Gå til innhold

Eskil Pedersen er noe motbydelig som media påtvinger alle.


Anbefalte innlegg

Problemet jeg har med Eskil er ikke at han fikk paranoide reaksjoner eller stakk av med utøyas eneste båt uten å tenke på noen andre. Faktisk så tror jeg veldig mange ville reagert slik, Eskil var jo heller ikke alene i båten. Problemet er dog at media og politikken får Eskil til å fremstå som en helt. Og det blir helt feil synes jeg da Eskil ikke gjorde noen heltedåder 22 Juli.

Eksempler? Om han isåfall gjorde noen "heltedåder" så var det i tiden etter.

 

Eksempler? Tror du må lese innlegget mitt en gang til jeg.

Eksempler på artikler/innslag der Pedersen blir framstilt som helt pga. hva han gjorde den dagen. Gjerne med direkte henvisning i artikkelen, og begrunnelse på hvorfor du syns det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Eskil Pedersen er ekkel."

"Eskil Pedersen er trivelig."

 

Ser ikke egentlig helt poenget med denne tråden. At folk er uenige om hva de helst ville blitt påtvunget gjennom media er vel ikke noe nytt. At noen liker Pedersen bedre enn andre er vel ikke noe å diskutere over. Om noen mener de kan begrunne hvorfor de mener Eskil er/ikke er trivelig eller falsk, eventuelt hvorfor de mener han kunne blitt en aktuelle statsministerkandidat (eller ikke), er det en annen sak :)

 

Personlig har jeg ikke mye til overs for (spesielt) unge politikere, de tar i litt for hardt for min smak. Vet særdeles lite om Eskil, for lite til å uttale meg.

 

Edit: På det tidspunktet hvor Eskil er aktuell som statsminister, tror jeg Norge for lengst er blitt klar for en blå regjering.

Endret av Sitronsaft
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet jeg har med Eskil er ikke at han fikk paranoide reaksjoner eller stakk av med utøyas eneste båt uten å tenke på noen andre. Faktisk så tror jeg veldig mange ville reagert slik, Eskil var jo heller ikke alene i båten. Problemet er dog at media og politikken får Eskil til å fremstå som en helt. Og det blir helt feil synes jeg da Eskil ikke gjorde noen heltedåder 22 Juli.

Eksempler? Om han isåfall gjorde noen "heltedåder" så var det i tiden etter.

 

Eksempler? Tror du må lese innlegget mitt en gang til jeg.

Eksempler på artikler/innslag der Pedersen blir framstilt som helt pga. hva han gjorde den dagen. Gjerne med direkte henvisning i artikkelen, og begrunnelse på hvorfor du syns det.

 

Ble blant annet påtvunget en hel time med Eskil Pedersen i sommer i P2 i ettermiddag, der han fikk messe i vei på sitt evinnelige mas, synd å slippe han til i et ellers så godt programkonsept.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble blant annet påtvunget en hel time med Eskil Pedersen i sommer i P2 i ettermiddag, der han fikk messe i vei på sitt evinnelige mas, synd å slippe han til i et ellers så godt programkonsept.

Kanskje naturlig at lederen for organisasjonen som ble utsatt for Norges historiens verste massakre siden krigen, får snakke om dette på ettårsmarkeringen av angrepet? Jeg spurte forøvrig om hvordan han blir fremstilt som en helt. Jeg syns ikke han blir det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg tenker at i en situasjon som Utøya-massakeren blir alle ofrene på sett og vis "helter". Ikke i superheltforstand at de faktisk har hindret en vond handling, men de har alle vært vitne til og ofre for umenneskelige handlinger. Da ingen av dem, så vidt jeg vet, lykkes i å gjøre en vellykket innsats i å fysisk stoppe Breivik, er ingen av dem "helter" i den forstand. Men det er naturlig at de, som gruppe, representeres av deres leder, som er en av dem og som også var der da det skjedde, Eskil Pedersen. Hva han gjorde, hvor feigt det enn måtte virke for noen, er ikke mer enn hva man kan forvente av et hvilket som helst menneske i en slik situasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eskil Pedersen er jo en veldig ung politiker, og han har ikke rukket å bli kjent blant folk flest for sin politikk, derimot pga. angrepene for et år siden. Så det er vel ganske tidlig å vurdere han som en fremtidig statsminister. Sånt tenker man vanligvis ikke på før noen er blitt leder for partiet sitt. Men jeg ser jo også at han kan virke som en kopi av Jens.

Lenke til kommentar

Problemet jeg har med Eskil er ikke at han fikk paranoide reaksjoner eller stakk av med utøyas eneste båt uten å tenke på noen andre. Faktisk så tror jeg veldig mange ville reagert slik, Eskil var jo heller ikke alene i båten. Problemet er dog at media og politikken får Eskil til å fremstå som en helt. Og det blir helt feil synes jeg da Eskil ikke gjorde noen heltedåder 22 Juli.

Eksempler? Om han isåfall gjorde noen "heltedåder" så var det i tiden etter.

 

Eksempler? Tror du må lese innlegget mitt en gang til jeg.

Eksempler på artikler/innslag der Pedersen blir framstilt som helt pga. hva han gjorde den dagen. Gjerne med direkte henvisning i artikkelen, og begrunnelse på hvorfor du syns det.

 

Ren, uærlig og uproduktiv diskusjonsstanskverulering for ALLE som følger med i norske media.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet jeg har med Eskil er ikke at han fikk paranoide reaksjoner eller stakk av med utøyas eneste båt uten å tenke på noen andre. Faktisk så tror jeg veldig mange ville reagert slik, Eskil var jo heller ikke alene i båten. Problemet er dog at media og politikken får Eskil til å fremstå som en helt. Og det blir helt feil synes jeg da Eskil ikke gjorde noen heltedåder 22 Juli.

Eksempler? Om han isåfall gjorde noen "heltedåder" så var det i tiden etter.

 

Eksempler? Tror du må lese innlegget mitt en gang til jeg.

Eksempler på artikler/innslag der Pedersen blir framstilt som helt pga. hva han gjorde den dagen. Gjerne med direkte henvisning i artikkelen, og begrunnelse på hvorfor du syns det.

 

Ren, uærlig og uproduktiv diskusjonsstanskverulering for ALLE som følger med i norske media.

Nei. Give it to me. Og begrunn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Syns også han er skremmende lik Jens, nå har jeg ikke sett så nærme på oppførselen hans, men i likhet med Jens syns jeg han høres ekstremt stiv og langdryg ut når han snakker. Normalt sett kan dette linkes opp mot uerfarenhet i media, men når Jens, til tross for flere tiår i politikken fremdeles er utrolig stiv og kjedelig å høre på så er det ikke like sikkert. At han er en hyggelig fyr privat tviler jeg forøvrig ikke på.

Lenke til kommentar

Han stakk ikke av med noen båt, han kom seg om bord på den før den dro fra øya.

 

MS Thorbjørn ser slik ut:

ferja.jpg

 

Eskil Pedersen har ingen evne til å styre en slik båt. Det er utøyas resident ferjesjåfør, mannen til Monica "Mor Utøya" Bøsei som "stakk av med båten" og FLERE andre AUF'ere da de hørte skudd.

Endret av Frohman
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Han stakk ikke av med noen båt, han kom seg om bord på den før den dro fra øya.

 

MS Thorbjørn ser slik ut:

ferja.jpg

 

Eskil Pedersen har ingen evne til å styre en slik båt. Det er utøyas resident ferjesjåfør, mannen til Monica "Mor Utøya" Bøsei som "stakk av med båten" og FLERE andre AUF'ere da de hørte skudd.

 

Vet jo at det ikke var Eskil som kjørte båten da,det sier jo seg selv. Men han som leder av AUF,velvitende om at det kun var den båten for å frakte ungdommene over til øya som var der,valgte likevel å reise av gårde med den. Tror det var i underkant av 10 andre personer ombord.

 

De hadde faktisk et valg om å snu båten å redde liv,men de gjorde det ikke.

 

Er dette en mann som vi vil ha til kommende statsmenister som etterlater 700 andre ungdommer med en gal maniac med en bag full av våpen?

Endret av LongKissGoodnight
Lenke til kommentar

 

Er dette en mann som vi vil ha til kommende statsmenister som etterlater 700 andre ungdommer med en gal maniac med en bag full av våpen?

 

Eskil har jo selv sagt at han ikke kommer til å fortsette som politiker, det sa han til og med før det som skjedde på Utøya.

Lenke til kommentar

Vet jo at det ikke var Eskil som kjørte båten da,det sier jo seg selv. Men han som leder av AUF,velvitende om at det kun var den båten for å frakte ungdommene over til øya som var der,valgte likevel å reise av gårde med den. Tror det var i underkant av 10 andre personer ombord.

 

De hadde faktisk et valg om å snu båten å redde liv,men de gjorde det ikke.

 

Er dette en mann som vi vil ha til kommende statsmenister som etterlater 700 andre ungdommer med en gal maniac med en bag full av våpen?

Han er lederen for en ungdomsorganisasjon, ikke en actionhelt.

 

Folk var spredd over hele øya. Båten kan kun gå inn på ett punkt, på piren på forsida. De aller, aller fleste gjemte seg i skogen. Vet du hva som er spesielt med området rundt piren? DET ER IKKE SKOG DER. Det var ingen å redde. Dessuten, var ikke Eskil kaptein på skuta, så han kunne ikke bestemme om den evt. skulle gå i land. Det hadde vært like uansvarlig å kjøre den i land og risikere de som allerede var ombord sitt liv. Det hadde vært umulig å plassere 700 ungdommer på den båten. Eskil var heldig som kom seg ombord tidsnok, ikke en feig konspirator.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...