Gå til innhold

Oppgradere til nytt skjermkort, trenger annbefalinger


Anbefalte innlegg

Fikk gammel pcn til en kompis i gave etter han kjøpte seg en ny og han følte at æ absolutt trengte en ny en i forhold til min slitne Dell Optiplex 620 som æ har brukt nu en stund.

 

Specsan på pcn er som følgende ( rett fra CPUID-Z):

 

HOVEDKORT: ASUS M4A785TD-V EVO

 

CPU: AMD PHENOM II X6 1090T

 

RAM: 4GB CORSAIR DDR3

 

SKJERMKORT: NVIDIA GEFORCE 9500 GT 512MB

 

OS: WINDOWS 7 x64

 

Har testet med noen spill på riggen og sålangt har PCn vært strålende til i bruk, men som sagt så er jeg interessert i å oppgradere skjermkortet for å kunne spille spill generelt på høyere oppløsing og fps.

 

Er interessert i oppgradere til ett nyere 1GB eller 2GB kort til opptil 2000,-kr

 

Hvis mulig så skriv gjerne en sjapp sammenligning mellom f.eks FPS på mitt nåværende skjermkort iforhold til det nyere, Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GTX 560Ti, for eksempel EVGAs "Superclocked"? http://www.mpx.no/k/...F0-4DAF7B5CCDEE

 

Uten at jeg har kjennskap til ditt hovedkort, kan det være at du kan bruke ditt gamle kort som PhysX-dedikert kort. Mulig dette er tregere enn bare å bruke 560Ti, men her har jeg ikke sett noen benchmarks, og kan således ikke fortelle deg noe om FPS.

 

Edit: Da jeg ikke vet hva slags strømforsyning eller kabinett du her, tar jeg selvsagt følgende forbehold: Sjekk at kabinettet er dypt nok, og at PSU-ens effekt er høy nok.

Endret av Pixma
Lenke til kommentar

Er ikke AMD Radeon 7850 et bedre kjøp enn GTX 560Ti nå for tiden? 7850 kan klokkes kjempehøyt, yter bedre enn GTX 560Ti, utvikler mindre varme, mindre strømtrekk og har 2GB VRam.

 

Edit: Søkte litt på Google, 7850 er vel omtrent jevngodt med 560ti når det gjelder ytelse, men 7850 skal visstnok kunne klokkes kjempehøyt. Og det har som sagt dobbelt så mye VRam som 560Ti.

 

Sammenligning

Endret av Mann_Av_Gull
Lenke til kommentar

Har ingen praktisk betydning idag.

PCI-E er bakoverkompatibel med enkelte forbehold på PCI-E v1.0 hvor det var mye "hjemmesnekkering" blant produsentene på standarden og mye rariteter som resultat (VIA baserte hovedkort kan ikke ha PCI-E 2.0 og nyere)

Du mister heller ingen nevneverdig hastighet, men er mulig at forskjellen blir større om 3-5 år, men da antar jeg at hovedkortet ditt er dødt samt noen andre komponenter (Delene varer ca 2-3 år grunnet at garanti og reklamasjonstiden ikke er lengere i de større amerikanske og asiatiske markedene, og de ønsker at man skal kjøpe nytt.)

Lenke til kommentar

Radeon HD 7850 yter bedre, trekker mindre strøm, har samme pris og er over et år nyere enn 560TI. Ikke et vanskelig valg...

 

Man kunne selvfølgelig ventet på at nVidia kommer med et nytt kort i klassen under/rundt 2000 kroner, men på den måten får man aldri kjøpt skjermkort. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...