Gå til innhold

Hvilken av Harry Potter bøkene synest dere er best?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle sammen!

 

Det er intressant å se hvor mye J.K har utviklet skrivingen sin fra bok 1 til bok 7. Om jeg skal nevne en favoritt av dem så må det uten tvil være første og siste boken i serien.

 

Uansett, det er en fantastisk serie med bøker!!

 

Er så enig! Språket til J.K har virkelig forandret seg, og jeg føler ordene har vokst med karakterene.

 

Er veldig glad i HBP jeg da. Den gråt jeg til. Lenge. Ellers er det nok PoA, hvor vi får muligheten til å bli mer kjent med Harrys foreldre, samt at Harry får familietilknytning via både Sirius og Lupus. Knalle bøker begge to.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener det er Philosophers stone. Storkoste meg med den, men de neste bøkene ble på mange måter bare mer av det samme. Gikk lei etter Order of the Phoenix, så jeg har ennå ikke lest de to siste. Så den sjette filmen i stedet på DVD og prøvde å lese den siste boken noen uker før den aller siste filmen kom. Kom ca en tredjedel ut i den før jeg gikk lei, så jeg så heller den siste filmen (på kino, til og med) uten å bli noe særlig imponert. Var mest glad for at det endelig var over. Bra serie, men hun burde gitt seg etter den fjerde boken.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Mitt største problem med Order of the Phoenix er Harrys oppførsel. Makan til kranglete og sutrete! Lenge siden jeg har lest den nå, men det er det jeg husker best fra den som oppfattelsen jeg satt igjen med.

 

Jeg kan ikke si at jeg kan klandre ham for det. Det var et helvetes år for ham. Han hadde mer eller mindre kommet seg over Cedrics død i løpet av sommeren og måtte i tillegg kjempe for å ikke bli forvist fra Hogwarts etter å ha reddet Dudley fra dementorer, bli avstemplet som en løgner, ei kjerring fra Ministry of Magic som tar mer og mer over skolen og som torturerer ham....

 

Jeg tror nok hvem som helst ville blitt skikkelig gretten for å si det mildt.

Lenke til kommentar

Harry Potter and the philosopher's stone, den var så magisk, og jeg drømte meg helt bort i den (og hvordan jeg skulle oppleve det samme, var ganske ung når jeg leste den). Ellers liker jeg også den siste boka (deathly hallows) veldig godt, men den var utrolig trist!

 

Ja, det må jeg si meg enig i. Mener at det var mange i den boka som ikke fortjente å dø. Dobbys død var hjertekjærende.

Lenke til kommentar

Tips: rediger egne innlegg istede for dobbel- og trippelposte!

 

Kan godt skjønne at Harry ikke var i verdens beste humør i Order of the Phoenix, men etter min mening var det for mye unødvendig grining. Som sagt, er dette noe av det beste jeg husker fra denne boken i ettertid (har vel lest den i hvertfall tre ganger). Etter å ha sett et par HP-filmer på tv i jula fikk jeg lyst til å lese serien om igjen, men det må vente litt, så kanskje jeg har en noe annerledes oppfattelse denne gang.

Lenke til kommentar

Synes ærlig talt alle bøkene er fantastiske, så dette er vanskelig.

 

Den første boken var fantastisk fordi den introduserte oss for universet.

Den andre boken var fantastisk på grunn av mysteriet, og at man fikk vite mer om Voldemorts ungdom.

Den tredje boken er fantastisk fordi den har en utrolig mørk historie, og vi får treffe Sirius.

Den fjerde boken er fantastisk på grunn av verdenscupen, triwizard og Voldemorts gjenkomst. Rå tvist.

Den femte boken er utrolig bra på grunn av DA, og duellen mellom Voldemort og Dumbledore.

Den sjette boken er fantastisk fordi vi får vite masse om Voldemorts liv. Elsker den fyren. Og for en utrolig mektig slutt.

Den syvende boken er bare fantastisk allround. Utrolig spennende, trist og mektig.

 

Beklager utblåsningen. Savner serien veldig ... :confused:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

LItt offtopic dette men fant ikke noe bedre sted å spørre: Har tenkt å kjøpe alle bøkene på engelsk og lurte da på om Singature Edition boxed set eller Adult Paperback boxed set er best å kjøpe. Tenker da på kvalitet, skrift osv.

 

btw: Selv om jeg elsker alle bøkene må jeg si at Deathly Hallows er min favoritt.

Lenke til kommentar

LItt offtopic dette men fant ikke noe bedre sted å spørre: Har tenkt å kjøpe alle bøkene på engelsk og lurte da på om Singature Edition boxed set eller Adult Paperback boxed set er best å kjøpe. Tenker da på kvalitet, skrift osv.

 

btw: Selv om jeg elsker alle bøkene må jeg si at Deathly Hallows er min favoritt.

 

Det eneste jeg vet er at jeg har bok 1 i engelsk pocket i adult version, og kvaliteten er ikke mye å skryte av. Ville gått for det andre alternativet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...