Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan man være venner med eksen på samme vis som en "vanlig" venn?


Gjest medlem-278404

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-278404

Hva trur dere om eks-kjærester å være bare venner? Trur dere man kan være venner på samme vis som hvis man ikke hadde vært i et forhold? - Det trur nemlig ikke jeg.

 

Grunnen til det, er vel pga at man har hatt såpass sterke følelser for hverandre, og pga minnene man har sammen fra da man var kjærester.. Nå snakker jeg om dem som har vært i et ordentlig forhold - og gjerne vært sammen over lengre tid.

 

Sier ikke at man nødvendigvis savner hverandre eller noe, men man vil jo stadig minne hverandre om tiden man var sammen hvis man fremdeles tilbringer mye tid sammen etter forholdet har tatt slutt? Har man da sammen følelser for denne vennen, som en venn man ikke har vært i et forhold med? Kan vel umulig bli det samme?

 

Hvis det er så - hadde det ikke vært logisk at en ny kjæreste ikke ønsket at kjæresten skal ha kontakt med eksen? Skjønner at dette er ganske individuelt, men tenker generelt.

 

Veit ikke helt jeg, bare plutselig begynte å tenke på dette og lurer på hva dere tenker.

Endret av medlem-278404
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eksen min vil være venner, men for min del så er det klin umulig. Jeg har fremdeles sterke følelser for henne, og ønsker å være venner. Men jeg vet at jeg aldri kommer meg over det vi hadde om vi skal være venner. Så det gikk bare ikke for min del.

 

Vi prøvde å være venner, men jeg følte fremdeles at jeg vil være sammen med denne personen. Selvfølgelig om jeg også hadde allerede vært over eksen og ikke hatt slike følelser, kanskje jeg kunne klart å vært venner. Men det aldri bra deal å være god venn med en eks når du skal ha ny dame :-)

 

Da blir det sjalusi, som sikkert gir problemer i det nye forholdet.

Endret av Hiro Nakamura
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min eks er også min beste venn.

 

Hvor fornøyd er han _egentlig_ med det da? Kanskje han gjør det fordi han håper på å bli sammen med deg igjen?

Overhode ikke, vi har ingen følelser for hverandre annet enn at vi er glad i hverandre som venner.

Vi har barn sammen og samarbeider bra, og liker å være sammen.

Vi har gått videre for lengst, begge to, men klarer å være venner og trives med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min eks er også min beste venn.

 

Hvor fornøyd er han _egentlig_ med det da? Kanskje han gjør det fordi han håper på å bli sammen med deg igjen?

Overhode ikke, vi har ingen følelser for hverandre annet enn at vi er glad i hverandre som venner.

Vi har barn sammen og samarbeider bra, og liker å være sammen.

Vi har gått videre for lengst, begge to, men klarer å være venner og trives med det.

Av nysgjerrighet: gikk dere rett fra å være kjærester til å være venner? Eller gikk det en stund før dere igjen tok kontakt med hverandre og fant ut at dere kunne bli gode venner? Og, hvor gamle er dere?
Lenke til kommentar

Min eks er også min beste venn.

 

Hvor fornøyd er han _egentlig_ med det da? Kanskje han gjør det fordi han håper på å bli sammen med deg igjen?

Overhode ikke, vi har ingen følelser for hverandre annet enn at vi er glad i hverandre som venner.

Vi har barn sammen og samarbeider bra, og liker å være sammen.

Vi har gått videre for lengst, begge to, men klarer å være venner og trives med det.

Av nysgjerrighet: gikk dere rett fra å være kjærester til å være venner? Eller gikk det en stund før dere igjen tok kontakt med hverandre og fant ut at dere kunne bli gode venner? Og, hvor gamle er dere?

 

Forholdet tok slutt nettopp fordi vi innså at vi bare var venner.

Vi hadde vært sammen lenge, og har barn sammen.

Lenke til kommentar

Det som gjelder i mitt tilfelle:

- Om vi begge finner ut at vi ikke passer som kjærester, kan vi være venner. (A lá situasjonen for Caissa).

- Om det er jeg som gjør det slutt og hun har følelser for meg, kunne jeg i teorien vært venn med henne, men jeg ville valgt å ikke gjøre det for hennes del.

- Om det er hun som gjør det slutt ville jeg blokket henne fullstendig ute av livet mitt, da jeg av erfaring ikke ville klart å "kun" være venn med henne.

 

Da jeg tror de fleste avsluttende parforhold går under enten bindestrek nr. 2 eller 3, tror jeg de fleste er tjent med å holde seg unna hverandre. Om det fins mange fisk i (kjærestepar)havet kan diskuteres, men det fins i alle fall mange fisk i vennehavet. Er like greit å holde seg unna.

Lenke til kommentar

Avhenger totalt av situasjonen. Det handler om hvor sterke følelser man har og hvordan partene oppfatter hverandre etter bruddet. Et vennskap med en eks er som å vinne bronsefinalen, noen ganger fokuserer man på at man vant bronsefinalen, andre ganger tenker man bare over at man tapte semi-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...