Gå til innhold

Dette nye samholdet mellom alle her til lands, falskt?


Anbefalte innlegg

Jaah... Det er ganske så sant at Arbeiderpartiet har utnyttet 22. juli til sitt eget partis beste.

 

Man skal være litt kritisk, men samtidig må man forstå at dette er naturlig for et parti å gjøre; snu hele saken til sitt eget beste...

 

Samtidig er det fint at man belyser dette, slik dere har gjort i denne tråden...

 

Det er absolutt ikke slik at det å stemme på AP er "det eneste rette" ... I denne situasjonen kan det være det stikk motsatte for den del. AP skøt egentlig seg selv i foten med tanke på nedprioritering av politiet, og slike ting... Jeg sier ikke at "de fikk som fortjent", absolutt ikke. Men at deres politikk ikke kan sies å ha vært til deres eget beste heller, og ikke til det beste for vår nasjons sikkerhet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk klarer da å rusle rundt i de gamle Bergen-Belsen og Sachsenhausen konsentrasjonsleirene, så da tenker jeg vel at man får klare å rusle rundt på Utøya også.

 

Ja, men hadde du klart å rusle rundt der kun noen få dager, eller år, etter det som hadde skjedd (men det døde også langt flere i dødsleirene, men det gjør igrunn ikke Utøya til en bagatell).

Ja, det hadde jeg personlig fint klart - og det uten forkleinelse for respekten og forståelsen av hva som skjedde der.

Hvorfor skulle jeg ikke kunne klare det? Jeg har på en måte en viss forståelse for at de etterlatte etter ofrene kanskje har problemer med å ta en picnic på Utøya, men at vi andre skal ha problemer med det ser jeg ikke. Hva er det som er problemet med å gå der? Er de redde for spøkelser/gjengangere, eller er det det at de tror at de vasser i blod og slintrer? Eller er de bare redde for å gå der folk har dødd - sånn rent generelt?

 

Vel pga. rent praktiske grunner som at det ville ha stinket av råttent kjøtt. Selv soldatene som hadde opplevd krig ble forferdet over da de kommer over konsentrasjons og dødsleirene til nazistene, en grunn til at britene brant ned bergen bensel. Tror ikke at oss "uskydlgie" sivile ville tatt det noe bedre enn dem.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så jeg vil si at dette nye samholdet egentlig er litt flaks betinget?

 

Å drepe barn og sprenge bygninger har lite med "flaks" å gjøre. Kanskje ordet bør være "tilfeldighet"?!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jaah... Det er ganske så sant at Arbeiderpartiet har utnyttet 22. juli til sitt eget partis beste.

 

Man skal være litt kritisk, men samtidig må man forstå at dette er naturlig for et parti å gjøre; snu hele saken til sitt eget beste...

 

Samtidig er det fint at man belyser dette, slik dere har gjort i denne tråden...

 

Det er absolutt ikke slik at det å stemme på AP er "det eneste rette" ... I denne situasjonen kan det være det stikk motsatte for den del. AP skøt egentlig seg selv i foten med tanke på nedprioritering av politiet, og slike ting... Jeg sier ikke at "de fikk som fortjent", absolutt ikke. Men at deres politikk ikke kan sies å ha vært til deres eget beste heller, og ikke til det beste for vår nasjons sikkerhet...

 

Siden 1979 har norge hatt seks sosialistiske og fire borgerlige regjeringer. Det betyr at skyldspørsmålet angående skapelsen av barnemorderen og terroristen blir ca. 60/40. Ingen av partiene kan frasi seg sin del av problemet, mener jeg.

Lenke til kommentar

Å drepe barn og sprenge bygninger har lite med "flaks" å gjøre. Kanskje ordet bør være "tilfeldighet"?!

 

 

Flaks og tilfeldighet er vel igrunn synonymer så vidt jeg forstår?

 

Ps. Det jeg mente med flaks var at man hadde flaks at det var en nordmann og ikke muslim. For da hadde tonen vært en helt annen.

Endret av RawNorway
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...