Gå til innhold

Popcorn er utvilsomt oppskrytt!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklager, men spesielt titellen popcorn er UTVILSOMT oppskrytt provoserte meg, UTVILSOMT om noe slikt? fikk lyst å rive av meg hodet og kaste det ut vinduet...

 

Ta innlegget med en klype salt, din gjøk, for saltet gjør i alle fall ikke popcornet bedre!

Dette er et off-topic-fora, og folk liker å benytte seg av slike for å sette ting på spissen. Dra herfra din "grelinpinnj"!

 

OT: Godt å se at flere er enige med meg i at popcorn er trauste saker. Gode argumenter for popcorn (sett bort i fra de som utrolig nok genuint elsker smaken sine) er kommet frem. Det er billig, og fungerer ved siden av øl.

Lenke til kommentar

Popcorn er kostnadseffektivt snacks, dersom man kjøper det upoppet. Det smaker også bedre mens det fremdeles er varmt, jeg har aldri forstått meg på folk som kjøper ferdigpoppet popcorn i dagligvarebutikker. Med aromat eller gastromat-krydder på i stedet for salt så blir smaken litt mer interessant. I tillegg så er det litt sunnere enn for eksempel potetgull.

 

Jeg synes det smaker godt nok til å gomle på mens man ser TV eller spiller, selv om det kanskje ikke smaker superultrafantastisk.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Popcorn er også sunnere enn annen snacks. Mindre fett betyr mindre smak så det er nok en sammenheng der.

Når det kommer til kcal per 100 gram er det ikke nødvendigvis så stor forskjell på chips og popcorn. "Mikropopcorn" har omtrent like mange kalorier som Maaruud Superchips, og steget opp til de største kaloribombene av chips er bare på 100 kcal per 100 gram. Nå er jo det litt, men popper du popcornet ditt selv med en klatt smør så kommer du farlig nært.

 

Når det er sagt så er egenvekten til popcorn lavere enn chips og du kan derfor spise et større volum før du oppnår samme kalorimengde.

 

Når det kommer til chips eller popcorn så syns jeg det er ganske likestilt, og jeg velger ut i fra anledning. Kommer det en god dip inn i bildet, da vinner chips.

Lenke til kommentar

Trådstarter, innleggene dine vitner om ignoranse. Hvis du hadde sjekket fakta før du gikk løs på popcorn, hadde du visst at popcorn kommer i en god del varianter og smaker. Du har blant annet toffee popcorn og søtt popcorn. I tillegg kommer jo smørpopcorn, som de fleste kjenner til.

At man behøver å tilsette salt for å fremheve smaken er ikke et argument mot popcorn. Salt brukes i utallige matretter, inkludert potetgull som du glorifiserer.

 

Noe annet som er positivt med popcorn er at man som forbruker kan lage tilberede popcorn på flere måter, det være seg mikropopping, kjøpe det ferdigpoppet eller ta i bruk den noe sjarmerende metoden som er å poppe det i panne. Der kan man også enkelt styre hvor mye smør/olje man vil bruke. Potetgullproduksjon er en svært mer komplisert prosedyre, og det er altfor vanskelig å lage det hjemme med vanlig kjøkkenutstyr og ingredienser.

 

At det er vanskelig å bruke dip til popcorn er heller ikke et argument. Det blir som å påstå at sushi er bedre enn spagetti fordi det er ubeleilig å dyppe spagetti i soyasaus. Det at en snackstype trenger dip for å smake noe annet enn generisk og simpelt sier egentlig mer om potetgull enn popcorn. Popcorn kan fint stå på egenhånd så lenge den tilsettes en teskje salt, or so.

 

Mat som setter seg fast i tanngarden er ikke unormalt, men som den avanserte sivilisasjonen vi er løses dette problemet forsvinnende enkelt med tannpirkere. På hvilken måte dette er et argument, nybb, må du nesten utarbeide litt. "Biff er utvilsomt en oppskrytt matrett - små kjøttfliser setter seg regelmessig fast i jekslene mine!"

 

En annen ting er, som enkelte tidligere har nevnt, at popcorn er betydelig sunnere enn mye av det andre man finner i snackshyllene. Dette er ikke bare noe man effektivt kan bruke i markedsføringen av produktet, men også en viktig faktor for mange forbrukere. Man føler seg bedre etter å ha spist en bolle popcorn enn en pose oversaltet potetgull med Holiday-dip.

Endret av Analmeth
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Popcorn er også sunnere enn annen snacks. Mindre fett betyr mindre smak så det er nok en sammenheng der.

Når det kommer til kcal per 100 gram er det ikke nødvendigvis så stor forskjell på chips og popcorn. "Mikropopcorn" har omtrent like mange kalorier som Maaruud Superchips, og steget opp til de største kaloribombene av chips er bare på 100 kcal per 100 gram. Nå er jo det litt, men popper du popcornet ditt selv med en klatt smør så kommer du farlig nært.

 

Når det er sagt så er egenvekten til popcorn lavere enn chips og du kan derfor spise et større volum før du oppnår samme kalorimengde.

 

Når det kommer til chips eller popcorn så syns jeg det er ganske likestilt, og jeg velger ut i fra anledning. Kommer det en god dip inn i bildet, da vinner chips.

Er ikke kun energimenge som avgjør hvor sunt noe er :p. Popcorn har også mer fiber enn for eksempel potetgull.

Lenke til kommentar

det er utrolig hva man kan diskutere, og at det kan komme opp så mye mer enn bare "den jeg liker er best"

er oppfølgern Gråstein mot grus?

 

annen ting med popcorn er at det ikke knaser like mye som chips, tenk deg 50 mann i en kinosal med chips av typen som er litt tykk, ala tortillas.

ville vært betydlig høyere støynivå.

Lenke til kommentar

nja, den finnes i mang en variant, ikke alle belegningstein er gråstein.

Hva som er definert som gråstein er lett - grå stein.

 

de kommer i alle former og størrelser.

kampesteiner, pyntesteiner, knusevindusteiner, kantstein og listen går videre og videre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...