Gå til innhold

? Fastpris erstatter minuttpris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klart teleoperatørene vil ha fastpris...!

Folk betaler gjerne for dobbelt så mye eller tre ganger så mye som de bruker, masse penger til operatørene for salg av ringeminutter og sms som ikke er blitt brukt...

Har akkurat kommet meg bort fra bindingstid på fastpris...

Grunnen til at "alle" (jeg) hoppet på fastpris for et år siden var at det ikke fantes andre alternativer for å få med nok mobildata Mb...

 

Jeg tror nok det er svært mange som kjenner seg litt igjen i denne grafen...

 

Dette er mine månedlige mobilkostnader, første kolonnene er fastpris.

De siste mnd er med minuttpris + datapakke til 49kr mnd. Samme operatør, bare annet abonnement.

 

post-80070-0-94477500-1339173383.jpg

 

Håper flere tenker over hva de faktisk bruker mot hva de faktisk betaler.

Og selvfølgelig er det folk som klarer å bruke opp en fastprispakke slik at de faktisk får litt mer en om de hadde hatt minuttpris..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mange får større frihet med fastpris løsningen. Men jeg ser at det for noen kan være en dårlig løsning. De som allerede betaler 200,- for å ringe og sende meldinger, som skal over til en smarttelefon, har mulighet til å unngå høye regninger. Inkluderte ringeminutter, sms og data for 200,- er da en god løsning.

For deg som ikke bruker noe særlig annet enn datatrafikk vil det lønne seg å holde deg til et Flexitalk abonnement med en datapakke inkludert.

 

Det finnes ingen fasitsvar på hvilket abonnement som er generelt best. Her er det svært individuelt fra person til person.

 

Jeg for min del har spart en god del penger på overgangen til fastpris løsningen. Det vil si, min far har spart penger på det.. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ringer en del (mange korte samtaler, usikker på antall minutter, langt under 500 i hvert fall), sender en del sms (kanskje opp mot 200), sender ingen mms og bruker 500 MB data.

 

Hvis du ringer mindre enn 1 time i måneden totalt lønner deg seg nok med Chess Premium med 1 gb data for deg, ihvertfall hvis du vil bruke mye mobiltdata.

 

200 SMS + 66 Minutter(ingen start pris) + 1 GB data vil bli 199,- kr i måneden. Bruker du derimot mindre SMS eller mindre enn 66 ringeminutter, vil det totaltsett bli billigere. Hvis du har ingen interesse av å bruke over 500 mb med data i måneden eller ringer over en time, kan du vel bare beholde det du har.

 

Jeg bruker mindre enn 200 SMS i måneden og har derfor byttet til dette fra fastpris, da det vil bli billigere for mitt forbruk ihvertfall, og bedre ihenhold til mobildata.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Jeg ringer en del (mange korte samtaler, usikker på antall minutter, langt under 500 i hvert fall), sender en del sms (kanskje opp mot 200), sender ingen mms og bruker 500 MB data.

 

Hvis du ringer mindre enn 1 time i måneden totalt lønner deg seg nok med Chess Premium med 1 gb data for deg, ihvertfall hvis du vil bruke mye mobiltdata.

Jepp, tror en delvis årsak til at fastpris har blitt vanligere er at folk trenger datatrafikk, men PT sin egen telepriser kalkulator støtter ikke disse ekstra datapakkene. Dermed kan folk bli lurt til å tro at pakkeabonnement er billigst selv om det ikker er det.

Lenke til kommentar

Jeg bruker ennå ring kontant (pluss familie-sak så jeg ringer og sender gratis SMS til familien). De siste 10 årene har jeg konsekvent brukt 500-1000kr i året, tror aldri jeg har brukt over 1000kr på et år. Det vil kanskje forandres en del når jeg nå snart endelig pensjonerer dinosauren min, nokia 3220, til fordel for Samsung Galaxy S3. Planen da er å fortsette med kontant, familie, og en 1GB eller 3GB (pr mnd) datapakke. Jeg bruker omtrent bare VOIP (ventrilo, skype), forum, eller mail utenfor familien, så å betale over 50kr i månden for ringing vil være sløsing. Mesteparten går til korte sms til venner.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Jeg har ikke pr i dag ikke funnet noe abonnement som er billigere enn det jeg har i dag, 500 av alt for 199,- mnd. Pr i dag er det datatrafikken som blir først oppbrukt. La oss bare håpe at det ikke blir så lenge til at mobilbruk blir likestilt med internett, fast pris for fri bruk av alt. Jeg antar at alt, fra telefonsamtaler via SMS/MMS whatever, måles i bytes åkkesom.

Lenke til kommentar

 

For min del har Netcom Fastpris X-large gitt meg friheten til å bruke mobilen tilnærmet "ukritisk" selv etter bytte til ny arbeidsgiver som ikke dekker mobilbruken direkte. Ringer mellom 10-16 timer i løpet av en måned (100-150 samtaler), sender 200-300 sms, 5-10 MMS og bruker mellom 6-30 gb data (fordelt på mobilen, tethering til bærbaren og iPad med tvillingsim). Nå har jeg lagt på binding for å få Spotify inkludert i ett år, og av ukjent grunn har jeg ingen begrensning på abonnement som setter ned hastigheten uansett hvor mye data jeg laster ned. :)

 

Lenke til kommentar

Ser det er en del som har 199kr for 500m 500sms 500mb nå, men med Talkmore har jeg også 500mms.

Vel noen sier at de ikke sender mms, det er vel for at det altid har våre dyrt, ca 3x mer en en sms og sende en mms. Så nå kan jeg nyte og sende mms til venner og familie og jeg ser også andre starter og sende mer mms tilbake. Så mms er en veldig fin ting til og sende et rask bilde med.

 

Tips: man får jo med 500sms men sender man mer en dette kan man sende mms meldig med 3x mer text i uten og måtte dele opp sms i 3x. Pluss at man har det inkludert gjør et jeg også sender lange text meldinger med mms.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...