Gå til innhold

oppgradere no eller vente ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo gaming og ingenting annet det går i.

 

Eg kan fint spille spill, men for engang skyld så hadde eg lyst å ligge litt i topp sjiktet.

 

Spiller f.eks crysis 2 no, med en 40-60 fps på high.

 

Men hadde gjort seg å kunne dra spillene litt høyere..

 

spm er vel egentlig om neste generasjon skjermkort, ala 7xx blir så mye bedre at det er med god grunn folk venter på denne utgivelsen ??

Lenke til kommentar

Prosessoren er god nok til at du kan vente på neste generasjon (Intel Haswell, April/Mai 2013, muligens DDR4)

 

Hvis du ikke har en direkte trengsel for et bedre grafikkort vil det holde en stund, og en oppgradering kan være fin nå. Det er ingen som vet hvor mye bedre GTX 7**/HD 8*** vil yte, bortsett fra de som jobber med det.

Lenke til kommentar

Hadde planer om å oppgradere til i5, 670 og z77 men leste i natt om at det kommer ny 7xx allerede til vi vinteren.. vil det være så stor forskjell at det er verdt å vente?

 

Sitter idag på ud5, 965 og ett 5850 så er higen på en oppdatering :-)

 

Det er ingen som kan konstatere nøyaktig hvor mye bedre GTX 7xx kommer til å bli over GTX 6xx men dersom man tar utgangspunkt i tidligere historikk samt diverse rykter på Internet så kan nok ytelsen bli en del bedre hvorav 'compute ytelsen' blir mye bedre.

Lenke til kommentar

Takker og bukker for svar.

 

Har dere noen datoer nåf det kommer til utgivelse av 7xx serien da ?

 

Mulig eg beholder pc`en no og bre kjøper ett 670 kort og selger dette når 7xx kommer ?

 

Det er ingen offisiell dato enda men rykter konstaterer at den vil bli offentliggjort i løpet av Q4 2012 og lansert rundt Q1 2013. Du kan selvfølgelig kjøpe GTX 670 nå og selge den senere for et GTX 7xx skjermkort men du vil tape en del penger. Det er da ikke så lenge til 2013 men jeg kan forstå at du ønsker å oppgradere fra HD 5850 - uansett om du velger å vente eller ikke så vil du merke en enorm ytelsesforbedring ettersom at HD 5850 er ekstremt low-end..

 

Hvis du har god økonomi og kan bruke rundt 3500,- kr på et skjermkort nå og en lignende sum i 2013 så hvorfor ikke? Kort sagt så har en GTX 670 ekstremt mye bedre ytelse enn HD 5850.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...