Gå til innhold

Bør Norge utvise romfolket som slår seg til på Årvoll, og evt. hvorfor/hvorfor ikke?


La romfolket bli?  

94 stemmer

  1. 1. Burde romfolket som oppholder seg på Årvoll utvises av landet?

    • Ja!
      82
    • Nei!
      14


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ap / Mini-høyre?

Nei?

Hehe. Tror du burde sette deg litt inn i og forstå forskjellene på disse partiene, om du ikke allerede har gjort det. Det er en vesentlig forskjell på dem...

 

Forskjell er det, men forskjellen på det jeg ønsker skal bli forandret i dette landet er mer eller mindre = 0, så for meg er det samme ulla om AP eller Høyre regjerer. Jeg er uansett i mot flertallsdiktaturet vi har i Norge, men det er en sak for en annen dag.

Greit nok. Ingen saker du interesserer deg for, så... =)

Kan du utdype hva du legger i "flertallsdiktaturet" ? Hva er det du ønsker? Eller rettere: Hvordan er det ideelle styresettet mener du? Er du opptatt av friheter og liknende? Frihet fra for eksempel overvåkning på Internett og så videre? ... Er det det samme for deg om staten for eksempel vedtar en lov som gjør det mulig å fengsle mennesker uten lov og dom? =P Ønsker du at staten skal styre økonomien, eller ønsker du at markedet skal styre den? Begge deler? .... Det ER forskjell på partiene... Og dersom vi ikke bryr oss om hva slags parti som styrer, så må vi også bare finne oss i at ting ikke blir som det vi ønsker... Sånn er det...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det at det har blitt politikk på høyt nivå av saken gjør at disse folkene kan komme til å få en sjelden og helt unik mulighet, de ellers ikke hadde fått, jeg føler iallefall at det er en sånn sak statsministeren personlig kommer til å engasjere seg i. Det skal bli veldig spennende å se hvordan det går.

Lenke til kommentar

Tenk om dere havner i en krise. Noe som kan skje med hvem som helst. Også er det ingen som gidder å hjelpe dere og dere mangler alt.

 

Hva gjør dere?

 

Er det lett å takle tror dere?

 

Jeg syns at dere skal akseptere innvandring så lenge de som kommer er skikkelige folk. Jeg mener at romfolk kan være like gode som nordmenn. Dessuten så er alle mennesker like mye verdt selv om vi ikke liker hverandre. Det er helt greit å mislike andre mennesker men ikke la det går ut over noen andre enn dere selv. Jeg regner med at det er mest Oslo folk som er engasjerte siden det er deres flotte by det handler om.

Lenke til kommentar

Tenk om dere havner i en krise. Noe som kan skje med hvem som helst. Også er det ingen som gidder å hjelpe dere og dere mangler alt.

 

Hva gjør dere?

 

Er det lett å takle tror dere?

 

Jeg syns at dere skal akseptere innvandring så lenge de som kommer er skikkelige folk. Jeg mener at romfolk kan være like gode som nordmenn. Dessuten så er alle mennesker like mye verdt selv om vi ikke liker hverandre. Det er helt greit å mislike andre mennesker men ikke la det går ut over noen andre enn dere selv. Jeg regner med at det er mest Oslo folk som er engasjerte siden det er deres flotte by det handler om.

 

Du sier at romfolk kan være like gode som nordmenn, men mener samtidig at andre europeere i tillegg til mennesker fra afrika og asia som har en annen religion enn deg ikke kan være det?

 

Er du klar over historien til romfolket?

 

De er ikke i noen krise, dette her er et liv de selv har valgt å leve. De er et omreisende folk som garantert ikke har planer om å slå seg til rot her i landet heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenk om dere havner i en krise. Noe som kan skje med hvem som helst. Også er det ingen som gidder å hjelpe dere og dere mangler alt.

 

Hva gjør dere?

 

Er det lett å takle tror dere?

 

Jeg syns at dere skal akseptere innvandring så lenge de som kommer er skikkelige folk. Jeg mener at romfolk kan være like gode som nordmenn. Dessuten så er alle mennesker like mye verdt selv om vi ikke liker hverandre. Det er helt greit å mislike andre mennesker men ikke la det går ut over noen andre enn dere selv. Jeg regner med at det er mest Oslo folk som er engasjerte siden det er deres flotte by det handler om.

 

Du sier at romfolk kan være like gode som nordmenn, men mener samtidig at andre europeere i tillegg til mennesker fra afrika og asia som har en annen religion enn deg ikke kan være det?

 

Er du klar over historien til romfolket?

 

De er ikke i noen krise, dette her er et liv de selv har valgt å leve. De er et omreisende folk som garantert ikke har planer om å slå seg til rot her i landet heller.

JA, og det er du som har valgt å bo i Norge og det er du som velger å bry deg om noe du ikke trenger. Det er du som velger livet ditt. Det er veldig lett og simpelt å si. Enfoldig tankegang kaller jeg det.

 

Jeg har aldri sagt at noen ikke kan være bedre enn meg. Hvem som helst kan være det så jeg vet ikke hvor du får ditt oppgulp i fra. Jeg blir litt forbanna nå. Men det er greit. JEg skal ikke la det gå ut over hverken deg eller romfolket. Bare meg selv!

Endret av Hexafix
Lenke til kommentar

Østeuropeere som kommer til Norge som også stjeler er de verste. De kjører rundt og stjeler i nabolagene om sommeren. Det gjør ikke romfolket.

 

Andre innvandrere som raner og voldtar nordmenn og gjør som de vil er mye verre enn romfolket.

 

Jeg vil mye heller ha fredlige romfolk enn late afrikanere og sinte muslimer som oppfører seg som aper.

 

Andre utlendinger stjeler ofte fordi dem vil ha mer og bader i luksus.

 

Men du syns vel at det er greit med afrikanere og muslimer som kommer til Norge og sender penger hjem og driver med hvitvasking og mafiavirksomhet.

 

Jeg vil heller ha romfolk. Send tilbake afrikanere og østeuropeere og få romfolket til å bli integrerte i Norge.

 

Jeg vil heller være omgitt av fredlige rolige romfolk enn sinte muslimer og afrikanere som svindler det norske folk og stjeler i stor stil.

 

De verste er uansett øst eurpeere som kommer bevisst for å stjele ford idem vil ha mer. Det er folk ikke trenger noe mer.

 

Jeg syns at romfolket er av de bedre folkeslagene vi kan ta inn. Heller romfolk som nabo enn en gjeng med sinte muslimer og afrikanere.

 

HER har du hvor jeg tar det ifra!

 

Du rakker ned på mennesker fra halve Europa og store deler av Afrika og Asia, men snakker så varmt om dette ærlige romfolket.

 

Du bagatelliserer at romfolket stjeler, men er fryktelig sint på østeuropeere som stjeler. Det blir jo rett og slett bare for dumt spør du meg.

 

edit; ved nærmere ettertanke velger jeg å legge deg på ignoreringslisten, for det virker ikke som det har noe for seg å diskutere med deg.

Endret av kimaasen1984
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Østeuropeere som kommer til Norge som også stjeler er de verste. De kjører rundt og stjeler i nabolagene om sommeren. Det gjør ikke romfolket.

 

Andre innvandrere som raner og voldtar nordmenn og gjør som de vil er mye verre enn romfolket.

 

Jeg vil mye heller ha fredlige romfolk enn late afrikanere og sinte muslimer som oppfører seg som aper.

 

Andre utlendinger stjeler ofte fordi dem vil ha mer og bader i luksus.

 

Men du syns vel at det er greit med afrikanere og muslimer som kommer til Norge og sender penger hjem og driver med hvitvasking og mafiavirksomhet.

 

Jeg vil heller ha romfolk. Send tilbake afrikanere og østeuropeere og få romfolket til å bli integrerte i Norge.

 

Jeg vil heller være omgitt av fredlige rolige romfolk enn sinte muslimer og afrikanere som svindler det norske folk og stjeler i stor stil.

 

De verste er uansett øst eurpeere som kommer bevisst for å stjele ford idem vil ha mer. Det er folk ikke trenger noe mer.

 

Jeg syns at romfolket er av de bedre folkeslagene vi kan ta inn. Heller romfolk som nabo enn en gjeng med sinte muslimer og afrikanere.

 

HER har du hvor jeg tar det ifra!

 

Du rakker ned på mennesker fra halve Europa og store deler av Afrika og Asia, men snakker så varmt om dette ærlige romfolket.

 

Du bagatelliserer at romfolket stjeler, men er fryktelig sint på østeuropeere som stjeler. Det blir jo rett og slett bare for dumt spør du meg.

 

edit; ved nærmere ettertanke velger jeg å legge deg på ignoreringslisten, for det virker ikke som det har noe for seg å diskutere med deg.

Øst europeere er ikke hele europa. Du vet jo hvordan de holder på her i skandinavia?

 

De som voldtar er som regel øst europeere, mulimer eller afrikanere.

 

Jeg har flere ganger følt meg truet av afrikanere og muslimer i Oslo uten at jeg har vært provoserende.

 

Hvordan får muslimer pengene sine fra? for eksempel Mullah Krekar er jo stein rik men han har aldri jobba. og alle de som blir millionærer etter få år?

 

Det er kjent at innvandrere sender store penge beløp til slekt og venner i hjemlandet sitt. Pengene har en helt annen verdi i fattige land.

 

Romfolk er de eneste som jeg ikke har hatt problemer med. Ei heller bry av noe slag. De er ikke truende og de viser respekt.

 

Det er bare å passe på eiendelene sine og ikke vise at man er en rik nordmann så er det ingen som vil stjele.

 

Det sier mye om hvorfor jeg liker romfolket. Jeg liker faktisk romfolket bedre enn nordmenn. De har verdier som jeg syns er verdt å sette pris på. De har kultur som jeg synes er bevaringsverdig. Dette er verdifulle folk. De gjør ikke så mye galt.

Lenke til kommentar

Ap / Mini-høyre?

Nei?

Hehe. Tror du burde sette deg litt inn i og forstå forskjellene på disse partiene, om du ikke allerede har gjort det. Det er en vesentlig forskjell på dem...

 

Forskjell er det, men forskjellen på det jeg ønsker skal bli forandret i dette landet er mer eller mindre = 0, så for meg er det samme ulla om AP eller Høyre regjerer. Jeg er uansett i mot flertallsdiktaturet vi har i Norge, men det er en sak for en annen dag.

Greit nok. Ingen saker du interesserer deg for, så... =)

Kan du utdype hva du legger i "flertallsdiktaturet" ? Hva er det du ønsker? Eller rettere: Hvordan er det ideelle styresettet mener du? Er du opptatt av friheter og liknende? Frihet fra for eksempel overvåkning på Internett og så videre? ... Er det det samme for deg om staten for eksempel vedtar en lov som gjør det mulig å fengsle mennesker uten lov og dom? =P Ønsker du at staten skal styre økonomien, eller ønsker du at markedet skal styre den? Begge deler? .... Det ER forskjell på partiene... Og dersom vi ikke bryr oss om hva slags parti som styrer, så må vi også bare finne oss i at ting ikke blir som det vi ønsker... Sånn er det...

 

Tror du missforsto meg, jeg har et parti jeg holder med selvfølgelig ;) Og det er ikke noen andre enn kjære DLF! :) hehe

Lenke til kommentar

Ap / Mini-høyre?

Nei?

Hehe. Tror du burde sette deg litt inn i og forstå forskjellene på disse partiene, om du ikke allerede har gjort det. Det er en vesentlig forskjell på dem...

 

Forskjell er det, men forskjellen på det jeg ønsker skal bli forandret i dette landet er mer eller mindre = 0, så for meg er det samme ulla om AP eller Høyre regjerer. Jeg er uansett i mot flertallsdiktaturet vi har i Norge, men det er en sak for en annen dag.

Greit nok. Ingen saker du interesserer deg for, så... =)

Kan du utdype hva du legger i "flertallsdiktaturet" ? Hva er det du ønsker? Eller rettere: Hvordan er det ideelle styresettet mener du? Er du opptatt av friheter og liknende? Frihet fra for eksempel overvåkning på Internett og så videre? ... Er det det samme for deg om staten for eksempel vedtar en lov som gjør det mulig å fengsle mennesker uten lov og dom? =P Ønsker du at staten skal styre økonomien, eller ønsker du at markedet skal styre den? Begge deler? .... Det ER forskjell på partiene... Og dersom vi ikke bryr oss om hva slags parti som styrer, så må vi også bare finne oss i at ting ikke blir som det vi ønsker... Sånn er det...

 

Tror du missforsto meg, jeg har et parti jeg holder med selvfølgelig ;) Og det er ikke noen andre enn kjære DLF! :) hehe

Okei, ja :)

Er liberal selv, men ikke SÅÅÅ liberal som deg ser det ut som. Må ha LITT sosial styring =)

Men nå blir det vel offtopic her, så vi får ta det igjen i en ev. annen tråd senere :)

Lenke til kommentar

De virkelige rasister og de med heller labert menneskesyn når det gjelder Rom-folk er SV, AP, Venstre,,Krf +++

 

Ikke FRP og muligens Høyre.

 

 

Fordi i følge mitt syn:

 

De aksepterer armod og fattigdom som en reell levemåte.

 

De nærmest oppfordrer mennesker til å leve under slike kummerlige forhold.

 

De tar det nærmest som en selvfølge at der SKAL finnes uteliggere, og de som tråkker i sin egen skitt uten helsestell, skole osv.

 

De har ingen problemer med dette på noen måte.

 

 

Motforestillinger mot dette har FRP og muligens Høyre.

 

Fordi FRP finner slike forhold uakseptable her i Norge.

 

Jeg har ikke noe mot Rom-folk generelt sett.

 

De kan gjerne være velkomne hit til Norge hvis de opptrer noenlunde som andre besøkende.

 

De kan gjerne campe på campingsplasser, eller ute i naturen som alle andre under lovlige forhold.

Det er en bråte av besøkende til Norge hvert år, i bobiler, med campingvogner, syklende med telt fra en rekke nasjoner.

 

Har stort sett ikke hørt nordmenn klage på dette, untak finnes - der bobileiere har matvarer og drivstoff med seg og ikke legger igjen penger lokalt.

 

Men dette er ikke rasistisk.

 

 

Hvis de nevnte partier mener Norge bør ta over omsorgen for Romanias befolkning, eller hele det Europeiske Rom - folk bør de si dèt.

Gjerne før kommende stortingsvalg.

 

I stedet for å sjikanere sine medborgere med ord og uttrykk - der Norske beboere protesterer mot å få slike leire i sine nærområder.

 

Vi begynner snart å få bibelske situasjoner her i Norge.

 

Først Breivik, også nevnte politiske partier med grove beskyldninger mot sitt eget folk.

På sikt vil jeg tro ref: bibelske sitater - at en kan oppleve om noen år at bror står mot bror, sønn og datter mot far og mor, og ett ragnarokk er i vente.

 

I tillegg til disse partiers bekymring om at mennesker ikke skal få leve under slumaktige forhold, greier de ikke å holde sykehus, sykehjem, skoler, veier eller noe i det hele tatt under akseptable forhold for sine innbygger / undersåtter.

Endret av Vårbris
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er dere som har valgt bo i Oslo så da får dere akseptere et mangfold som er matcher byen deres også. Ikke bare la andre parter ta deres ansvar. Ellers statens ansvar. Dere har for dårlige holdninger.

 

Hvorfor skal Oslo folk være så kalde og kyniske?

 

Kan ikke dere også ta hånden deres på hjertet for å hjelpe noen stakkars folk i nød?

 

Tenk om dere blir rammet av en naturkatastrofe slik at dere blir hjemløse og mister alle tingene dere har?

 

Tenk hvor mye kjærlighet alle kan vise når en mann kan vise så mye hat.

Endret av Hexafix
Lenke til kommentar

De virkelige rasister og de med heller labert menneskesyn når det gjelder Rom-folk er SV, AP, Venstre,,Krf +++

 

Ikke FRP og muligens Høyre.

Sludder og vås!

Kan du begrunne hvorfor Venstre og KrF har et labert menneskesyn???

Dette er det tåpeligste jeg har lest.... Og jeg har lest mye rart....

 

Siden jeg er medlem i Venstre, så må jo jeg nødvendigvis ha et labert menneskesyn i følge deg... Så da spør jeg også: HVORFOR??? Og hvorfor mener du det?

 

Edit:

Ingenting av det du ellers sier(under), stemmer med Venstres politikk...

Her er du helt på bærtur...

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Tenk om dere havner i en krise. Noe som kan skje med hvem som helst. Også er det ingen som gidder å hjelpe dere og dere mangler alt.

 

Hva gjør dere?

 

Er det lett å takle tror dere?

 

Jeg syns at dere skal akseptere innvandring så lenge de som kommer er skikkelige folk. Jeg mener at romfolk kan være like gode som nordmenn.

 

Morsomt med alle dere, våre fremste politikere inkludert, som på egoistisk og naivistisk vis forsøker å holde samvittigheten ren ved å moralisere og belære andre om holdninger, uten at dere selv ønsker å ha romfolket i nærheten av hvor dere selv bor.

 

Å fremstille seg som moralsk høyverdig og andre som fremmedfiendtlige og moralsk mindreverdige, uten at dere selv er villige til å invitere romfolk til å bo i deres eget hus eller på deres egen plen, er det ultimate hykleri og dobbeltmoral.

Endret av Leiferen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det jeg syns er interessant er at de med mer empati og som er mer nevrotiske ( trekk som henger veldig sammen) er mindre tilbøyelige til å donere penger til gode formål som u-hjelp og lignende. Det betyr at det ikke er ubehaget en subjektivt føler i forhold til andres lidelser, men heller belønningen en føler med å hjelpe som er avgjørende. Altså kan det være egoistisk. Uansett tenker jeg at ubehaget til andre personer er mer motiverende når en ser lidelsen direkte på gata og de som tigger spiller på dette. Derfor vil de som begrunner at de ikke gir til tiggere med at de heller gir til u-hjelp nok ha lavere empati enn de som ikke gir til u-hjelp, men gir til tiggere.

Endret av festen
Lenke til kommentar

La nå romfolket være i fred. De gjør ikke noe galt. De vil bare jobbe og det er nok å jobbe med i Norge så lenge man vet hvor og at man er likegyldig på det man gjør. Jeg tror derfor romfolket er godt kvalifisert til slike jobber. Vi trenger flere dugnader i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...