Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

18 åring sammen med 14 åring


Anbefalte innlegg

4 års aldersforskjell er i utgangspunktet ikke veldig mye, men når hun er såpass ung, og du er myndig kan det allikevel bli problematisk.

 

enig, du burde heller la det gå, om du hadde vært 24 og hun 18 hadde det vært noe annet =)

 

Sorry mac

 

Ja, da hadde det vært 6 år i stedet for 4!

 

True =) but you get my point =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde den glede og forbannelse å bli kjent med hele nettverket til ei 14-årig jente jeg passet på i to år. Hun hadde en helt vanlig, men uvanlig stor, vennekrets bestående av vanlig norsk ungdom. Alderen lå mellom 12 - 16 år.

Jeg opplevde mange festelige stunder med disse ungdommene, og fikk vite mye som foreldre nok ikke fikk ...!? Men det som sitter igjen hos meg; "er hvor søkkendes forvirret og lettlurte de nesten alle er"

 

Det skal lizm bare til at en gutt, eller jente sender en elsker deg "smilie, ett hjerte, og lol rofl - så er det for noen fritt frem!? I det hele er det en fremmed (jeg har glemt hvordan det var selv, har nok blitt gammel ... :) "dramasåpeverden" som kun virker "fornuftig" for den alderen. Men det jeg vil frem til er at disse ungdommene hadde ingen som helst peiling på hva de signaliserte til noen der ute som bare mottok meldinger ... meget skummelt, synes jeg.

 

Du passet på en 14år gammel jente i 2 år? ding dong.

 

Alle er forskjellig tydeligvis, høres mer ut som 10-11 åringer for meg det der, her sitter ikke 14åringene å skriver: lol elsker deg så jævla høyt osv, men som sagt, alle er ikke lik, sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg hadde den glede og forbannelse å bli kjent med hele nettverket til ei 14-årig jente jeg passet på i to år. Hun hadde en helt vanlig, men uvanlig stor, vennekrets bestående av vanlig norsk ungdom. Alderen lå mellom 12 - 16 år.

Jeg opplevde mange festelige stunder med disse ungdommene, og fikk vite mye som foreldre nok ikke fikk ...!? Men det som sitter igjen hos meg; "er hvor søkkendes forvirret og lettlurte de nesten alle er"

 

Det skal lizm bare til at en gutt, eller jente sender en elsker deg "smilie, ett hjerte, og lol rofl - så er det for noen fritt frem!? I det hele er det en fremmed (jeg har glemt hvordan det var selv, har nok blitt gammel ... :) "dramasåpeverden" som kun virker "fornuftig" for den alderen. Men det jeg vil frem til er at disse ungdommene hadde ingen som helst peiling på hva de signaliserte til noen der ute som bare mottok meldinger ... meget skummelt, synes jeg.

 

Du passet på en 14år gammel jente i 2 år? ding dong.

 

Alle er forskjellig tydeligvis, høres mer ut som 10-11 åringer for meg det der, her sitter ikke 14åringene å skriver: lol elsker deg så jævla høyt osv, men som sagt, alle er ikke lik, sånn er det bare.

 

Jenta fikk ikke lov å bo hos sitt opphav - så kalt "barnevernsunge"

 

Du sier noe om at hos deg skjer det ikke.

 

Har du barn i den alderen, eller kanskje søsken?

Lenke til kommentar

Da jeg var 14 var alle i klassen voksne. I dag er alle 14-åringer barn.

 

Nesten slemt å si det, men jeg tror forståelsen for hvor ung en person på 14 egentlig er blir større med årene. Dersom en på 18 år synes de er jevngamle er jeg redd det sier mest om 18-åringen, og veldig lite om 14-åringen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Man kan si det slik;

Ei jente på 14 år kan bli sett på som et barn. Hun bor sammen med foreldrene sine, og er under både den kriminelle -og seksuelle lavalderen vi har i Norge, og kan etter loven komme seg ustraffet unna det meste. Dette er fordi hun ikke blir sett på som tilregnelig på grunn av hennes lave alder. Du derimot blir sett på som en voksen mann. Du passerte den kriminelle lavalder for lenge siden, og er i tillegg myndig. Er det verdt å havne i problemer for?

Lenke til kommentar

Hun spørte meg om vi skal finne på noe imorgen... Hva skal jeg gjøre?

 

Ta det rolig og gjør det vi kaller å "legge inn aksjer".

Hold henne gira så lenge du klarer til hun blir litt eldre. Men ikke gjør sånn at hun blir lei av at dere aldri gjør noe, og går videre til noen annen

 

Godt forslag. Evt. kombiner dette med å rett og slett være ærlig og si at du vil (og faktisk er forpliktet av loven til å) vente.

Lenke til kommentar

Hun spørte meg om vi skal finne på noe imorgen... Hva skal jeg gjøre?

 

Ta det rolig og gjør det vi kaller å "legge inn aksjer".

Hold henne gira så lenge du klarer til hun blir litt eldre. Men ikke gjør sånn at hun blir lei av at dere aldri gjør noe, og går videre til noen annen

 

Gå rundt og bruke tid på en 14-åring i 2 år til for å få noe ut av det etterhvert? Verdt det? Neppe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si at det er et problem hvis begge to er interessert i hverandre og respekterer hverandre. Hvis du er flau over det og redd for hva folk kommer til å mene så burde du kanskje styre unna, for folk er flinke til å dele sine meninger, positive eller negative.

Også er det vel ikke heller nødvendig å hoppe i høyet med én gang heller, tilfelle hun skulle blitt ekstremt hevngjerrig hvis du eventuellt skulle ombestemme deg.

 

Når jeg var 15 år gammel så var jeg sammen med en på 22 i ett års tid, det var ikke et problem for oss. Han var såklart litt sjenert om det i begynnelsen og det tok litt tid før han introduserte meg til venner og familie, men det var ingen som kom ned unødvendige kommentarer og slikt, alle tok det veldig greit. Aldersforskjellen merket vi ingenting til, jeg liker å innbille meg at jeg hadde litt mer mellom ørene enn det han hadde. :p

 

Men det er du som må ta et valg, ikke vi som sitter her å kommenterer. Hvis du vil risikere ditt og datt for en 14 år gammel jente så vær så god!

Endret av Shantara
Lenke til kommentar

När jag var 18 år gammal för en del år sen, så var det en 14-åring tjej som raggade på mig. Jag sa NEJ direkt.

Inte för att 4 år skiljer så mycket, men i den åldern så gör det en jävligt stor skillnad! Skulle aldrig i livet bli ihop med en underårig.

Endret av Kalaspuffar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...