Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013


Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Karlgal, kan si deg at det ikke er noe problem å forbedre karakterene, jeg gikk ut av vidregående med 2,8 i snitt for 4 år siden. Den dag i dag har jeg 3,9. Gikk fra 2-5 og 3-6 i enkelte fag. Så lenge du gidder å lese er det faktisk overraskende lett å få en god karakter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Karlgal, kan si deg at det ikke er noe problem å forbedre karakterene, jeg gikk ut av vidregående med 2,8 i snitt for 4 år siden. Den dag i dag har jeg 3,9. Gikk fra 2-5 og 3-6 i enkelte fag. Så lenge du gidder å lese er det faktisk overraskende lett å få en god karakter.

 

Ja ligger nå på rundt 2,6 i snitt da jeg har et par 2'ere som trekker ned. Målet er 4 i snitt. Er egentlig slett arbeid mens jeg gikk på vgs, men kan jo ikke skylde på andre enn meg selv.

Men tror det blir bra med hjelp fra et opplæringskontor, da de arrangerer kvelds-kurs og studiegrupper :) Så vi får se ^^

Lenke til kommentar

Opptak 2013!

 

Vil vel si at det å klare bommen med et par kilo ekstra er en stor bragd, så om du har litt overvekt og sliter med bommen så er det nesten viktigere å gå ned i vekt enn å trene ren styrketrening. Kombinasjonen av disse to er såklart det beste.

 

Å legge på ekstra vektskive var som jeg sa, når/om du klarer 10+ hangups og sikter til full pott på alle øvelser. Ment for de som vil sikte høyere på opptaket. 15 hangups er ikke mye i hele tatt om du trener strukturert i 1 år. Når man begynner å komme opp i høyere antall hangups kan det være vansklig å komme seg opp til 15 uten å legge om øvelsen, da hjelper vektskiven veldig på fremgangen. Om du sier man kan ha problemer pga. ekstra personlig vekt har dette ikke mye å si.

 

Dersom man vil ned i isåfall vekt må man ha kaloriunderskudd. Og når du har kaloriunderskudd legger man ikke på seg muskelstyrke. Isåfall må man ta valget om man vil bli sterkere, eller lettere og svakere. Man mister alltid litt muskelstyrke i tillegg til fett.

Endret av Komby
Lenke til kommentar

Når jeg tok synstest hos fastlegen min, sa legen at jeg hadde -0,5. Når jeg kom på opptaket, sa legen der at jeg hadde -0,66 og jeg gikk dermed ikke videre. Jeg brukte heller ikke briller eller linser.

Hos Memira, der jeg tok laseroperasjon, sa de jeg hadde -1,25 på begge øynene.

Lenke til kommentar

Den tid, den sorg. Mye kan skje på 2 år, men jeg håper selvsagt på å komme inn hvis synet ikke endrer seg noe særlig. Dersom kravet om førerkort før september året før opptak ikke innføres kan det hende jeg prøver meg til våren..

 

(Med innføringen av nytt opptaksreglement, vil det komme ytterligere innstramninger på dette kravet, slik at søkere må ha førerkort gyldig fra senest september høsten før det søkes om opptak. Denne endringen vil tidligst trå i kraft for opptaket 2013.)

 

http://www.phs.no/Studietilbud/Bachelor/Opptakskrav/Forerkort/

Lenke til kommentar

Hei!

 

Hva er snittalder ca på studentene ved skolene?

Har lest at det ikke er noen øvre aldersgrense for å søke men er det sudenter på skolen som har startet utdanningen etter fylte 30år?

 

Hei igjen

 

Snittalderen er vel ca. 23. Jeg er selv 40 og begynner i B2 nå, og eldste i kullet var 47. Så det er åpent for alle, og alder er ingen hindring :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei dere!

Jeg søkte opptaket i år, men fikk en jobb som tok opp all ledig tid og fikk ikke tid til å trene (les: jobbet 18.5 timer i døgnet fra midten av april). Nå skal jeg flytte til Bergen for å studere og tar derfor opp treningen igjen.

Jeg lurer derfor på om det er noen som bor i Bergen som skal søke og har lyst på en treningsbuddy?

Jeg har MYE trening foran meg før jeg er klar, men tror det ville vært greit å trene sammen med noen som har samme mål som meg:) Eneste kravet jeg har klart på trening er svømmekravet. Sukk.. Hvis noen har lyst så bare si i fra:)

Lenke til kommentar

Når jeg tok synstest hos fastlegen min, sa legen at jeg hadde -0,5. Når jeg kom på opptaket, sa legen der at jeg hadde -0,66 og jeg gikk dermed ikke videre. Jeg brukte heller ikke briller eller linser.

Hos Memira, der jeg tok laseroperasjon, sa de jeg hadde -1,25 på begge øynene.

 

Så vidt jeg har forstått så gjelder ikke 0,5 brillestyrken men noe annet som går på hvor godt samsyn man har. Dioptrier. Jeg tok synstest hos optiker i februar i år (har brukt briller siden jeg var 4 år) der jeg spurte om dette, mht opptaket. Jeg har f.eks. +0.25 og +1.25 i brillestyrke men har fortsatt 6/6 12/12, 1.0 (som visst er det beste man kan ha, og 0.5 er grensen på opptaket, som altså er dårligere enn 1.0). Gå til optiker så er dere sikker på at det blir rett:)

Endret av GielWithOneEye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...