Gå til innhold

Apple fikk medhold i retten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah overså den linken, beklager.

Men softwarepatenter er vel ikke gyldige i England uansett.

 

Den som evt. Innehar patentet fra Neonode kan jo gå etter Apple hvis de mener de har en sak.

Vinner de kan det bli lønnsomt :)

 

Tror det er ett eksempel på prior art. Noe Apple er forpliktet å undersøke før de legger krav på ett patent. Hvis de vet at det er noe som har eksistert før de legger inn krav om patent, kan de ikke patentere det selv.

Lenke til kommentar

@Babelfisken

 

Nei, denne tråden lå ikke på det nivået, og å fortsette slik er ikke i henhold til forumreglene.

Hva firmaer gjør, eller ikke gjør der ute er ikke grunn til å angripe brukere i denne tråden.

Diskuter sak, ikke person ;)

(Og det sier jeg som ikke er moderator engang?)

 

Jeg har ikke sagt noe som helst om noen person. Mitt poeng er at Apples krig mot android likner veldig på deres krig mot Windows. Da som nå stjeler de først for så å beskylde andre for å stjele fra dem. Frekt å umoralskt spør du meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mulig det gikk litt for fort i svingene for min del og at jeg blandet innlegg, beklager :)

 

Dette er litt interessant:

Patent war talks to be hosted by UN agency to protect innovation

 

http://www.bbc.com/n...nology-18736415

 

Legg merke til at de fokuserer på misbruk av FRAND-patenter, noe andre har brukt mot Apple og andre.

 

Microsoft and Apple are among firms that have called on others not to enforce sales bans on the basis of such standards-essential patents.

However, lawyers have noted that doing so would deprive other companies of way to counter-attacking other types of patent lawsuits pursued by the two companies.

Noe FRAND-patenter slett ikke er ment for i utgangspunktet.

 

Edit: glemte et ord :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Hmm jeg trodde det var opptil patentkontoret å sjekke før de godkjenner patenter.

I retten er det vel også motparten sin jobb å komme opp med slikt.

 

Den som søker ett patent, må vise at det er ett nytt patent. I det inngår det å vise hva som skiller det i far det son finnes allerede. Selv om en ting ikke er patentert, betyr det ikke at Apple kan ta patent på det.

 

Patentkontoret kan også undersøke om det er prior art. Det samme kan selvsagt gjøres under en rettssak.

Det er mye interessant lesestoff om dette på wikipedia hvis du er interessert.

Lenke til kommentar

enda en god grunn til og ikke velge apple de tør ikke ta konkurere med samsung. Jeg som mobilselger fraråder folk apple frem til de endrer holdning ihvertfall :)

 

Du har IKKE lov til å fraråde en kunde å kjøpe et produkt, men du kan anbefale et annet. Sånne som deg får ofte sparken og det er vel fortjent.

 

Litt morsomt og lese kommentarer her. Når Samsung vinner en sak så jubler Apple haterne og skriver at retten dømmer skurken. Men når det er andre veien er fortsatt Apple skurken. Merkelig dette. Min mening er at den som har brutt en patent bør ta straffen for det samme hvem det er.

 

Forøvring er Siri fullstendig ubrukelig og det dummeste jeg har sett Apple kommet med.

Lenke til kommentar

Du har IKKE lov til å fraråde en kunde å kjøpe et produkt, men du kan anbefale et annet. Sånne som deg får ofte sparken og det er vel fortjent.

Selvsagt kan han (bør faktisk) fraråde en kunde å kjøpe et produkt om det er dårlig. Hvor står det at selgere ikke kan gjøre det?

Nå sier han jo rett ut at han vil fraråde kundene sine til Apple forandrer holdning. Det har altså ikke noe med produktene, bruksområdene eller andre kundebehov å gjøre. Kan være lurt å lese hva han faktisk skrev før man skribler ned tøv.

Lenke til kommentar

Nå sier han jo rett ut at han vil fraråde kundene sine til Apple forandrer holdning. Det har altså ikke noe med produktene, bruksområdene eller andre kundebehov å gjøre. Kan være lurt å lese hva han faktisk skrev før man skribler ned tøv.

Kanskje du kanskje burde lese hva iPaal skriver da. Han skriver at han ikke har lov til å fraråde en kunde å kjøpe et produkt. Han nevner ikke noe om grunnlag for frarådingen, og uttalelsen er derfor lagt frem som en generell påstand.

 

Det riktige ville vært å skrive "du har ikke lov å fraråde en kunde å kjøpe et produkt basert på din personlige mening om selskapet". Selv om jeg tviler på at du finner noen lover som backer opp det også.

 

Foresten en latterlig nedlatende holdning du hadde ("skribler ned tøv"). Hva er problemet ditt? Det går ann å være litt mer høflig selv om man er uenig i en sak skjønner du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt noe som helst om noen person. Mitt poeng er at Apples krig mot android likner veldig på deres krig mot Windows. Da som nå stjeler de først for så å beskylde andre for å stjele fra dem. Frekt å umoralskt spør du meg.

Frekt og umoralsk av Microsoft og Google, i så fall.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...