Gå til innhold

Test: Asus Transformer Pad Infinity TF700 64 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han/hun sier at på pc ble problemet lett fikset ved å innstallere andre nettlesere, mens på prime så er problemet der fremdeles :p slik jeg kjønte det i hvertfall

 

Ja, akkurat det jeg mente. Hadde det ordnet seg ved å installere en annen nettleser på Prime, så hadde jeg fortsatt hatt min.

 

Trist at en side som liksom skal ta seg selv seriøst anbefaler "Apple Ipad"

 

Hva som er så rart med det? Det er utvilsomt et bra nettbrett, uansett hvor mye man hater Apple :)

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Mener på ingen måte å si at oppløsningen på denna er dårlig. Den er nok for praktiske formål relativt nærme iPad når det gjelder opplevelse men når det kommer til antall pixler har iPaden ganske mange fler.

iPad ca 3.145.000

TF700 ca 2.300.00

 

Mao har iPaden over 33% flere pixler enn TF700, noe jeg i alle fall fra et teknisk standpunkt vil kalle betraktelig mer.

 

At man mener en nettside er useriøs fordi de anbefaler iPad viser bare hvor useriøs man selv er. Ut ifra hva de forteller om denne Asusen ville den gitt meg en dårligere opplevelse enn min iPad. Når man i tillegg tar med at det finnes utrolig mange fler tilpassede apps for iPad enn for androidtabletter, sier det seg selv at iPaden bør stå på anbefalt lista. Den står jo tross alt ikke der alene men sammen med bla.a denne TF700. Og ja utifra det de sier om denne kan jeg godt se at TF700 bør stå på lista, dog litt skremmende med disse nettleser problemene, men det fikses sikkert gjennom software.

 

 

Lenke til kommentar

Ang. det med "luftbobler". Hvis du trykker ganske hardt på skjermen, ser du noe som kan ligne på luftbobler - dvs. små endringer på bildet. Men da må du trykke hardere enn det i hvert fall jeg pleier å trykke på en kapasitiv skjerm, som jo reagerer kjapt og greit selv med veldig lett berøring. Byggekvaliteten ellers virker ganske god. Men som nevnt i testen virker baksiden litt ømfintlig for ytre påvirkninger, så jeg ville spandert på meg et mykt etui eller noe til å oppbevare den i når den skal fraktes rundt.

 

Takk for svar. Forøvrig står det fortsatt at display er 1920x1080 i testen. Infinity har eit 1920x1200-display, altså 16:10-format.

Lenke til kommentar

Har samme problemet med nettleser på min tf300, veldig iriterende men har kun prøvd dolphin itilleg til standard browser, skal teste chrome

 

Det vil sannsynligvis ikke hjelpe - de fleste har disse problemene uansett browser, såklart er det en viss placebo effekt ved å bytte browser - så mange tror det blir bedre... en stund.

 

Men for noen kan det hjelpe å prøve en annen browser - uansett, Transformer Prime er fremdeles plaget av store bugs etter snart 7 måneder på markedet - do the math ;-)

Lenke til kommentar

Jeg opplever selv problemet om at nettleseren henger seg på min Transformer Prime, og jeg tror det er relatert til ICS, ikke selve nettleseren. Har prøvd alt.. avinstallere flash, reinstallere tableten etc. Også prøvd Firefox, Chrome, Dolphin browser, problemet ligger i alle. Har hatt problemene i 7 måneder nå, og jeg er redd for at Asus ikke aner hva som er galt og hva som kan gjøre for å fikse det... følger ivrig med på XDA-forumene for å se om det har kommet en fiks, men ikke enda dessverre. Trist å høre at problemet vedvarer på både TF300 og TF700 i tillegg..

Lenke til kommentar

"Et annet alternativ er Samsung Galaxy Tab 10.1. Men dette har ikke firekjernersprosessor og heller ikke mulighet for utvidelse av lagringsplass med minnekort."

 

Hvorfor anbefaler dere ikke Galaxy Tab 2 10.1? Den har jo minnekortplass og burde være ferskt i minnet (pardon the pun) til artikkelforfatteren!

Lenke til kommentar

Har TF300.. Nettleser laggen ødelegger hele brettet.. Det irriterer noe så inne i .......!

Jeg er asus fan men brettet suger!

Har oppgradert til siste firmware som skulle "System - Improve stability of Chrome Browser".. Den lagger og henger seg like mye som før.

 

Lenke til kommentar

Har TF300.. Nettleser laggen ødelegger hele brettet.. Det irriterer noe så inne i .......!

Jeg er asus fan men brettet suger!

Har oppgradert til siste firmware som skulle "System - Improve stability of Chrome Browser".. Den lagger og henger seg like mye som før.

gjør som meg, hvis du fortsatt er innenfor angrerettperioden, jeg leverte det tilbake :p
Lenke til kommentar

Kan noen svare på følgende:

Jeg har hele tiden tenkt at jeg må ha et nettbrett med 3G...

MEN man kan også skaffe seg nettilgang ved å kople nettbrettet opp mot en 3G-mobiltlf (feks Samsung G ll) i wlan-modus..

 

Spm er: vil man oppleve vesentlig forskjell på de to alternativene? Tenker da selvsagt mest på båndbredde og hastighet på opp-/nedlasting.

Lenke til kommentar
Hva er poenget uten 3G?
Bruker Wifi. Skulle jeg ikke ha Wifi tilgjengelig har jeg 3G på mobil. Mobilen server Wifi. Slipper ekstra utgifter for flere abonnement og simkort.

 

Hallo, jeg har nettopp stilt spm om å kople nettbrett via Wifi på en mobiltlf funker like bra som å ha 3G i nettbrettet. Hva er din erfaring, går det like fort og greit koplet opp mot en mobiltlf?

Lenke til kommentar

Har TF300.. Nettleser laggen ødelegger hele brettet.. Det irriterer noe så inne i .......!

Jeg er asus fan men brettet suger!

Har oppgradert til siste firmware som skulle "System - Improve stability of Chrome Browser".. Den lagger og henger seg like mye som før.

gjør som meg, hvis du fortsatt er innenfor angrerettperioden, jeg leverte det tilbake :p

De hadde tilbud på den lokale Staples butikken til 3199.- så jeg kjøpte den der.. er vel lite agreperioder der tenker jeg.

Lenke til kommentar
Hva er poenget uten 3G?
Bruker Wifi. Skulle jeg ikke ha Wifi tilgjengelig har jeg 3G på mobil. Mobilen server Wifi. Slipper ekstra utgifter for flere abonnement og simkort.

 

Hallo, jeg har nettopp stilt spm om å kople nettbrett via Wifi på en mobiltlf funker like bra som å ha 3G i nettbrettet. Hva er din erfaring, går det like fort og greit koplet opp mot en mobiltlf?

 

Jeg har kun testet dette med diverse pc'er og et nettbrett fra en kompis. De gangene har det fungert veldig bra. Jeg har ikke kjøpt nettbrett selv, men vurderer enten å gå en Transformer eller Nexus 7 om den får greit i tester.

Lenke til kommentar

Kan noen svare på følgende:

Jeg har hele tiden tenkt at jeg må ha et nettbrett med 3G...

MEN man kan også skaffe seg nettilgang ved å kople nettbrettet opp mot en 3G-mobiltlf (feks Samsung G ll) i wlan-modus..

 

Spm er: vil man oppleve vesentlig forskjell på de to alternativene? Tenker da selvsagt mest på båndbredde og hastighet på opp-/nedlasting.

det tviler jeg på. I klassen så var det noe gærent med nettet en gang, så en kompis satt på wifi hotspot på telefonen og meg, han og sikkert en til brukte det uten problemer.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...