Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvis jwg kan bestille fra tyskland, og de trekker fra tysk moms, og norak blir lagt til, så bestiller jwg asap. Men må jeg betale begge to, venter jeg.

 

Bestiller da uten touchcover.

 

Ja er også veldig interessert i å bestille meg en Surface fra Tyskland viss dette går bra med dere som har prøvd dette!

 

Ser det ikke går an å bestille rent nettbrett uten tastatur nå. Litt dumt siden det ikke er Norsk tastatur, og siden jeg må bestille dette senere.

 

Men dette er ikke ett stor problem, så det blir nok en bestilling de nærmeste dagene, viss det går i orden med de som har bestilt.

 

Ett spørsmål jeg lurer på er, blir den endelige prisen på nettbrettet bestilt fra Tyskland

579 Euros (32 GB) = 4 263.39387 Norwegian kroner * 1,25 (moms) = altså ca. 5300 ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så bra :) Skal ikke se bort ifra at den dukker opp før min. Jeg har gitt opp å få den denne uken.

 

Min skal til et lite område ved Trondheim, så tviler. Tar jo 2-3 dager fra Oslo. Men hvis jeg får den neste uke så er jeg fornøyd :) Ble din sendt fra Nederland?

Endret av Jeppfi
Lenke til kommentar

Jeg bestilte en 32gb uten touch cover i går, og den ble sendt fra Tyskland i dag! Ser ut til at de har fått nye forsyninger fra fabrikken i Kina. :)

 

Har du fått noe sporing / hvor langt er den kommet?

Og ikke minst - har noen fått noe info vedr moms? :)

 

Jeg har så stor frykt for å betale tysk moms i tillegg til norsk. Bestiller så fort jeg vet dette med sikkerhet :)

Lenke til kommentar

Har du fått noe sporing / hvor langt er den kommet?

Og ikke minst - har noen fått noe info vedr moms? :)

 

Jeg har så stor frykt for å betale tysk moms i tillegg til norsk. Bestiller så fort jeg vet dette med sikkerhet :)

 

Har fått sporingsnummer, og i siste oppdagering er 'Left FedEx origin facility

VELDHOVEN NL'.

 

Estimated delivery er Nov 2, 2012 by 6:00 PM, men det tror jeg ikke før jeg ser det. Forventer ikke å se den før til uka.

Lenke til kommentar

Klarte selvfølgelig ikke vente lenger og bestilte.

Trykket meg gjennom og fikk "kaufnr", og har nå fått e-post som bekrefter (på tysk).

 

Vanligvis ved online kjøp med visakortet må jeg gjennom en salig rutine med innlogging med BankID og det ene og det andre, men her måtte jeg ikke gjøre noe. Hadde dere det lignende?

Endret av Phad
Lenke til kommentar

Vanligvis ved online kjøp med visakortet må jeg gjennom en salig rutine med innlogging med BankID og det ene og det andre, men her måtte jeg ikke gjøre noe. Hadde dere det lignende?

 

Tror ikke jeg har brukt bankid for å betale med visa på utenlandske sider. Dersom man har betalt 'dobbel' mva til 2 land kan man få refundert det utenlandske. Men den norske mva'en blir beregnet utfra den totale salgsprisen til produktet, så man må faktisk betale moms av den tyske moms'en.

 

Jeg har vært borti at utenlandske nettbutikker har betalt inn norks mva, men som oftest kommer det en faktura fra eks. fedex i posten etter noen uker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Hadde vært komisk om en av Surfacene deres fyker gjennom Posten, og kommer frem før min.

Jeg har slått meg til ro med at den ikke kommer "i dag", så jeg har lagt vekk den intense F5-trykkingen.

Sjeldent man gleder seg SÅ MYE til å få en pakke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Surface er ankommet sentral og er videresendt :D Da er vi i gang!

 

Fikk gleden av å prøve de kommende Lenovo-pc-ene i dag. Herlige saker, og touch i Windows 8 er en fryd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Utenlandske butikker tilbyr aldri oppkrav. Kun kredittkort.

 

Det ser ikke ut som noen her har fått Surface fra Tyskland ennå. Men noen her vil nok få Surface i dag eller til uken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Da ankommer den veldig straks da! Ser ut til at du kan få en hyggelig helg ;)

Ja, sannelig :) SMS fra Posten nå: Pakke fra FEDEX er lastet på bil og blir kjørt ut i dag. Hilsen Bring Parcels.

 

Da håper jeg andre får den straks også.

 

Da ankommer den veldig straks da! Ser ut til at du kan få en hyggelig helg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...