Gå til innhold

Er det mulig å bygge gamerpc for kr 3000?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, er det bullcrap jeg lukter karer?! Satt opp en handleliste til deg her.

 

post-113371-0-22816300-1341093707_thumb.png

 

Her får du SSD til OS og programmer + 2-3 spill(evt. Steam). Annet legger du på en HDD du har i den PC'n du bruker nå.

 

Denne CPU'en er ikke en CPU, men en APU. Det vil si at det er både skjermkort og prosessor i ett. Dette er toppmodellen, og den fungerer mildt sagt dritbra. Jeg har bygd et par PC'er med denne APU'en og fyrt opp bl.a. Skyrim, WoW og BF3 som har blitt lagt på SSD, og spillene kjører meget bra, bedre enn tester jeg har sett, uten unntak :) Du må dog regne med å sette grafikk-innstillinger til medium-medium/high.

 

HK'et her har SATA 6gb/s-kontakter, så du får utnyttet SSD'n best.

 

Jeg la også ved 8GB 1600mhz RAM, som er mer enn nok til gaming, og vil absolutt ikke være en flaskehals i PC'n.

 

Så konklusjonen er at du absolutt får et godt oppsett til 3k, hvis du har OS, skjerm, mus og tastatur fra før av :)

 

EDIT: Jeg har ikke lagt ved CPU-kjøler, men den som er med stock til APU'en fungerer godt nok, om du kan leve med litt ekstra støy.

Endret av Reap
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hm, er det bullcrap jeg lukter karer?! Satt opp en handleliste til deg her.

 

post-113371-0-22816300-1341093707_thumb.png

 

Her får du SSD til OS og programmer + 2-3 spill(evt. Steam). Annet legger du på en HDD du har i den PC'n du bruker nå.

 

Denne CPU'en er ikke en CPU, men en APU. Det vil si at det er både skjermkort og prosessor i ett. Dette er toppmodellen, og den fungerer mildt sagt dritbra. Jeg har bygd et par PC'er med denne APU'en og fyrt opp bl.a. Skyrim, WoW og BF3 som har blitt lagt på SSD, og spillene kjører meget bra, bedre enn tester jeg har sett, uten unntak :) Du må dog regne med å sette grafikk-innstillinger til medium-medium/high.

 

HK'et her har SATA 6gb/s-kontakter, så du får utnyttet SSD'n best.

 

Jeg la også ved 8GB 1600mhz RAM, som er mer enn nok til gaming, og vil absolutt ikke være en flaskehals i PC'n.

 

Så konklusjonen er at du absolutt får et godt oppsett til 3k, hvis du har OS, skjerm, mus og tastatur fra før av :)

 

EDIT: Jeg har ikke lagt ved CPU-kjøler, men den som er med stock til APU'en fungerer godt nok, om du kan leve med litt ekstra støy.

 

Not-Bad-psd81138.png

Endret av TurtleFred
  • Liker 9
Lenke til kommentar

OCZ harddisker er kjent for og være litt knotete og til tider ustabil.

 

De problemene ble vel fikset for en god stund siden. Har en Agility III selv som har vært 100% stabil det året jeg har hatt den, samme med en kompis v meg sin :)

 

Men uansett, jeg er enig og ville valgt intel sin fremfor Agility ettersom den ligger i den prisklassen.

Liker programvaren og toolboxen til intel sine SSD'er :)

Endret av Reap
Lenke til kommentar

OCZ harddisker er kjent for og være litt knotete og til tider ustabil.

 

De problemene ble vel fikset for en god stund siden. Har en Agility III selv som har vært 100% stabil det året jeg har hatt den, samme med en kompis v meg sin :)

 

Men uansett, jeg er enig og ville valgt intel sin fremfor Agility ettersom den ligger i den prisklassen.

Liker programvaren og toolboxen til intel sine SSD'er :)

Ikke alle enhetene har problemer, men Agility 3 er i tillegg generelt tregere enn konkurrentene og har kortere levetid enn for eksempel Intel sine som er noen av de beste.

Lenke til kommentar

OCZ harddisker er kjent for og være litt knotete og til tider ustabil.

 

De problemene ble vel fikset for en god stund siden. Har en Agility III selv som har vært 100% stabil det året jeg har hatt den, samme med en kompis v meg sin :)

 

Men uansett, jeg er enig og ville valgt intel sin fremfor Agility ettersom den ligger i den prisklassen.

Liker programvaren og toolboxen til intel sine SSD'er :)

Ikke alle enhetene har problemer, men Agility 3 er i tillegg generelt tregere enn konkurrentene og har kortere levetid enn for eksempel Intel sine som er noen av de beste.

 

Jet vet, og det var derfor jeg la til den andre setningen, jeez.

Lenke til kommentar

Generelt greit å styre unna alle SSD'er med Sandforce kontroller med unntak av Intel - det finnes SSD'er som er både raske og stabile til omtrent samme pris, for eks. Samsung 830 og Crucial M4.

Sandforce og OCZ har begge opparbeidet seg et dårlig rykte - velfortjent også, selv om Sandforce har fikset de fleste feilene via firmwareoppdateringer.

Lenke til kommentar

Generelt greit å styre unna alle SSD'er med Sandforce kontroller med unntak av Intel - det finnes SSD'er som er både raske og stabile til omtrent samme pris, for eks. Samsung 830 og Crucial M4.

Sandforce og OCZ har begge opparbeidet seg et dårlig rykte - velfortjent også, selv om Sandforce har fikset de fleste feilene via firmwareoppdateringer.

 

De fleste problemer med Sandforce har blitt fikset, men det er rett det du sier. Hvis dustinhome hadde hatt Crucial's disker hadde jeg lagt ved en m4 istedet, mest grunnet stabilitet og Crucials uslåelige updates. Samsung 830 er jo også et toppvalg. Jeg valgte OCZ's disk grunnet pris, men nå ser jeg at den kan skiftes ut hvis man går for oppsettet jeg linket.

 

Kunne ha satt opp en liste på komplett for å ha fått med m4, men valgte dustin grunnet kampanjer på de fleste varene jeg trengte til den listen.

Lenke til kommentar

Jeg har vanskelig for å tro at det går an å finne et oppsett som er bedre enn det jeg linket til, hvertfall til den prisen :nei2:

 

Til TS: Ja, handlelisten jeg satt opp er veldig kurrant til gaming. Les posten min en gang til. Følg SSD-tipset til CastleLord.

 

Vi kan diskutere i denne tråden til dommedag, men du finner ikke et bedre oppsett. Kjøpe brukt? Okay, da får du deler med lite(til ingen) garanti, uten original emballasje. Om det så er så nytt at det er garanti på det må du passe på å få alle kvitteringene.

 

Den brukte riggen kommer sannsynligvis til å bråke mer, bruke mer strøm, og da naturligvis bli varmere=dårlige overklokkingsegenskaper.

 

Jeg håper du går for det på handlelisten MINUS OCZ Agility, og legger ved den Inteldisken istedet.

 

PS: Jeg spilte WoW på en PC jeg bygget i vinter, med akkurat de samme komponentene, og hadde 35-55 fps i raid på medium/high.grafikkinnstillinger. Det er ikke annet enn imponerende av en PC til 3000,- med APU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...