Gå til innhold

Eierne av rom-leiren drev ulovlig pukkverk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, den tomten er omdiskutert. Og mange føler seg nok litt lurt; trodde man skulle få ride-senter, istenden ble det pukkverk.

 

MEN: hva har dette med rom-folket å gjøre? Hvis man graver lenge og dypt nok rundt enhver person, forening, tomt, politiker, parti, eller hva-det-nå-måtte-være, så vil man 99% sikkert finne urelatert grums.

 

Man kan sikkert si mye rart om de som eier tomten, men at de nå stiller den til (midlertidig) disposisjon, samt skaffer vann- og sanitær-anlegg, er en veldig flott gest til en forhatt folkegruppe.

 

Jeg har ikke møtt nok «rom-folk» til å skjære alle over en kam, og velger i min naivitet å tro at de fleste hverken er til sjenanse eller plage for andre. Selvfølgelig er det ikke de man hører om daglig; man hører jo kun om de enkelt-personer som stjeler og/eller på annet vis opptrer dårlig i samfunnet..

 

Ut ifra hat-kampanjer i ymse forum, virker det som at nordmenn er en større trussel for Rom-folket enn motsatt. Så jeg må nesten stille direkte spørsmål: Har du personlig opplevd en eller flere negative opplevelser av betydelig art, hvor man med 100% sikkerher vet at rom-folket står bak?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

MEN: hva har dette med rom-folket å gjøre? Hvis man graver lenge og dypt nok rundt enhver person, forening, tomt, politiker, parti, eller hva-det-nå-måtte-være, så vil man 99% sikkert finne urelatert grums.

 

Strengt tatt handler denne tråden om nettopp tomten og motivasjonen til personene som stiller den til disposisjon, og ikke om romfolket.

 

Jeg ser ingenting galt med å betvile motivasjonen til denne barmhjertige samaritanen av en "eiendomsutvikler" som etter alt å dømme har oppgitt falske opplysninger om bruk av eiendom til det offentlige. Ridesenter for barn og unge, og nå gratis leir til rumenere. Jeg blir rørt til tårer. Her har vi enten med en skikkelig altruist å gjøre, eller en kynisk eiendomsbaron som vil hevne seg på lokale politikere/innbyggere som har stukket kjepper i hjulene for hennes "gode" intensjoner.

Endret av Spenol
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Ulovlig?

Det står jo i overnevnte artikkel:

 

- Det er ikke ulovlig, men vi er i et etisk grenseland. Om motivet var å bygge ridesenter eller ta ut stein, vet man ikke. Hvis det ikke var motivet, er vi bedratt. Jeg aner ikke hvor reelt dette prosjektet var, det er helt umulig å avdekke, sier Arnesen.

 

Sitat fra artikkelen:

 

Erling Folkvord (RV):

«Dette er historien om en entreprenør og pukkverkseier som leter etter et formål som kan rettferdiggjøre et nytt steinbrudd og pukkverk. Albert Hæhre er i pukkindustrien og har eierinteresser både i Åsland pukkverk og Berger pukk. Man må virkelig spørre seg hvorfor i all verden en entreprenør med så store interesser i pukkverkbransjen plutselig er blitt interessert i og opptatt av at tenåringene på Bjerke skal få lov til å ri.»

Lenke til kommentar

 

Ulovlig?

Det står jo i overnevnte artikkel:

 

- Det er ikke ulovlig, men vi er i et etisk grenseland. Om motivet var å bygge ridesenter eller ta ut stein, vet man ikke. Hvis det ikke var motivet, er vi bedratt. Jeg aner ikke hvor reelt dette prosjektet var, det er helt umulig å avdekke, sier Arnesen.

 

Sitat fra artikkelen:

 

Erling Folkvord (RV):

«Dette er historien om en entreprenør og pukkverkseier som leter etter et formål som kan rettferdiggjøre et nytt steinbrudd og pukkverk. Albert Hæhre er i pukkindustrien og har eierinteresser både i Åsland pukkverk og Berger pukk. Man må virkelig spørre seg hvorfor i all verden en entreprenør med så store interesser i pukkverkbransjen plutselig er blitt interessert i og opptatt av at tenåringene på Bjerke skal få lov til å ri.»

 

Hva har det med om det er ulovlig eller ikke å gjøre? Det er jo bare spekulasjoner om en annens motiv.

Lenke til kommentar
Jepp, den tomten er omdiskutert. Og mange føler seg nok litt lurt; trodde man skulle få ride-senter, istenden ble det pukkverk. MEN: hva har dette med rom-folket å gjøre? Hvis man graver lenge og dypt nok rundt enhver person, forening, tomt, politiker, parti, eller hva-det-nå-måtte-være, så vil man 99% sikkert finne urelatert grums. Man kan sikkert si mye rart om de som eier tomten, men at de nå stiller den til (midlertidig) disposisjon, samt skaffer vann- og sanitær-anlegg, er en veldig flott gest til en forhatt folkegruppe. Jeg har ikke møtt nok «rom-folk» til å skjære alle over en kam, og velger i min naivitet å tro at de fleste hverken er til sjenanse eller plage for andre. Selvfølgelig er det ikke de man hører om daglig; man hører jo kun om de enkelt-personer som stjeler og/eller på annet vis opptrer dårlig i samfunnet.. Ut ifra hat-kampanjer i ymse forum, virker det som at nordmenn er en større trussel for Rom-folket enn motsatt. Så jeg må nesten stille direkte spørsmål: Har du personlig opplevd en eller flere negative opplevelser av betydelig art, hvor man med 100% sikkerher vet at rom-folket står bak?

 

Leste noe om at eiendommen øker i verdi dersom de får den omregulert til boligformål.

 

Sitat: "Får Quintavalle omregulert tomta til boligformål i stedet for ridesenter, som er den opprinnelige planen, skyter nemlig verdien av arealet i været; adm.dir. Baard Schumann i Selvaag Bolig sier til Finansavisen at tomta i dagens boligmarked er verdt opptil 2,3 milliarder kroner i utviklet stand." Kilde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...