Gå til innhold

Du velger hva som kommer på Steam (PC)


Anbefalte innlegg

Leser dere postene mine, eller velger dere noen tilfeldig? Mulig jeg sier "tvang, tvang, tvang", men det er jo akkurat det som er problemet! Hovedgrunnen til hvorfor jeg hater Steam er fordi det er innført med tvang. Ærlig talt skjønner jeg ikke hva folk ikke skjønner. Hadde noen av de andre online-butikkene vært innført med tvang hadde folk klikket i vinkel, men fordi det er Steam er det liksom helt greit? Jævla hyklere.

 

Det DU ikke skjønner er at det er UTGIVERENE (IKKE VALVE) som velger hvor deres PC spill skal distributeres. Mange utgivere velger Steam fordi det er populært, og har mange forbrukere. Om du ikke kan spille Fallout: New Vegas, så kan du gå og kaste tomater på Bethesda, ikke Valve.

 

Er det så vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg husker Steam var noe elendige greier i starten. Jeg hatet det, og hatet hvordan det var påtvunget for noen spill. Det var ustabilt og fælt. Men etterhvert måtte jeg ta det i bruk for å spille noen av spillene jeg ville, og etterhvert som tjenesten ble større, ble den også bedre. I dag er Steam et eksempel på hvor bra det faktisk kan gjøres. Ja, det er fortsatt tvang, og ja, det er dyrt. Men det er også gjennomført og bra.

 

For en liten stund siden forsøkte jeg et F2P-spill via GfWl. For å laste ned og starte et spill ble jeg kastet mellom nettsider, portaler og Live konto med problemer i hver ende. Jeg brukte godt over en time på bare å få startet spillet. Spillet var greit nok, men GfWl ødela såpass at jeg valgte å avinstallere hele driten.

 

Som flere nevner er det svært mange utgivere som tvinger på oss diverse online løsninger for å bedre sikre seg mot piratkopiering. En av verstingene er Ubisoft, men selv uPlay har blitt såpass greit (ihvertfall på PS3) at jeg ikke har store problemer med det. Problemet er når det ikke virker. Og når jeg nå ikke har hatt problemer med Steam på mange år, ja da klager jeg ikke heller.

 

At USd = Euro er bullshit da. Det er vi enige om. Heldigvis er det fint mulig å kjøpe noen spill til Steam utenom til en litt rimeligere pris iblant, for jeg vil faktisk ha spillene på Steam jeg. Kanskje ikke så rart når jeg allerede har de fleste pc-spillene mine der.

 

Sånn sett er det største problemet med alle andre som prøver å ta Steam ned fra tronen at det ikke er plass. Steam har blitt min spillhylle, i tillegg til de frittstående (som egentlig ofte har sine egne løsninger, bare bygget inn i selve spillet - eks Diablo 3). Jeg ønsker ikke flere portaler som Steam på pc'en min, når den ene jeg bruker fungerer så bra.

Lenke til kommentar

De som hater på Steam og Valve bør lese denne artikkelen. Jeg sier ikke at dere bør hoppe på fanboy-toget, men det står mye bra i artikkelen der. Ta av hat-brillene og les det fra et mer objektivt ståsted. Derfor er folk så glade i Valve. Og derfor har de ingen problemer med å overkomme de enkelte negative aspektene ved Steam. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Er tilbøyelig til å være litt enig med vikingkylling.

Har selv opplevd problemer med steam så det er ikke bare gull og grønne skoger der, men ingen tjenester er perfekte.

 

Før noen sier noe, så vil jeg si at jeg bruker steam aktivt

men jeg bruker også GoG.com og delvis Origin.

Delvis origin fordi jeg ikke er helt fornøyd med hvordan tjenesten deres er, men jeg velger ikke å velge dem bort for det, så har kjøpt noen spill der også.

 

Lenke til kommentar

Steam er bra nok det, jeg har selv 60+ spill der, men å argumentere for monopol er dumt. Må også le litt av de som klager over priser i origin kontra steam, jeg kjøper AAA spill 100-150 kr billigere enn sistnevnte på gamersgate.

 

Jeg synes ikke origins er noe særlig akkurat nå, men det er ekstremt viktig at tjenesten bedre og lykkes slik at vi får reell konkuranse.

 

Like viktig er det at GoG (hvis oppsett er mye bedre enn steam, de mangler bare spillene) hogger innpå når det gjelder indie scenen. Artikkelen vi egentlig skulle kommentere er nok et utslag av nettopp denne konkuransen, steam har hatt en ekstremt håpløs og tilfeldig utvelgelsesprosess sålangt.

 

Til syvende og sist handler det nok for de fleste om det faktum at vi liker å ha spillene våre samlet på ett sted, og her er steam det beste alternativet. For meg er ikke kostnaden verdt det, men skjønner godt at andre føler det slik. Personlig skulle jeg gjerne sett et pent overlay, et bibliotek som spenner over alle digitale tjenester jeg bruker, og starter opp det riktige når det trengs.

Lenke til kommentar

Steam er bra nok det, jeg har selv 60+ spill der, men å argumentere for monopol er dumt. Må også le litt av de som klager over priser i origin kontra steam, jeg kjøper AAA spill 100-150 kr billigere enn sistnevnte på gamersgate.

 

Jeg synes ikke origins er noe særlig akkurat nå, men det er ekstremt viktig at tjenesten bedre og lykkes slik at vi får reell konkuranse.

 

Like viktig er det at GoG (hvis oppsett er mye bedre enn steam, de mangler bare spillene) hogger innpå når det gjelder indie scenen. Artikkelen vi egentlig skulle kommentere er nok et utslag av nettopp denne konkuransen, steam har hatt en ekstremt håpløs og tilfeldig utvelgelsesprosess sålangt.

 

Til syvende og sist handler det nok for de fleste om det faktum at vi liker å ha spillene våre samlet på ett sted, og her er steam det beste alternativet. For meg er ikke kostnaden verdt det, men skjønner godt at andre føler det slik. Personlig skulle jeg gjerne sett et pent overlay, et bibliotek som spenner over alle digitale tjenester jeg bruker, og starter opp det riktige når det trengs.

 

Jeg liker faktiskt gog sin tjeneste best.

Null tull med klient som henger seg opp når man skal spille og ja man har faktiskt spillene etter man har kjøpt dem.

 

Eneste som er synd er at man går glipp av mange andre tjenester med å la være steam, workshops etc.

Endret av Lodium
Lenke til kommentar

Jeg liker faktiskt gog sin tjeneste best.

Null tull med klient som henger seg opp når man skal spille og ja man har faktiskt spillene etter man har kjøpt dem.

 

Eneste som er synd er at man går glipp av mange andre tjenester med å la være steam, workshops etc.

 

Gamersgate er også slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...