DaveSnow Skrevet 15. juli 2012 Skrevet 15. juli 2012 (endret) Hei, har lest litt rundt på nettet ang. å flytte til USA, eller studere. USa har alltid vært drømmen min, er ikke mer en 17 år nå, og har selvfølgelig ikke noe hastverk. Men lyst å spørre litt om muligheter, opphold og slik. Jeg elsker det amerikanske språket, jeg kan det, selvom uttalelsen min er litt rusten. Jeg elsker landet i seg selv, det er flott, vakkert og "stort". Planen ville kanskje vært å fullført mekaniker utdannelsen her i Norge, i tilfelle det ikke går min vei i USA. (Om jeg noen gang kommer meg dit) --------------------------------------------------- Hva er jeg villig til å gjøre for å bo i USA? --------------------------------------------------- - Jobbe - Studere - Militær? ---------------------------------------------- Hvorfor vil du flytte / Studere til USA? ---------------------------------------------- Jeg har alltid villet bo i statene. Er ikke helt sikker hvorfor, men kan være at jeg elsker språket, og er "fan" av amerikansk produksjon. (Film, musikk, varer) Jeg tenker ikke permanent. ---------------------------------------------- Hva kan jeg tenkte meg og studere? ---------------------------------------------- Mine karakterer fra ungdomsskolen er elendige, jeg var en slask, og brydde meg rett og slett ikke om skolen. Men jeg vet jeg er i stand til å studere det jeg ønsker, og komme ut av det med gode resultater. - Film Produksjon - Advokat - Noe innenfor Mekaniker og Industri. - Dataingeniør, Koding og utvikling. (Etter hva jeg har lest, krever dette mye matte, derfor kan dette være et stort problem.) - Lege/Sykepleier (Har ikke problemer med blod, og har heller ingen sykdommer, er flink med folk om jeg ønsker.) |Dette er kun eksempler på hva jeg kunne ha tenkt meg å jobbe med, men godtar det meste| Har stor interesse for moderne teknologi, men sliter med Matte. Er selvfølgelig villig til å søke Hjelp, og undervisninger å lære meg matte om en USA mulighet kommer. Er så og si åpen for de fleste jobb muligheter, så lenge det foregår i USA, men har satt opp noen punkter som ville vært perfekt. -------------------------------------- Studere, Opphold og Økonomi -------------------------------------- Om jeg hadde fått muligheten til å studere, åssen er bo mulighetene i USA? Hvordan skal jeg få Økonomi til evt. Hybel/Leilighet, strøm og mat? Er det mulig med økonomisk støtte fra staten/kommunen der nede om man studerer? Og hvordan er mulighetene med "Lånekassen" i norge om man skal studere i USA? Er student lån en mulighet? Er det store muligheter for kveldsjobb ved siden av studeringa? ---------------------------------------------- FØR DU KOMMENTERER / SVARER ---------------------------------------------- Jeg ønsker ingen kommentarer som forteller meg hvor dårlig system / styre dem har i USA. Jeg ønsker ingen kommentarer som prøver å overtale meg til å ikke studere, bo en stund i USA. Jeg er klar over at det kan være vansklig og komme seg til USA, men er villig til å gjøre hva som skal til, om mulig. Beklager all teksten, og spørsmålene. Har søkt på nettet, men liker å oppsumere og høre med dere på diskusjon. Håper på possitiv og god respons! Endret 16. juli 2012 av DaveSnow
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå