Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - Juli 2012


Anbefalte innlegg

En grå hverdag!(6)

 

Månedens rapport viser at alt er ved det gamle.

Været har vært stabilt, heller dårlig, men i går ettermiddag og i dag ser vi faktisk sola.. (15°C idag og 21°C igår)!

Drivstoffprisene ligger på samme nivå som for en måneds tid siden, 4 øre ned til 14.85 for 95 oktan!

(største endringen er at jeg har fått "open window" på kontoret - hurra!!!)!!!

 

Olympus PEN E-P3 og M.ZUIKO DIGITAL ED 12-50mm 1:3.5-6.3 EZ

 

Brennvidde: 20 mm

Lukkertid: 1/320 s

Blender: f/9

ISO: 200

 

(neste rapport kommer om en måneds tid) ;)

post-251380-0-05889900-1343234722_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fornøyd med kjøpet? ;)

Yepp! :yes: Første forsøk dette.

 

PS! Hvordan er det egentlig macro-knappen på siden av objektivet "skal" brukes.... (har ikke hatt tid til å sjekke ut på nettet, men regner med du vet dette)? :blush:

Hold inne knappen og skyv fram zoomringen. Da blir det en 43mm f/6 "makro". Uten å trykke inn knappen kan du skyve zoomringen for å enten få elektrisk zoom eller vanlig manuell zoom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fornøyd med kjøpet? ;)

Yepp! :yes: Første forsøk dette.

 

PS! Hvordan er det egentlig macro-knappen på siden av objektivet "skal" brukes.... (har ikke hatt tid til å sjekke ut på nettet, men regner med du vet dette)? :blush:

Hold inne knappen og skyv fram zoomringen. Da blir det en 43mm f/6 "makro". Uten å trykke inn knappen kan du skyve zoomringen for å enten få elektrisk zoom eller vanlig manuell zoom.

Det siste skjønte jeg fort, men forstod nok ikke helt det med macroknappen! Takker for info! :thumbup:

Lenke til kommentar

Du holder inne knappen når du skyver fram zoomringen. Du trenger ikke å holde inn knappen når du tar bildet etc. Knappen er kun for å få få zoomringen over den sperra mellom å være en zoomring og over til å være en fast 43mm f/6 makro. Prøv å ha den på 12mm, når du trykker inn knappen og skyver zoomringen fram vil du høre den elektriske zoomen gå fra 12mm til 43mm, nå vil ikke zoomringen ha noe funksjon.

Endret av kelux78
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du holder inne knappen når du skyver fram zoomringen. Du trenger ikke å holde inn knappen når du tar bildet etc. Knappen er kun for å få få zoomringen over den sperra mellom å være en zoomring og over til å være en fast 43mm f/6 makro. Prøv å ha den på 12mm, når du trykker inn knappen og skyver zoomringen fram vil du høre den elektriske zoomen gå fra 12mm til 43mm, nå vil ikke zoomringen ha noe funksjon.

Ok, da skjønner jeg jo. :blush: Thanks! :yes:

Lenke til kommentar

En snartur i finværet etter jobb, med 5D mk III og 100mm macro f/2.8L IS USM; humler er et kjekt motiv i disse tider, men jeg skulle nok ha prioritert lukkertid for å fryse bevegelser mer - av de jeg tok var det bare ett som ble "skikkelig", crop derfra:

 

post-89244-0-19047700-1343250275_thumb.png

 

Detaljer på en nyperose på samme tur:

 

post-89244-0-10656800-1343250310_thumb.png

Lenke til kommentar

3 bilder fra en dagstur (Heimdal-Berkåk-Oppdal-Sunndalen-Sunndalsøra-Surndalsøra-Storås-Orkanger-Heimdal). Kommer et par til etterhvert.

 

Sunndalen

7650596044_1025bcb25e.jpg

 

De 2 neste bildene er tatt på en 1135 meter høy topp på Oppdal

 

Oppdal mot Sunndalen

7650596208_111973e2a9.jpg

 

Panoramabilde fra toppen, omtrentlig fra øst til vest (via sør).

7650597296_b2d5eacddb.jpg

Bildet er lagt ut med 800px i høyden, så det er detaljer å se om man vil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Varden i Molde!

 

Varden (407 moh.) er et yndet utfartsmål på Moldes tak!

Her kan en se viden omkring (alle de 222 Romsdalsfjelltoppene bl.a.)!

Vardestua er også populært for de mange utenlandske turister som kjøres opp i buss fra de mange cruisebåtanløpene i Molde)...

Utkikkspunktet mitt her er inne i Vardestua sett gjennom panoramavinduene....

Bildet er tatt 1. juli i år, på en av de få sommerdager vi har hatt denne sesongen... ;)

 

Olympus E-30 og Olympus Zuiko Digital ED 12-60mm F2.8-4.0 SWD

 

Brennvidde: 17 mm

Lukkertid: 1/500 s

Blender: f/9

ISO: 200

post-251380-0-96740500-1343324496_thumb.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

3 bilder fra en dagstur (Heimdal-Berkåk-Oppdal-Sunndalen-Sunndalsøra-Surndalsøra-Storås-Orkanger-Heimdal). Kommer et par til etterhvert.

 

Panoramabilde fra toppen, omtrentlig fra øst til vest (via sør).

7650597296_b2d5eacddb.jpg

Bildet er lagt ut med 800px i høyden, så det er detaljer å se om man vil.

 

Veldig fint panoramabilde av Oppdal, gikk du opp eller tok du heisen? :) Var der oppe selv for et par uker siden men da høljregnet det desverre. Klin umulig å ta fine utsiktsbilder men tok et bilde jeg liker stemningen i, selv om det ikke er det teknisk beste bildet jeg har tatt.

 

Hvis man åpner ditt panoramabilde så ser man mellomstasjonen på Vangslia skianlegg, og det er akkurat hva jeg har tatt bilde av, fra den andre siden av fjelltoppen:

 

7651293878_134b634560_c.jpg

Vangslia sett fra Hovden, on Flickr

Endret av Solaar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...