere som en innavlet rasist kommer man ikke langt med. Det første innlegget i denne tråden er krystallklar rasisme pakket inn med dritt for å få det til å virke stuerent.

 

Hvis du leser flere innlegg fra han gjøken ser du en rød tråd, for å si det slik.

 

Dette er som å ta en Stokkan-Grande, "fordi jeg misliker en så er dermed sakskomplekset av en slik art at det faller på om jeg liker eller ikke liker den som skrev først".

 

Man klarer fint å komme seg over det. De fleste av oss iallefall.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Jeg er stolt rasist (per ordbokens definisjon) og visstnok også stolt høyreekstrem (ifølge NRK).

 

Jeg mener at jeg selv, og mange andre som meg, er smartere enn mange andre folk siden vi ikke lar oss temme av en bok basert på irrasjonelle og fiksjonelle hendelser.

 

Dessverre finnes de av oss med kritisk (og logisk) sans i mindretall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Å diskutere som en innavlet rasist kommer man ikke langt med. Det første innlegget i denne tråden er krystallklar rasisme pakket inn med dritt for å få det til å virke stuerent. Hvis du leser flere innlegg fra han gjøken ser du en rød tråd, for å si det slik.
Dette er som å ta en Stokkan-Grande, "fordi jeg misliker en så er dermed sakskomplekset av en slik art at det faller på om jeg liker eller ikke liker den som skrev først". Man klarer fint å komme seg over det. De fleste av oss iallefall.
Nei. Jeg danner meg et bilde utifra hva personen har skrevet tidligere og tar det med i betraktningen. Komme seg over det... Jeg skjønner ærlig talt ikke helt hva du mener. Det såkalte sakskomplekset i denne tråden er at man bruker et mord på en dame som var gift med en muslim i en debatt om innvandring, muslimer og islam. Har du sett dette blitt gjort før? Tips. Google: Adolf Hitler.

 

Det blir som å si at jeg hater alle narkomane fordi noen av de begår kriminalitet.

Er man nogenlunde oppegående ser man på mennesker som individer....

 

 

 

 

Endret av Neptjune
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nåja, er ikke sammenhengen mellom utlendinger og kriminalitet av samme karakter som inntekt og levealder, sosial velferd og foretrukket politisk parti, osv?

 

Det er klart at fattige flyktninger er mer utsatt for og har lettere for å komme inn i uheldige miljøer enn andre, men det er slik et samfunn er. Det betyr ikke at muslimer generelt sett er mer kriminelle enn mennesker fra andre religioner.

 

Du bedriver her klassisk rasisme. Utenlandske er pr def ute av stand til å forstå handlinger som vedgår dem selv.

Lenke til kommentar

Nei. Jeg danner meg et bilde utifra hva personen har skrevet tidligere og tar det med i betraktningen. Komme seg over det... Jeg skjønner ærlig talt ikke helt hva du mener. Det såkalte sakskomplekset i denne tråden er at man bruker et mord på en dame som var gift med en muslim i en debatt om innvandring, muslimer og islam. Har du sett dette blitt gjort før? Tips. Google: Adolf Hitler.

 

Det blir som å si at jeg hater alle narkomane fordi noen av de begår kriminalitet.

Er man nogenlunde oppegående ser man på mennesker som individer....

 

Var det etniske svensker som er anklaget for voldtekt av ei norsk kvinne i Tyrkia? Svaret gir svar på sakskomplekset og elefanten i rommet.

 

Det er hele sakskomplekset. Noe som underkommuniseres eller ses bort ifra av "white knights" som har som teori at det er onde hvite middelaldrende menn som er de onde i verden. Problemet er at en slik tanke gang ikke stemmer med kartet. Der de som anmeldes og dømmes er i klar overvekt utenlandske. Enten er tallene korrekte og klare, eller er rettssystemet pr def rasistisk. Ditt valg.

 

Atpåtil har man slike som "Untouchab1e" som vil frata individer ansvar for egne handlinger.

Endret av norskgoy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nåja, er ikke sammenhengen mellom utlendinger og kriminalitet av samme karakter som inntekt og levealder, sosial velferd og foretrukket politisk parti, osv?

 

Det er klart at fattige flyktninger er mer utsatt for og har lettere for å komme inn i uheldige miljøer enn andre, men det er slik et samfunn er. Det betyr ikke at muslimer generelt sett er mer kriminelle enn mennesker fra andre religioner.

 

Du bedriver her klassisk rasisme. Utenlandske er pr def ute av stand til å forstå handlinger som vedgår dem selv.

 

Hvordan kan det være rasisme når jeg ikke fokuserer på rase? Min påstand er at de svakerestilte i samfunnet, være seg nordmenn, svensker, samer, spanjoler eller tyrkere, statistisk sett er mer utsatt for kriminelle miljøer enn andre. Ikke fordi de er mindre intelligente eller ikke forstår konsekvensene av sine handlinger. Samme trend ser man forøvrig når det gjelder religion generelt. Religion står sterkere i land med trange levekår enn i feks Norge.

Lenke til kommentar

Hvordan kan det være rasisme når jeg ikke fokuserer på rase? Min påstand er at de svakerestilte i samfunnet, være seg nordmenn, svensker, samer, spanjoler eller tyrkere, statistisk sett er mer utsatt for kriminelle miljøer enn andre. Ikke fordi de er mindre intelligente eller ikke forstår konsekvensene av sine handlinger. Samme trend ser man forøvrig når det gjelder religion generelt. Religion står sterkere i land med trange levekår enn i feks Norge.

 

Lik det eller ei. Du påpeker at siden man er utenlandsk så vet man ikke forskjell på rett og galt. Klassisk rasisme.

Lenke til kommentar

Hvordan kan det være rasisme når jeg ikke fokuserer på rase? Min påstand er at de svakerestilte i samfunnet, være seg nordmenn, svensker, samer, spanjoler eller tyrkere, statistisk sett er mer utsatt for kriminelle miljøer enn andre. Ikke fordi de er mindre intelligente eller ikke forstår konsekvensene av sine handlinger. Samme trend ser man forøvrig når det gjelder religion generelt. Religion står sterkere i land med trange levekår enn i feks Norge.

 

Lik det eller ei. Du påpeker at siden man er utenlandsk så vet man ikke forskjell på rett og galt. Klassisk rasisme.

 

Lik det eller ei, men du tar deler av mitt resonenment og fjerner kontekst slik at det passer med din ønskede konklusjon. Det jeg påstår er at eksempelvis flyktninger selvsagt har et vanskeligere liv med helt andre utfordringer enn de som har vært heldigere. For ikke å snakke om media's rolle i fremstillingen av realitetene i samfunnet.

 

Ingen her rettferdigjør drap eller prøver å frata individet ansvaret over egne handlinger, det er da virkelig ikke det saken her handler om.

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Hvordan kan det være rasisme når jeg ikke fokuserer på rase? Min påstand er at de svakerestilte i samfunnet, være seg nordmenn, svensker, samer, spanjoler eller tyrkere, statistisk sett er mer utsatt for kriminelle miljøer enn andre. Ikke fordi de er mindre intelligente eller ikke forstår konsekvensene av sine handlinger. Samme trend ser man forøvrig når det gjelder religion generelt. Religion står sterkere i land med trange levekår enn i feks Norge.

 

Lik det eller ei. Du påpeker at siden man er utenlandsk så vet man ikke forskjell på rett og galt. Klassisk rasisme.

 

Er det virkelig det h*n påpekte? Nei. Du tilegger h*n meninger....Hva kalles det igjen...Hmmm.. Jo, hersketeknikk.

Hvis du leser det en gang til og tenker litt på hvordan tilstandene er i de områdene innvandrere blir stuet sammen så har det en tendens til å bli survival of the fittest, de blir ikke intergrert, veien til kriminalitet er kort

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan kan det være rasisme når jeg ikke fokuserer på rase? Min påstand er at de svakerestilte i samfunnet, være seg nordmenn, svensker, samer, spanjoler eller tyrkere, statistisk sett er mer utsatt for kriminelle miljøer enn andre. Ikke fordi de er mindre intelligente eller ikke forstår konsekvensene av sine handlinger. Samme trend ser man forøvrig når det gjelder religion generelt. Religion står sterkere i land med trange levekår enn i feks Norge.

 

Lik det eller ei. Du påpeker at siden man er utenlandsk så vet man ikke forskjell på rett og galt. Klassisk rasisme.

 

Lik det eller ei, men du tar deler av mitt resonenment og fjerner kontekst slik at det passer med din ønskede konklusjon. Det jeg påstår er at eksempelvis flyktninger selvsagt har et vanskeligere liv med helt andre utfordringer enn de som har vært heldigere. For ikke å snakke om media's rolle i fremstillingen av realitetene i samfunnet.

 

Ergo er utenlandske unnskyldt sine handlinger. Dette er forsåvidt ikke noe nytt. F.eks hadde den svenske radikalfeministen, Lisa Magnusson, noe liknende forklaring på hvorfor utenlandske voldtok. Etter 3 dager i Sverige der 21 overfallsvoldtekter ble anmeldt.

 

Jag skriver inte i kommentarsfältet om hur det kanske inte är så konstigt att någon som flytt undan våld och tortyr själv är känslomässigt invalidiserad och beter sig illa, och att inget blir bättre av att Sverige (som alltså skall föreställa ett fredligt och fint land) gör det till offentlig policy att riva upp permanenta uppehållstillstånd och sända folk i döden.

 

Med denne teorien ser jeg for meg Nelson Mandela som en rablende gal overfallsvoldtektsmann.

Lenke til kommentar

Er det virkelig det h*n påpekte? Nei. Du tilegger h*n meninger....Hva kalles det igjen...Hmmm.. Jo, hersketeknikk.

 

Å påpeke rasisme i sin natur er da ikke hersketeknikk. Å frata mennesker på basis av deres hudfarge/religion/geografisk opphav ansvar for egne handlinger er klassisk rasisme.

 

Hvis du leser det en gang til og tenker litt på hvordan tilstandene er i de områdene innvandrere blir stuet sammen så har det en tendens til å bli survival of the fittest, de blir ikke intergrert, veien til kriminalitet er kort

 

Og det er ingen unnskyldning uansett. Uansett om hvor lite rett eller galt du måtte ha i ditt aksiom, som jeg forsåvidt bestrider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...