Gå til innhold

Streaming-boks med Plex, Netflix og simpel fjernkontroll?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er litt tvil om CPU/GPU er god nok for XBMC på de billigste A10-stickene... Det er bare enkeltkjerne Mali på de såvidt jeg har fått med meg...

Iallefall så lenge XBMC ikke har fått implementert HWacc på grafikk og dekoding.

 

@Potetmannen;

http://www.dealextreme.com/p/5-1-channel-dts-ac-3-home-theater-audio-decoder-71817?item=16

Litt dyr kanskje men...

Endret av ChristianW
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg er ute etter noe av det samme, så jeg bumper heller denne enn å starte ny tråd ^^ Idag er løsningen at jeg kjører alt via Playstation og en filserver som kjører ps3mediaserver. Jeg sitter igjen med følelsen at det er litt overkill, liker ikke at lyd og bilde skal transcodes (for andre gang fra kilden) før jeg får sett det, og det ser ikke så pent ut som det bør.

 

Har Apple TV 3, og det hadde vært genialt hvis den bare ikke var fra Apple (låst operativsystem og dårlig filstøtte). Får håpe de snart klarer å knekke den.

 

Tidligere kjørte jeg Boxxee/XBMC/Plex (litt om hverandre) på en Mac Mini som sto i stua, men det fungerte ikke så bra som det burde (programmene kræsjet, macen maste om oppdateringer, filmene hakket osv).

 

Jeg syns det er veldig rart at dette ikke finnes i en bedre løsning, maskinvaren som kreves er jo skambillig, bare se på ATV3 eller tilsvarende forsøk med Android. Veldig synd at de også sperret Playstation i en oppdatering slik at man ikke kunne legge inn andre OS, det var jo også en god løsning, slik at jeg hadde sluppet en ekstra dings i stua.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tenkte jeg kunne oppdatere litt med hva jeg syns om Roku:

 

- Billig fjernkontroll (plast og ser ut som et leketøy)

- Pent grensesnitt

- Mye muligheter av innhold (savnet youtube), med mer som kommer

 

Det som derimot var en åpenbar dealbreaker: det føles ut som beta-versjon. For meg kræsjet den flere ganger om dagen, noen ganger startet den av seg selv, andre ganger måtte jeg ut med strømmen. Gjør den helt ubrukelig som mediasenter.

 

Har nå sendt den tilbake til Amazon, så får jeg bare håpe det kommer noe penger (sendt uten sporing da det kostet halvparten). Også får jeg se om jeg kanskje krangler meg til litt penger tilbake fra tollvesenet.

 

--

 

Jeg har lett mye, og det ser rett og slett ikke ut til at det finnes et godt alternativ. Hadde man bare kunne jailbreake ATV3 og lagt inn XBMC eller tilsvarende på den, så hadde det vært helt konge. Det ser derimot ut til at de sliter litt med å jailbreake den og at løsningen midlertidig i alle fall er å ha en server som konstant streamer bilde til den via Airplay. Har ikke testet det selv, og kan ikke si det frister så veldig, men det er bedre enn Roku i alle fall.

 

Den beste løsningen slik jeg ser det idag er en HTPC, det er en del dyrere, og et fysisk større produkt, men man får i alle fall muligheter for å oppgradere og tweake helt som man vil selv. Det beste alternativet jeg har klart å finne frem til:

 

post-91287-0-29844000-1350393329_thumb.png

Lenke til kommentar

Verken Boxee, Apple TV eller Roku er brukbare? Dette var da veldig dystert.

 

Er på jakt etter noe som bytter ut mitt nåværende valg som er PC koblet opp til TV som deretter kjører Plex.

 

Fungerer jo utmerket, dog det blir problematisk når man skal spille ting på klienten.

Lenke til kommentar

Liker ikke Boxxee, hverken boksen eller mediesenteret. Mulig jeg bare har vært litt krass der..

 

Apple TV 3 spiller ikke av .mkv filer, så det gjør den ganske ubrukelig for meg. ATV2 kan jailbreakes, så den hadde faktisk fungert bedre. Har også testet AirParrot (streame video til ATV3), men det fungerte ikke med mitt oppsett selv om mange sier det skal fungere bra.

 

Roku er samme, fungerte ikke for meg, men mange sier det fungerer godt. Mulig jeg fikk en defekt boks, men det var sjeldent jeg fikk sett 2 TV-episoder uten at den skulle begynne å kødde det til på noe vis.

Lenke til kommentar

Har en Android TV-boks fra Oval Elephant. Fungerer forsåvidt greit nok, men har litt for lite power til å fungere optimalt, blant annet forsvinner lyden i noen sekunder med uregelmessige intervaller, den har ekstremt lav throughput på kabel så 1080p streaming utgår, og det går ikke an å få bort status-rekka når XBMC kjører i fullskjerm. Noe kan sikkert ordnes med framtidige firmwares, men jeg valgte å heller kjøpe en Xtreamer Ultra 2 og ble fornøyd.

 

Bruker en Lenovo fjernkontroll pr nå, men har planer om å få alt over på Prontoen når jeg kommer meg så langt.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Liker ikke Boxxee, hverken boksen eller mediesenteret. Mulig jeg bare har vært litt krass der..

 

Apple TV 3 spiller ikke av .mkv filer, så det gjør den ganske ubrukelig for meg. ATV2 kan jailbreakes, så den hadde faktisk fungert bedre. Har også testet AirParrot (streame video til ATV3), men det fungerte ikke med mitt oppsett selv om mange sier det skal fungere bra.

 

Roku er samme, fungerte ikke for meg, men mange sier det fungerer godt. Mulig jeg fikk en defekt boks, men det var sjeldent jeg fikk sett 2 TV-episoder uten at den skulle begynne å kødde det til på noe vis.

 

Du fikk vel ikke testet Netflix? Virker interessant denne boksen, men er det kun en Streaming boks eller kan man spille av video fra nettverket? Ser den støtter både Netflix og Hbo GO i statene, har ikke funnet så mangen bokser som støtter begge to på engang, har bestillt meg en WDTV boks men den støtter bare Netflix foreløpig.

Lenke til kommentar

Jeg fikk en android ug802 mini pc i går, den har en dobbel cpu og 4 gb minne trur jeg, (jeg har i alle fall ikke funnet mer!) Den fungere stor set ok men ikke bra, klarer fint 1080i avspilling og det meste annet jeg har prøvd, et stort problem er at den kommer fra kina land og dermed så er nrk utelukket, endel andre programmer går heller ikke :-( og den har endel drit programmer installert, måtte legge inn ny launcher. Til mitt bruk virker den greit, jeg får nettet på tv, youtube, plex media senter og jeg kan streame fra serveren som står i et annet rom over wifi. Har ikke fått prøve XBMC enda. Skal prøve det senere en dag. Og det største plusset er minimal størrelse, helt lydløs og ingen ser den :-)

Endret av desverre
Lenke til kommentar

Det trudde jeg også, men har prøvd og installerbare nrk men får beskjed denne duppedingsen og får beskjed, dette programmet kan ikke installeres på denne enheten. Og jeg har forstått det slik at det har med rettigheter og gjøre. Altså nrk har ikke rettighetene til og sende over alt i verden. Og i nett tv har jeg ikke prøvd skal prøve nå.

Lenke til kommentar

Og bare et lite apropos, alt er laget i Kina men varene blir programmert som de er solgt til. Har selv kjøpt en kina mobil på dealexstream og den virker nesten ikke her, siden den er laget for det kinesiske markedet og ikke det europeiske. Det er forskjell på programvaren (android/ios/win8) på en europeisk mobil og en kina mobil. Det har med rettigheter og gjøre trur jeg.

Lenke til kommentar

Her!

 

Vet svært lite om slike bokser, men har veldig lyst til å kjøpe meg en og være fornøyd. Jeg var veldig nær å kjøpe meg boxee box her om dagen, men det ble ikke noe av det, og nå ser jeg at de skal slutte å oppdatere den. De satser på Boxee tv. Er dette et steg videre, eller er det noe helt annet?

 

Jeg har lyst til å ha en boks hvor jeg kan se filmer og bilder trådløst fra min pc (og samsung galaxy sII). Jeg har lyst til å ha apper som netflix, youtube (+ flere spennende apper :) ) Hvor jeg kan se filmer/serier i god kvalitet via boksen. Vært fint om jeg kunne ha styrt boksen med mobilen/nettbrettet/pcen også.

 

Jeg har søkt og lest om alt mulig rart. Men med tanke på at alle har sine gode kvaliteter og tilbakemeldingene er skrevet til ulik tid, håper jeg på at det er noen her inne som kan komme med et "ferskt" og objektivt tips.

 

Håper på hjelp snarest, da jeg klør i fingrene på å skaffe meg en slik boks

 

Mvh.

NPA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...