Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Står enda som "Order processing" hos meg, mnes kr 5 155,62 ble trukket fra kontoen min i går. Ca 200,- enn det kursen ligger på, men det får så være. Nå blir det konstant refreshing utover dagen :)

 

Bestilte også uten HDMI-kabelen for å unngå å gjøre pakke-ordren for avansert for våre tyske venner :) Men mener å ha lest at man ikke trenger properitær kabel for HDMI?

Lenke til kommentar

Står enda som "Order processing" hos meg, mnes kr 5 155,62 ble trukket fra kontoen min i går. Ca 200,- enn det kursen ligger på, men det får så være. Nå blir det konstant refreshing utover dagen :)

 

Bestilte også uten HDMI-kabelen for å unngå å gjøre pakke-ordren for avansert for våre tyske venner :) Men mener å ha lest at man ikke trenger properitær kabel for HDMI?

 

Tipper din blir sendt iløpet av dagen eller på mandag ;)

 

Ang kabel så vil jeg tro at denne virker bra: http://www.ebay.com/...=item3a727c8378

 

Hvis ikke kan du bare kjøpe micro-HDMI - HDMI adapter.

 

Gardermoen og Skedsmokorset tirsdag, utsending i dag.

Spørs om dere får den i dag, men det er jo lov å håpe.

 

Fått Surfacen?

Endret av Jeppfi
Lenke til kommentar

Dette skrives fra Surface �� Betalte ikke noe ekstra ved utlevering. Om det kommer senere, vet jeg ikke.

 

Godt å høre at du har fått den! Gratulerer! :) Min er i tollen nå, tok det lang tid før din var ferdig der? Godt mulig at det kommer en regning hvis det var FedEx som tollklarerte den, men hvis det var Posten som gjorde dette så får du ikke regning :) Jeg håper og tror at vi ikke får det, da det ble lagt til 25% moms og ikke 19% som det er i Tyskland. Det som var litt rart, var at jeg betalte den samme summen med 25% moms som originalt med 19% moms. Spørs om de har bestemt en utsalgspris uansett momstakst.

Endret av Jeppfi
Lenke til kommentar

Dette skrives fra Surface �� Betalte ikke noe ekstra ved utlevering. Om det kommer senere, vet jeg ikke.

 

Grattis :)

Første inntrykk? Noe bra/dårlig?

 

Når det gjelder ekstra betaling - uansett om dette vil tilkomme må man da kunne kreve det refundert av Microsoft. Kan ikke betale moms i to ender.. Regner med at man i så fall ville fått beskjed om det på ett tidligere stadie... Håper i alle fall på det :)

Lenke til kommentar

Dette skrives fra Surface �� Betalte ikke noe ekstra ved utlevering. Om det kommer senere, vet jeg ikke.

 

Grattis :)

Første inntrykk? Noe bra/dårlig?

 

Når det gjelder ekstra betaling - uansett om dette vil tilkomme må man da kunne kreve det refundert av Microsoft. Kan ikke betale moms i to ender.. Regner med at man i så fall ville fått beskjed om det på ett tidligere stadie... Håper i alle fall på det :)

 

Snakket nå med en FedEx kundebehandler, og han mente at vi måtte betale norsk moms. Men har sendt mail til Microsoft Norge for å høre om vi virkelig må betale moms til to land, for dette er jo helt feil. Andre nettbutikker fra utlandet trekker fra opprinnelig moms, så må du betale norsk moms når du får pakken.

 

Update: sendt mail til Tollen og, så skal komme med et fornuftig svar så fort jeg hører noe fra de :)

 

Update2: Snakket med Tollen, ser ut som om vi må betale 25% moms oppå den tyske momsen...

Endret av Jeppfi
Lenke til kommentar

Dette skrives fra Surface �� Betalte ikke noe ekstra ved utlevering. Om det kommer senere, vet jeg ikke.

 

Gratulerer!

 

Det kritiske for meg og Surface er opplevelsen i Office. Kunne du tatt deg tid til å se hva du tenker om å bruke primært Word og Excel på Surface (jeg er her usikker på skjermstørrelse og oppløsning på skjerm)?

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Jeg har en kamerat i Tollvesenet, han sa jeg kunne kreve tilbake tysk mva. fra Tyskland. Og også litt norsk mva. hvis jeg har betalt norsk mva. på prisen inkl. tysk mva.

 

Positivt: Rask, nydelig, flott skjerm, bra skjermtastatur, touch cover er topp, kickstand er topp.

Negativt: Ikke optimalt i portrettmodus, ikke norsk visningsspråk.

Tastaturet, både touch cover og skjermtastatur, er på norsk.

 

Word og Excel funker bra, syns jeg. Det lille jeg har fått prøvd det.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar

Jeg har en kamerat i Tollvesenet, han sa jeg kunne kreve tilbake tysk mva. fra Tyskland. Og også litt norsk mva. hvis jeg har betalt norsk mva. på prisen inkl. tysk mva.

 

Må vi ta kontakt med tysk Microsoft Store da eller? Mens den norske momsen må vi kreve tilbake fra Tollvesenet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Det stemmer. Microsoft Store Tyskland har kun telefonsupport. Håpløst. Vi får vente og se om vi faktisk må betale ekstra.

Det lå INGEN kvitteringer med pakken. Bare et dokument på norsk om hva pakken inneholdt. Som så ut til å være fra Microsoft.

Lenke til kommentar

Jeg klarte faktisk å finne LIVE Chat support fra microsoft i tyskland. Var veldig irritert over at de bare hadde telefonsupport, men de har faktisk chat også. Tror det er fornuftig om vi prøver å spørre om MVA og moms på den chatten. Han jeg snakket med for noen dager siden snakket engelsk, men kanskje best hvis noen her inne prøver seg på tysk. Regner med at moms-spørsmålet ikke blir besvart direkte i 1. linje support.

 

Skal se om jeg finner linken til chat-supporten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Nei, nei. Var kanskje litt dårlig formulert. Touch cover har tysk oppsett, men norsk funker bra.

Det er bare et A4-ar der det stod noe på norsk. Bruksanvisningen og annen info er på tysk/engelsk.

Lenke til kommentar

Ser ut til at min sitter fast i tollen. Trackingen til Fedex lyser nå med rød skrift: Clearance delay. Goods are subject to regulatory review.

 

Samme til meg, spørs om de sjekker for narkotika når det kommer fra Nederland og så mange pakker samtidig :p

 

Edit: der var den ut av tollen, så tipper din og kommer ut :)

Endret av Jeppfi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...