Gå til innhold

Test: Asus Transformer Pad Infinity TF700 64 GB


Anbefalte innlegg

Eneste ulempe jeg kan se er at det krever noen ekstra skritt for å få komme på nett. 3G på nettbrettet er jo klart lettere, men særlig komplisert er det jo heller ikke å bruke hotspot fra mobil. Så sparer man samtidig noen kroner på både selve brettet og abonnement.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han/hun sier at på pc ble problemet lett fikset ved å innstallere andre nettlesere, mens på prime så er problemet der fremdeles :p slik jeg kjønte det i hvertfall

 

Ja, akkurat det jeg mente. Hadde det ordnet seg ved å installere en annen nettleser på Prime, så hadde jeg fortsatt hatt min.

 

Trist at en side som liksom skal ta seg selv seriøst anbefaler "Apple Ipad"

 

Hva som er så rart med det? Det er utvilsomt et bra nettbrett, uansett hvor mye man hater Apple :)

 

Det er ikke noe galt i å anbefale iPad, men i konklusjonen står det mest om den hakkete nettleseren og iPad. Det virker litt merkelig å legge så stor vekt på noe som enkelt kan fikses ved å installere en annen nettleser. Sett bort fra det med nettleseren er det egentlig ingen konkurrenter til TF700.

Lenke til kommentar
"Asus Pad Infinity kan utvides med et tastatur som gjør om nettbrettet til en fullverdig bærbar PC."Jeg er uenig. Android kan ikke gi en fullverdig PC opplevelse, ikke idag, ikke i morgen, selv med tastatur.Men alt i alt liker jeg hva Asus gjør om dagen :)
I et jobbmiljø med RDP tilkobling, jo. : )
Fortsatt ikke en fullverdig bærbar pc, så nei.
Hva ville gjort den til en fullverdig bærbar da?
Fordi den kjører ikke et PC OS, Den kjører Android som er et mobil OS. :yes:Vist du vill kjøpe et Nettbrett i dag som er mer PC så kjøp et med Windows 7. ;)

 

Om den kjører Win7/8, linux, osx eller android betyr INGENTING. Det er hva du kan gjøre med den som betyr noe. Så hva er det du vil gjøre med en bærbar pc som du ikke kan gjøre med en tablet?

Lenke til kommentar

Så hva er det du vil gjøre med en bærbar pc som du ikke kan gjøre med en tablet?

Du kan spille av/brenne CD/DVD, koble til Printer/skanner og har støtte for mye mer tilleggs utstyr for og nevne noe.

 

Ja, jeg vet hva du kan. Jeg spurte hva du ville gjøre. Selv har jeg ikke hatt bruk for cd/dvd drive på bortimot 3 år, skrivern har jeg ikke brukt på 1 og jeg har ikke noe tilleggsutstyr jeg har behov for å koble til utenom mus/tastatur som du jo har på denne. Jeg ser fortsatt ikke problemet.

Lenke til kommentar

 

Det er ikke noe galt i å anbefale iPad, men i konklusjonen står det mest om den hakkete nettleseren og iPad. Det virker litt merkelig å legge så stor vekt på noe som enkelt kan fikses ved å installere en annen nettleser. Sett bort fra det med nettleseren er det egentlig ingen konkurrenter til TF700.

 

Men problemet er jo at det ikke kan fikses ved å bruke en annen nettleser. Iallefall ikke for meg og mange andre. Mulig du var heldig.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe galt i å anbefale iPad, men i konklusjonen står det mest om den hakkete nettleseren og iPad. Det virker litt merkelig å legge så stor vekt på noe som enkelt kan fikses ved å installere en annen nettleser. Sett bort fra det med nettleseren er det egentlig ingen konkurrenter til TF700.

 

Men problemet er jo at det ikke kan fikses ved å bruke en annen nettleser. Iallefall ikke for meg og mange andre. Mulig du var heldig.

 

Jag har ikke Transformer, men fikk inntrykk av artikkelen at dette kun gjaldt Chrome. Stemmer ikke det?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

. hva er forskjellen på denne å prime??? hvorfor er prime bedre?? :)

 

+ 1 for interesse. Ser at tf700 har bedre skjerm og metalldeksel, greit nok. Men den koster fortsatt nesten 2000 kroner mer. Kan disse forskjellene rettferdiggjøre denne prisen?

 

Kan for øvrig legge til at jeg tenker på noe slikt som en førstegangs pad-kjøper, som trenger noe raskt og lett til surfing, multimedia og i blandt noe studier. Virker som denne/lillebroren kan hamle opp med dette, men alt av råd og tips tas imot med takk.

 

Edit: Lurka litt selv, og fant en test som tar for seg akkurat dette ganske greit: http://hothardware.com/Reviews/Asus-Transformer-Pad-Infinity-TF700-Review/?page=1

Endret av EinnDet
Lenke til kommentar

hvorfor har den ikke 6er?

. hva er forskjellen på denne å prime??? hvorfor er prime bedre?? :)

 

Beklager sent svar - jeg har hatt ferie og så ikke denne før nå.

 

Karakteren til Prime er nå satt ned til 5, på grunn av at det er et eldre (og snart utgående?) produkt, med litt dårligere spesifikasjoner enn Infinity. Samtidig har Infinity enkelte småproblemer som gjør at den ikke klatrer helt til topps på karakterskalaen vår. Hadde det ikke vært for disse småproblemene, ville Infinity gått forbi Prime.

 

Som nevnt i testen hadde nettleseren til Infinity en tendens til å henge litt av og til, og brukergrensesnittet var ikke alltid like responsivt som på Prime. Vi er usikre på årsaken, men testversjonen av Prime brukte Android 3.x Honeycomb, mens Infinity brukte Android 4.x Ice Cream Sandwich. Skjermoppløsningen på Infinity var også høyere enn på Prime, og det krever jo litt mer ressurser (selv om Infinity riktignok kjører på litt høyere klokkefrekvens). Det er mulig Android 4.1 Jelly Bean-oppdateringen vil fikse opp i de problemene vi hadde, i såfall vil karakteren på Infinity kunne justeres opp senere hvis vi får testet nettbrettet på nytt.

Lenke til kommentar

Takk for en utfyllende forklaring. Må innrømme jeg fortsatt har lyst på Infinityen, selv om den har sine feil.

 

Vil også bemerke at jeg syntes det er godt å se en internett-redaksjon som blir med leserne sine over i kommentarfeltet og fortsetter saken/diskusjonen der, +1 internett til dere!

Lenke til kommentar

Anmelderen hos dinside.no mener forøvrig at nettleseren henger seg ganske så ofte:

 

http://www.dinside.no/899066/asus-transformer-pad-infinity-tf700t

 

"Det som derimot utgjør et problem, er at nettbrettet til tider er irriterende ustabilt, og virker uferdig:

  • Nettleseren klikker stadig. Vi får beskjed om at den ikke svarer, og kan velge å vente eller avslutte den. Velger vi "vent" pleier den å komme seg på beina igjen, men dette skal uansett ikke skje. Vi har brukt både Chrome og standard-nettleseren, og opplever samme problemet på begge to."

 

Jeg har siden vinter fulgt med på nyheter rundt infinity i håp om et kjøp når den ankom Norge, men jeg blir fort veldig skeptisk hvis det er tilfellet at nettleseren henger seg såppas ofte..

Lenke til kommentar

Anmelderen hos dinside.no mener forøvrig at nettleseren henger seg ganske så ofte:

 

http://www.dinside.n...infinity-tf700t

 

"Det som derimot utgjør et problem, er at nettbrettet til tider er irriterende ustabilt, og virker uferdig:

  • Nettleseren klikker stadig. Vi får beskjed om at den ikke svarer, og kan velge å vente eller avslutte den. Velger vi "vent" pleier den å komme seg på beina igjen, men dette skal uansett ikke skje. Vi har brukt både Chrome og standard-nettleseren, og opplever samme problemet på begge to."

Jeg har siden vinter fulgt med på nyheter rundt infinity i håp om et kjøp når den ankom Norge, men jeg blir fort veldig skeptisk hvis det er tilfellet at nettleseren henger seg såppas ofte..

 

Vi opplevde nøyaktig det samme som DinSide. Fra vår test av Infinity:

 

Menyer, oppstart av apper og slikt går vanligvis raskt og uten nevneverdige forsinkelser, men spesielt nettleseren hadde likevel en tendens til å henge litt av og til – selv etter at vi for sikkerhets skyld resatte alt til fabrikkinnstillinger og sjekket at alt av programvare var oppdatert til siste versjon. Vi fikk ofte meldingen "Nettleseren svarer ikke. Vil du lukke den?" når vi besøkte vanlige nettsider som VG, Aftenposten, eller Amobil.no. Noen ganger fløt alt glatt og fint slik det skal, men andre ganger hakket det og stoppet opp litt

 

Det er mulig dette problemet vil forsvinne med oppdateringen til Android 4.1 Jelly Bean, uten at vi vet det med sikkerhet. Men vi holder på å teste Asus / Google Nexus 7 nå med Jelly Bean, og til tross for at det er et svakere nettbrett rent spesifikasjonsmessig virker brukergrensesnittet mye kjappere og mer "smooth" enn Infinity. Og nettleseren henger aldri. Nexus 7 har for øvrig fått Chrome som standardnettleser (den andre nettleseren er helt borte).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bestilte 2 av disse til ungene, fikk de etter 6 uker.

Absolutt ett fint produkt.

MEN, minsten klarte å miste sin og knuse skjermen. Shit happens.

Ofc ikke godkjent for warranty, så ble via Asus portal meldt til Infocare.

 

Fikk reparasjonsestimat: 4225 kr. Latterlig. Klaget på Asus feedback side, og fikk telefon fra Asus.

De avskrev seg alt ansvar for hva Infocare krevde, ikke noe de hadde noe med.

Det er ikke JEG som har valgt de som service partner for Asus i Norge.

Blir nytt brett på guttungen, men det blir ikke ASUS.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264

Bestilte 2 av disse til ungene, fikk de etter 6 uker.Absolutt ett fint produkt.MEN, minsten klarte å miste sin og knuse skjermen. Shit happens.Ofc ikke godkjent for warranty, så ble via Asus portal meldt til Infocare.Fikk reparasjonsestimat: 4225 kr. Latterlig. Klaget på Asus feedback side, og fikk telefon fra Asus.De avskrev seg alt ansvar for hva Infocare krevde, ikke noe de hadde noe med.Det er ikke JEG som har valgt de som service partner for Asus i Norge.Blir nytt brett på guttungen, men det blir ikke ASUS.

 

Så det er Asus sin feil at ungene knuste skjermen? Er det billigere å reparere skjermer til andre tablets / telefoner? Tror du det er vanskeligere å knuse skjermen på andre tablets? Burde kanskje gitt ungene noe annet å leke med isteden, i og med at disse produktene kanskje ikke er direkte myntet på barn? Lego tåler litt mer. Just a tip. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...