Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - Juli 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bye, bye! ;)

 

Prøver å gjengi noen av farge og kontrastinntrykkene fra Rhodos forleden! Ble facinert over særlig de blå fargetoner sett gjennom Polaroid-solbrillene.

Her, nok et forsøk på å gjengi tilnærmet slik det ser ut gjennom solbrillene....

Samtidig syntes jeg det var litt artig med fartsretningene osv. her...

Tyrkia i bakgrunnen forresten..... ;)

(teknisk så blir jo dette så som så..... )

 

Canon EOS 7D og CANON EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS Zoom

 

Brennvidde: 220 mm

Lukkertid: 1/640 s

Blender: f/9

ISO: 200

post-251380-0-65805400-1342631164_thumb.jpg

Endret av smort1
Lenke til kommentar

NB!

 

Jeg er på ferie fra og med 28/7 og i fire uker fremover. Det betyr at juliartikkelen ikke vil kunne skrives før i september, men siden september er Photokina-måned og tiden da hele verden skal slippe nytt fotostash, er det mulig også augustartikkelen vil bli forsinket. Meget mulig at disse dermed ikke kommer før i slutten av september eller kanskje til og med enda senere, dessverre.

 

Men de kommer! I promise! :yes:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
NB! Jeg er på ferie fra og med 28/7 og i fire uker fremover. Det betyr at juliartikkelen ikke vil kunne skrives før i september, men siden september er Photokina-måned og tiden da hele verden skal slippe nytt fotostash, er det mulig også augustartikkelen vil bli forsinket. Meget mulig at disse dermed ikke kommer før i slutten av september eller kanskje til og med enda senere, dessverre. Men de kommer! I promise! :yes:

Når en venter på noe godt, så tåler en vel å vente litt ekstra!

 

Riktig god ferie!!! :)

Lenke til kommentar

Var på ein "liten" fjelltur i går. Ein kamerat og meg. Skulle til Ulvanoso (som smort1 har lagt ut nokre bilete av), men presterte å gå litt feil oppi terrenget. Me kom vekk frå merkinga, og holdt litt langt venstre. Me endte opp på Englafjell, 1200 moh :p Eg hadde med meg to epler og vatn, hehe, så eit par fjellvettreglar vart nok brotne å den turen, ja :) Hadde med meg 40D-en og Olympus 35 SP-en, fekk teke ein del bilete :)

 

7600384908_6e299cf5ca_z.jpg

Dam 2 by Anders Myhre Brakestad, on Flickr

 

 

Ulvanoso til høgre (kammen), Englafjell til venstre (høgaste toppen til venstre)

7600382210_3a39a3515f_z.jpg

Fjell 3 by Anders Myhre Brakestad, on Flickr

 

 

Kamerat skimtar mot målet. Turen vart mykje lengre enn me hadde planlagt (h**** så langt det er igjen var ei strofe som kom sporadisk). Her måtte me ned i terrenget, for så opp igjen til toppen de ser.

7600375790_b7b232a2d2_z.jpg

Jon Einar by Anders Myhre Brakestad, on Flickr

 

 

Toppen :) Utsikt mot rosendal, tyskarmagneten i kommunen. Folgefonna kan såvidt skimtast høgre i horisonten

7600373638_6e53d84735_z.jpg

Rosendal by Anders Myhre Brakestad, on Flickr

 

 

Varden på Englafjell. Ulvanoso i bakgrunnen. Ulvanoso er 1247 moh, litt vidvinkelforvrenging fører til at det ser lågare ut, tenkjer eg.

7600370372_bdbe3682f2_z.jpg

Varden by Anders Myhre Brakestad, on Flickr

 

 

Alle var einige om at det var ein fin tur, haha :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Var på ein "liten" fjelltur i går. Ein kamerat og meg. Skulle til Ulvanoso (som smort1 har lagt ut nokre bilete av), men presterte å gå litt feil oppi terrenget. Me kom vekk frå merkinga, og holdt litt langt venstre. Me endte opp på Englafjell, 1200 moh :p Eg hadde med meg to epler og vatn, hehe, så eit par fjellvettreglar vart nok brotne å den turen, ja :) Hadde med meg 40D-en og Olympus 35 SP-en, fekk teke ein del bilete :)

...................

Ulvanoso til høgre (kammen), Englafjell til venstre (høgaste toppen til venstre)

 

Oisann! Skikkelig fint i s/h dette! :)

 

Er det dette fjellet som er "Ulvanoso"?

 

http://www.akam.no/bildekritikk/bilde/ulvenaasa/1037492/

Lenke til kommentar

NB!

 

Jeg er på ferie fra og med 28/7 og i fire uker fremover. Det betyr at juliartikkelen ikke vil kunne skrives før i september, men siden september er Photokina-måned og tiden da hele verden skal slippe nytt fotostash, er det mulig også augustartikkelen vil bli forsinket. Meget mulig at disse dermed ikke kommer før i slutten av september eller kanskje til og med enda senere, dessverre.

 

Men de kommer! I promise! :yes:

 

Det ligger an til en travel høst i fotoverden, men hva med å få inn en kompetent gjest til å skrive en sak når din tid ikke strekker til? Dermed slipper man å ha hengende etterslep i ryggsekken. Det samme kunne gjaldt "dagens bilde" fra kritikken som jeg har forstått og kan lide av tidsmangel av og til.

 

Ellers, god ferie!

 

Tor

Lenke til kommentar

OT men skittlagå:

 

Dagens bilde vil nok kunne skrives av ulike medlemmer av redaksjonen, men månedsartiklene har jeg blitt glad i, og vil helst ha for meg selv. Jeg er ikke så lysten på å slippe andre til der, men med tiden kunne jeg godt tenke meg å se på muligheten for å få gjestekommentatorer til å skrive om brukernes bilder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var på ein "liten" fjelltur i går. Ein kamerat og meg. Skulle til Ulvanoso (som smort1 har lagt ut nokre bilete av), men presterte å gå litt feil oppi terrenget. Me kom vekk frå merkinga, og holdt litt langt venstre. Me endte opp på Englafjell, 1200 moh :p Eg hadde med meg to epler og vatn, hehe, så eit par fjellvettreglar vart nok brotne å den turen, ja :) Hadde med meg 40D-en og Olympus 35 SP-en, fekk teke ein del bilete :)

...................

Ulvanoso til høgre (kammen), Englafjell til venstre (høgaste toppen til venstre)

 

Oisann! Skikkelig fint i s/h dette! :)

 

Er det dette fjellet som er "Ulvanoso"?

 

http://www.akam.no/bildekritikk/bilde/ulvenaasa/1037492/

 

Får ikkje opna lenka, sida eksisterer ikkje, får eg beskjed om :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...