Gå til innhold

Metro: Last Light-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kan se ut til at Last Light ikke ble siste spill i Metro serien men derimot ser det dessverre ut til at det ble siste spill med den mørke og vanskelige stilen man hadde igjennom hele 2033 og deler av Last Light. Ser ut til at Deep Silver har tatt en lang titt på salgstallene til COD...

 

http://www.gamer.no/artikler/152406/onsker-absolutt-a-fortsette-metro-serien/

meget trist ja. metro er unikt i sin stemning og historiefortelling.

 

neste metro blir garantert med multiplayer i kjent COD stil, singleplayer blir også ala cod.

 

fuck deep silver

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da var det snart klart for DLC nr 2 og den ser vel ikke ut til å inkludere noe story missions den heller, men heller random ting som en Shooting range og ett Metro museum........

 

Men de skal ha for prissettingen på DLC`ene sine, for under 40,- kan man vel liksågodt sjekke`n ut.

 

http://www.pcgamer.com/2013/09/13/metro-last-lights-developer-pack-dlc-detailed-arriving-next-week/

 

 

EDIT: Dette blir jo DLC nr 3, Tower Pack var nr 2: http://www.pcgamer.com/2013/09/04/heres-what-metros-next-dlc-the-tower-pack-is-all-about/

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Man bør absolutt undersøke alle mulige steder. I min erfaring får man enten like bra våpen som man kan kjøpe i butikk, eller man får noe man kan "bytte inn" for noe man heller vil ha.

 

I tillegg er de forlatte tunnelene det som gjør halve stemningen i spillet, så jeg vil definitivt anbefale at du er på utforsker'n.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, spiller man på hardcore Ranger mode så trenger man all ammoen man kan finne + at det er endel hendelser man kan gå glipp av om man ikke sjekker overalt. Mener å huske det er ett sånt rom der i tunnellen ett sted hvor man får god karma flash. Tror det er tilsammen 14-15 av disse hendelsene som iløpet av spillet avgjøre hvilken slutt du får.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har kjøpt meg Metro Last Light, men har fått litt problemer. Etter å ha spilt en liten stund, så slår rett og slett PC'en seg av. Det har også hendt at jeg har "lagt ned" spillet i oppgavelinjen for å skrive noe på facebook, og da frøs PC'en helt, slik at jeg måtte slå av PC'en ved å trykke på "av/på knappen".

 

Jeg legger ved to bilder fra systemrequirementslab.com. I følge den testen skal jeg kunne kjøre spillet uten problemer.

 

Metro_Last_Light1.jpg

Metro_Last_Light2.jpg

 

Jeg har en liten teori om at kanskje PC'en blir for varm (enten det er skjermkortet eller CPU). Aner ikke. Jeg er ikke særlig dreven på det tekniske. Viften durer jo som bare det den, men det pleier den å gjøre når jeg spiller hvilket som helst spill. Jeg har sjekket kabinettet og komponentene for støv, men der er det minimalt med dritt.

Lastet også ned et program (CPUID HWMonitor), som skal kunne fortelle meg temperaturen på de forskjellige komponentene. Under skjermkortet står det nå:

Temperatures:

- TMPIN0 - 57 *C (134 *F) Value | 57 *C (134 *F) Minimum | 60 *C (140 *F) Max

 

Vil Max da si at PC'en kobler seg ut om temperaturen blir så høy? Det kan jeg ikke tenke meg. Jeg regner med at det vil si at den er det høyeste temperaturen skjermkortet har vært på etter at jeg slo på PC'en. Hvor kan jeg se hvor varm komponentene må bli før PC'en slår seg av? Hvor varmt tror dere den kan bli? Kan det justeres på?

 

Er det noe annet som kan gjøre at PC'en slår seg av?

 

Setter stor pris på hjelp.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

G27, jeg har ikke så mye greie på det selv, men det er riktig det du sier at programmet viser kun den laveste og den høyeste temperaturen komponentene faktisk har hatt, har ingen ting med makstemp å gjøre. Litt usikker på om det finnes enkle måter å stille makstemp på, men hvis 60 grader er det meste du har hatt, er det svært liten grunn til bekymring. En kompis som overklokket kortet sitt, levde greit med temperaturer på over 80, og selv har jeg vært nærmere 70.

Lenke til kommentar

G27. CPUID HWMonitor viser alle relevante temperaturer etter at du starter programmet. Det kan kun overvåke temperaturer når programmet kjører, ellers ikke.

 

Hvis temperaturen for skjermkortet er 57 grader uten belastning, altså du kun er i skrivebordet med nettleser eller noe slikt, synes jeg at temperaturen er litt i høyeste laget. Mine skjermkort ligger på ca 34 grader i skrivebordet og ved bruk av nettleser.

 

Under høy belastning, f. eks.med Folding Home, kommer de opp i ca 78 - 80 grader, som er helt normalt og maks "arbeidstemperatur" for mine 2 x GTX Titan kort. Men stort sett alle skjermkort tåler mye høyere temperaturer før de får "hikke" og klokker seg ned, noe de skal gjøre. Med høyere temperaturer mener jeg opp til 105 grader.

 

I teorien skal ikke PC'en slå seg av pga varmt skjermkort, det kan skje, men jeg har aldri opplevd dette selv. For høy temperatur på CPU vil gjøre at PC'en slår seg av for å beskytte CPU'en, og høy temperatur i PSU kan ofte forårsake at PC'en slår seg av.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei! Jeg har et spørsmål her. Kan godt være at dette spørsmålet er blitt besvart allerede i denne 14 sider lange tråden men jeg må ærlig innrømme at jeg har litt for dårlig tålmodighet til å lese meg igjennom 14 sider nå...

 

Jeg har et uvant problem med fps i dette spillet. Normalt kjører jeg alle spill på den beste innstillingen og jeg har aldri noe problem med hakking. Metro slik jeg forstår det er ganske så krevende og systemet mitt er tross alt to år gammelt nå, så det er greit at jeg har litt lavere fps enn vanlig (kjører vanligvis ett sted mellom 60 og 120 - kjører vanligvis ganske "lette" spill.) Men jeg prøvde meg litt frem med innstillingene. Med alt på maks lå jeg på 22-23. Dette er jo ikke spillbart, så jeg justerte innstillingene. Men jo lavere settinger jeg satt, jo lavere fps fikk jeg! Med alt på normal, SSAA av og Texture filtering på 4x havnet jeg på 16! Noen som har en idé om hva dette kan komme av? Med alt på laveste og tessellering av lå jeg på 16-17. Jeg kjører spillet på 1080p, og dropper heller spillet enn å gå ned i oppløsning.

 

Systemet mitt om det er nødvendig:

Asus P9X79 DELUXE

i7 3930K

16GB Corsair Dominator 2133hz

eVGA GTX 780 Hydro Copper (1 stykk - PhysX bruker dette kortet)

Kjører spillet på en hdd, men kan bytte til ssd. Men kan ikke se hvorfor det skulle ha noe å si på annet enn lastetidene som er helt greie. '

 

 

Edit: Jeg forsøkte meg frem, for å se om ting ble bedre etterhvert. FPSen min hopper og spretter fra 80 fps i store åpne landskaper til 9 i trange rom. Justering av grafikkinnspillingene har tilsynelatende ingenting å si. Det kjører som sagt bedre på heavy innstilinger... Jeg klarer ikke forstå logikken bak dette? Er det en tilgjengelig fix for dette?

Endret av Fahlar
Lenke til kommentar

Kan være noe med PhysX`n, har du prøvd å la prossessoren ta seg av Physx`n i Nvidia kontrollpanelet istedenfor skjermkortet? Du har jo ganske solid prossessor så kan muligens hjelpe.

 

Metro er jo kjent for å være krevende, jeg sleit meg igjennom hele spillet med rundt 20 FPS på gamle PC`en men det var jo tross alt en Dual2Core med GTX 260 SLI så det var naturlig.

 

 

Over til noe helt annet, jeg fikk ett gratis eksemplar av Last Light igjennom Tek.no, er denne spillnøkkelen mulig å gi bort ettersom jeg allered har spillet?

Lenke til kommentar

Kan være noe med PhysX`n, har du prøvd å la prossessoren ta seg av Physx`n i Nvidia kontrollpanelet istedenfor skjermkortet? Du har jo ganske solid prossessor så kan muligens hjelpe.

 

Metro er jo kjent for å være krevende, jeg sleit meg igjennom hele spillet med rundt 20 FPS på gamle PC`en men det var jo tross alt en Dual2Core med GTX 260 SLI så det var naturlig.

 

 

Over til noe helt annet, jeg fikk ett gratis eksemplar av Last Light igjennom Tek.no, er denne spillnøkkelen mulig å gi bort ettersom jeg allered har spillet?

 

Takk for svar!

 

Jeg forsøkte å skru av logitech sitt program og det kan se ut til å hjulpet noe. Alikevel slet jeg meg gjennom et "brett" med smertefulle 5-9 fps. Men plutselig er jeg oppe i 110 på neste "brett". Det kan se ut til at av en eller annen grunn er min fps "låst" til et visst random tall på hvert "brett". begynner jeg med 110 fps får jeg det helt til neste sted. Begynner jeg med 9 fps varsler det dårlig for resten av det stedet. Merkelig greier, noe lignende har jeg aldri vært borte i...

 

Jeg leste et sted at Metro var et spill som PhysX burde bli kjørt av gpu-prosessoren, men kan prøve å ta det med cpu'en istedet og se om det gir noen forskjell :)

 

 

Det er jo bare en spillkode du plotter inn i Steam, så det må da være helt greit å gi bort spillet om du har det fra før? Blir jo som å få en gave av noe du har fra før, da er du jo fritt fram til å gi det videre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Er det noen her som har prøvd de nye Metro 2033/Last Light Redux?

 

Kan vel tenke meg at 2033 har fått en solid ansiktsløftning, men skulle ikke tro at det slo voldsomt ut på LL som ble sluppet i fjor og etter min mening ser fantastisk ut enda? Eller er det nye gameplay elementer her også som man burde få med seg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...