Gå til innhold

Hvordan gråte på kommando?


mkberg

Anbefalte innlegg

Driver med film og skuespill, og noen ganger trengs det scener med litt følelser. Noen ganger kan det bli vanskelig å gråte uten at det ender i skraplatter.

 

Noen som vet om, enten krydder, eller urter eller, hva som helst som hjelper på å få røde øyne og rennende nese? Skal ikke bli noen profesjonell skuespiller, så det hadde vært fint om man kunne ta den enkleste vei en gang i blant ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har alltid klart å gråte på kommando. Er kjekt å kunne, tenker jeg.. :p

 

Det jeg gjør er at jeg later som om jeg er skikkelig opprørt. Tenk deg at f.eks kjæresten din har vært, hunden din ble påkjørt, eller moren din er død. Sett deg selv i den situasjonen. Tenk på det, hulk også, det hjelper på. Så kommer de.

 

Pleier som regel å klare å få øynene til å renne uten å gjøre det som står ovenfor. Det blir som å prøve å ''mane frem'' tårene.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Har aldri prøvd å tvinge frem fullverdig gråting, men jeg kan tvinge fram ganske tårevåte og røde øyne på kort tid ved å ta noen kontrollerte gjesp. Best om man holder på gjespene lengst mulig. Aner ikke hvorfor kroppen absolutt skal tyte ut tårer under gjesping, men det driter jeg i, for gjesping er sabla godt.

 

Og når man først har øynene våte av tårer bør det være kort vei til kontrollert gråting, vil jeg tro. Må bare læres først.

Endret av Saft Suse
Lenke til kommentar

Husker vi brukte noe som het mentholkrem elns når jeg gikk på skolen. En slags krem/salve vi smørte under øynene hvis det skulle se ut som vi gren. Det begynner å svi litt i øynene slik at de begynner å renne. Tror man kan få det på apoteket. Om det funker med tigerbalsam vet jeg ikke, men er jo litt samme greien..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...