Gå til innhold

Android 4.1 er snart klar


Anbefalte innlegg

Det er interessant at omtrent 90% fortsatt kjører Android 2-serien. Android 4 utgjør bare 7% per denne måned.

 

På den andre siden har Android rundt 60% av smartmobilmarkedet og det selges et sted mellom 2,5x og 3x androider for hver iPhone. Slik sett vil Android 4 plukke med seg en stor markedsandel tidsnok.

 

Egentlig er ikke sammenligningen med Windows ukurant. Det tok Win7 tre år å nå 50% utbredelse i Windows-verdenen. Mye av dette kommer gjennom nysalg av datamaskiner. Vi må nok regne med et par år til, før Android 4 passerer en 50%+ andel innenfor Android-verdenen. Mesteparten av dette vil skje gjennom nysalg, ikke oppdateringer.

 

Android er gratis men det er ikke gratis for produsentene å drive med driveroppdateringer, optimalisering, tilpasning av egen programvare, kvalitetssikring, brukerstøtte og distribusjon.

Så hvorfor gå rundt å love at det skal komme oppdateringer etter x måneder, hvis du har x hardware. Hva er poenget med å inngå sammerbeid med alle bedrifter bak telefonene når dette ikke blir holdt.

 

W7 er forøvrig en dårlig sammenligning, da etter vista hadde jo alle mista trua.

 

tumblr_m5gs4at5Gr1qas8z9o1_1280.jpg

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gir F i hva folk sier, google kan lansere nye oppgraderinger hvert år, men først må de fikse dette:

 

chart-of-the-day-ios-vs-android-june-2012.jpg

 

De sa vel for en år siden hvordan de lovet at android skulle få oppdateringer ofte. Joda. Det skjer dessverre ikke, og for forbrukeren blir du sittende med skjegget i postkassa

 

Derfor hoppet jeg over til Google telefoner, da slipper man å vente så lenge på ny versjon av Android, så min neste telefon blir nok også en Google telefon.

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar

Akkurat ferdig å se Google's I/O konferanse. Det at de dytter oppdateringsfrekvensen på ui'et er flott. Demoen så lovende ut, og jeg regner med at man fra nå av slipper å kjøpe monstertelefoner som lugger avgårde. Jeg tror spesielt tabletene vil ha godt av dette når de sammenlignes med iPad, og i fremtiden Windows 8 tablets. Og kudos til Google for flotte oppdaterte apps til iOS for tjenestene deres. Selv om jeg jo skjønner at de ikke gjør det for å være hyggelig, men fordi iOS brukere er utrolig viktige for Google.

 

Nexus Q skjønner jeg ingenting av, hva tenkte dere på, Google?

Lenke til kommentar

Ja det et sant, alle android brukere får jo alle forbedringene for hver nye versjon android som kommer ut. På mars. Hvordan er dette på jorda?

Jeg nekter ikke for at android-plattformen er fragmentert. Men jeg har lyst til å bytte ut et ord i det du skriver ovenfor.

Ja det et sant, alle IOS brukere får jo alle forbedringene for hver nye versjon IOS som kommer ut.

Stemmer det? Får alle IOS-brukere alle forbedringer for hver nye versjon? Du trenger bare å svare ja eller nei.

Lenke til kommentar

Har jeg påstått at iOS brukere får alle forbedringene for hver nye versjon? Du trenger bare svare ja eller nei.

 

 

Nei. Apple utelater enkelte funksjoner for å trigge lysten til å kjøpe siste versjon iPhone. Det er irriterende, men i enkelte tilfeller kan det kanskje være hw messige grunner. Men som regel er det for å differensiere seg i forhold til den nye telefonen. Akkurat som alle andre mobilprodusenter gjør det. Men UI oppdateringer, tweaks, browserforbedringer, bugfixer, sikkerhetsfikser får iPhone 3GS fortsatt, noe jeg tror brukerne setter pris på selv om de ikke får Siri, FaceTime og sikkert noe annet jeg ikke husker i fordifarten.

 

Lenke til kommentar

Akkurat ferdig å se Google's I/O konferanse. Det at de dytter oppdateringsfrekvensen på ui'et er flott. Demoen så lovende ut, og jeg regner med at man fra nå av slipper å kjøpe monstertelefoner som lugger avgårde. Jeg tror spesielt tabletene vil ha godt av dette når de sammenlignes med iPad, og i fremtiden Windows 8 tablets. Og kudos til Google for flotte oppdaterte apps til iOS for tjenestene deres. Selv om jeg jo skjønner at de ikke gjør det for å være hyggelig, men fordi iOS brukere er utrolig viktige for Google.

Nexus Q skjønner jeg ingenting av, hva tenkte dere på, Google?

Fatter ikke hva nexsus q er.

 

altså, jeg kan strema ting fra den til TVen, so what? Du kan jo det uansett fra før med en hallveis ny tv som er på nett. Vise bilder, film, musikk. Har du apple Tv til 99 dollar kan du gjøre det samme. Youtube med airplay til apple tv / eller hvis du har en nyere reciever.

 

Forstår ikke helt poenget med den, ihvertfall når den er priset til 299 dollar, når fks apple tv er priset til 99 dollar, og når den gjør omtrent alt det nexsus q gjør, bare at den ikke har en amplifier innebygd på 35(evt 25w).

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Akkurat ferdig å se Google's I/O konferanse. Det at de dytter oppdateringsfrekvensen på ui'et er flott. Demoen så lovende ut, og jeg regner med at man fra nå av slipper å kjøpe monstertelefoner som lugger avgårde. Jeg tror spesielt tabletene vil ha godt av dette når de sammenlignes med iPad, og i fremtiden Windows 8 tablets. Og kudos til Google for flotte oppdaterte apps til iOS for tjenestene deres. Selv om jeg jo skjønner at de ikke gjør det for å være hyggelig, men fordi iOS brukere er utrolig viktige for Google.

Nexus Q skjønner jeg ingenting av, hva tenkte dere på, Google?

Fatter ikke hva nexsus q er.

 

altså, jeg kan strema ting fra den til TVen, so what? Du kan jo det uansett fra før med en hallveis ny tv som er på nett. Vise bilder, film, musikk. Har du apple Tv til 99 dollar kan du gjøre det samme. Youtube med airplay til apple tv / eller hvis du har en nyere reciever.

 

Forstår ikke helt poenget med den, ihvertfall når den er priset til 299 dollar, når fks apple tv er priset til 99 dollar, og når den gjør omtrent alt det nexsus q gjør, bare at den ikke har en amplifier innebygd på 35(evt 25w).

 

Bare at appleTV trancoder og er rimlig infleksibel? Personlig synes jeg både appleTV og Nexus Q faller litt igjennom.

 

AtW

Lenke til kommentar

Akkurat ferdig å se Google's I/O konferanse. Det at de dytter oppdateringsfrekvensen på ui'et er flott. Demoen så lovende ut, og jeg regner med at man fra nå av slipper å kjøpe monstertelefoner som lugger avgårde. Jeg tror spesielt tabletene vil ha godt av dette når de sammenlignes med iPad, og i fremtiden Windows 8 tablets. Og kudos til Google for flotte oppdaterte apps til iOS for tjenestene deres. Selv om jeg jo skjønner at de ikke gjør det for å være hyggelig, men fordi iOS brukere er utrolig viktige for Google.

Nexus Q skjønner jeg ingenting av, hva tenkte dere på, Google?

Fatter ikke hva nexsus q er.

 

altså, jeg kan strema ting fra den til TVen, so what? Du kan jo det uansett fra før med en hallveis ny tv som er på nett. Vise bilder, film, musikk. Har du apple Tv til 99 dollar kan du gjøre det samme. Youtube med airplay til apple tv / eller hvis du har en nyere reciever.

 

Forstår ikke helt poenget med den, ihvertfall når den er priset til 299 dollar, når fks apple tv er priset til 99 dollar, og når den gjør omtrent alt det nexsus q gjør, bare at den ikke har en amplifier innebygd på 35(evt 25w).

 

Bare at appleTV trancoder og er rimlig infleksibel? Personlig synes jeg både appleTV og Nexus Q faller litt igjennom.

 

AtW

Bare at Appletv er verd pengene og Nexus Q virker å være i allefall 150 usd for dyr.

Lenke til kommentar

Nei hvor den skal koste 100 usd så mye som en xbox 360 skjønner jeg ikke. Og den innebygde forsterkeren ser jeg på som veldig uviktig.

 

Det er jo fair det, men er ikke det litt merkelig å si at den ikke er verd pengene basert på at du ikke trenger en av produktets sentrale funksjoner?

 

AtW

Lenke til kommentar

Ja det et sant, alle android brukere får jo alle forbedringene for hver nye versjon android som kommer ut. På mars. Hvordan er dette på jorda?

 

Hva er problemet? Apple og Google kjører mer eller mindre samme linje: 1 ny telefon hvert år som kommer med siste utgave av OS-et, samt får oppdateringer i en lengre periode etter lansering. Apple har iPhone, Google har Nexus.

 

Hva andre produsenter som benytter seg av Android gjør, får bli en sak mellom dem og deres kunder. :)

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Ja det et sant, alle android brukere får jo alle forbedringene for hver nye versjon android som kommer ut. På mars. Hvordan er dette på jorda?

 

Hva er problemet? Apple og Google kjører mer eller mindre samme linje: 1 ny telefon hvert år som kommer med siste utgave av OS-et, samt får oppdateringer i en lengre periode etter lansering. Apple har iPhone, Google har Nexus.

 

Hva andre produsenter som benytter seg av Android gjør, får bli en sak mellom dem og deres kunder. :)

 

Så 95% av android mobilene der ute skal vi bare se bort i fra?

Skulle ønske jeg gjorde det før jeg kjøpte x10 og Desire. Men den første google telefonen var jo ikke akkurat veldig tilgjengelig i den tiden. Men ja, om jeg hadde gått for en android telefon i dag så hadde google's sine telefoner vært høyaktuelle. Uaktuelt å vente på htc, sony og samsung.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er interessant at omtrent 90% fortsatt kjører Android 2-serien. Android 4 utgjør bare 7% per denne måned.

 

På den andre siden har Android rundt 60% av smartmobilmarkedet og det selges et sted mellom 2,5x og 3x androider for hver iPhone. Slik sett vil Android 4 plukke med seg en stor markedsandel tidsnok.

 

Egentlig er ikke sammenligningen med Windows ukurant. Det tok Win7 tre år å nå 50% utbredelse i Windows-verdenen. Mye av dette kommer gjennom nysalg av datamaskiner. Vi må nok regne med et par år til, før Android 4 passerer en 50%+ andel innenfor Android-verdenen. Mesteparten av dette vil skje gjennom nysalg, ikke oppdateringer.

 

Android er gratis men det er ikke gratis for produsentene å drive med driveroppdateringer, optimalisering, tilpasning av egen programvare, kvalitetssikring, brukerstøtte og distribusjon.

Så hvorfor gå rundt å love at det skal komme oppdateringer etter x måneder, hvis du har x hardware. Hva er poenget med å inngå sammerbeid med alle bedrifter bak telefonene når dette ikke blir holdt.

 

W7 er forøvrig en dårlig sammenligning, da etter vista hadde jo alle mista trua.

 

tumblr_m5gs4at5Gr1qas8z9o1_1280.jpg

Windows 8 fikk seg en real skrape i lakken da de demonstrerte

http://www.theregister.co.uk/2012/03/19/microsoft_demo_trouble/

 

Windows beveger seg igjen over i en grøtete greie med Windows 8. Kan kanskje sammenliknes med MS-DOS/Windows epoken i følge han her

http://www.engadget.com/2012/02/29/microsoft-windows-8-consumer-preview-detailed-impressions/

 

Kommer Android 4.1 til Xperia Arc S (SonyEricsson)?

Lenke til kommentar

Joda, men når alle oppdateringer krever customizing av den enkelte produsent, så blir det for dumt. Sålenge ikke noe endres utseendemessig burde det jo gå greit, som sikkerhetsoppdateringer, ny kernelversjon osv.

 

Det der er ene og alene produsentenes feil. I ICS ble Launcher og GUI oppdatert mest for å prøve å få banket litt vett i skallene på produsentene at det er ingen vits i å lage et eget skall.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...