Gå til innhold

Square Enix imponerer med ny spillmotor


Anbefalte innlegg

Dette er vell, som med stort sett samtlige tech-demoer noe vi bare får se i.. Nettopp tech-demoen, når det kommer til faktisk gameplay så er ikke grafikken i nærheten. Alt dette er jo pre-rendered, så det blir jo mer eller mindre som en cinematic? Eller har jeg misforstått noe fullstendig her, for jeg kan ikke se noen som helst av reell in-game footage noen plass?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er vell, som med stort sett samtlige tech-demoer noe vi bare får se i.. Nettopp tech-demoen, når det kommer til faktisk gameplay så er ikke grafikken i nærheten. Alt dette er jo pre-rendered, så det blir jo mer eller mindre som en cinematic? Eller har jeg misforstått noe fullstendig her, for jeg kan ikke se noen som helst av reell in-game footage noen plass?

Det er ikke pre-rendered så vidt jeg vet. Det var en annen video der de stoppet opp filmsekvensen, gikk inn real-time og panorerte rundt i miljøet, endret på detaljer (skjegg, insektssvermen, lys osv.) på rappen. :)

 

For FF syntes jeg imidlertid det ble en smule mørkt og dystert.

Lenke til kommentar
Dette er vell, som med stort sett samtlige tech-demoer noe vi bare får se i.. Nettopp tech-demoen, når det kommer til faktisk gameplay så er ikke grafikken i nærheten. Alt dette er jo pre-rendered, så det blir jo mer eller mindre som en cinematic? Eller har jeg misforstått noe fullstendig her, for jeg kan ikke se noen som helst av reell in-game footage noen plass?
Det er ikke pre-rendered så vidt jeg vet. Det var en annen video der de stoppet opp filmsekvensen, gikk inn real-time og panorerte rundt i miljøet, endret på detaljer (skjegg, insektssvermen, lys osv.) på rappen. :)For FF syntes jeg imidlertid det ble en smule mørkt og dystert.

 

Eh de beste FF spillene er helt lik traileren, FF 6 og 7.

Mørk verden med maskingevær og krig og masakrer,

Lenke til kommentar
Morsomt at det er fremtidens konsoller som styrer grafikk revolusjonen(e).
Hvorfor det? Fremtidens konsoller vil jo være utdatert allerede det sekundet de slippes i forhold til PCer. Så om det er grafikkrevolusjoner du er ute etter, så burde du jo vært veldig skuffet, fordi hardware vil alltid ligge langt foran softwaren når de bruker utdatert hardware. Om man hadde utviklet primært mot PC hadde man nok kunnet sett slik grafikk i spill allerede.
Siste setningen din oppsummerer det han mener ganske godt. Utviklingen blir senket siden de utvikler så konsoller kan kjøre spillene.

Til en hvis grad, du ønsker også at et pc spill skal kunne kjøres på mange pcer så du ønsker å begrense systemkravene mest mulig.

 

Problemet nå er at vi er i en bølgedal, du tjener ikke nok på å lage et spill kun for pc bare for grafikkens del til at det er lønsomt, Det var det på slutten av forige generasjon dvs PS2. de fleste spill som er kun for pc er det på grun av minne eller mus/ keyboard.

 

Lenke til kommentar
Morsomt at det er fremtidens konsoller som styrer grafikk revolusjonen(e).
Hvorfor det? Fremtidens konsoller vil jo være utdatert allerede det sekundet de slippes i forhold til PCer. Så om det er grafikkrevolusjoner du er ute etter, så burde du jo vært veldig skuffet, fordi hardware vil alltid ligge langt foran softwaren når de bruker utdatert hardware. Om man hadde utviklet primært mot PC hadde man nok kunnet sett slik grafikk i spill allerede.
Siste setningen din oppsummerer det han mener ganske godt. Utviklingen blir senket siden de utvikler så konsoller kan kjøre spillene.
Tviler på at utviklerne egentlig har lyst til at teknologien skal gå så fort fremover som PC-utviklingen går. Det er dyrt å lage god grafikk. Tror ikke Epic, Crytek osv. hadde utviklet nye grafikkmotorer så mye fortere likevel. Og se på Activision, som aldri har gitt ut et spill som ser imponerende bra ut, selv om det er mulig.

Koster ikke så mye å lage teknisk god grafikk, teksture og modeller lages i høy oppløsning og skaleres så ned. DX 11 osv gir deg mye gratis, det som koster er å lage scener i en detaljrikdom som ser bra ut i høyoppløselig grafikk, du kommer deg ikke unna med ensfargede koridorer lengere.

Spørsmålet er om ikke denne overgangen er tatt alt når det gjelder grafikk,

Lenke til kommentar
Morsomt at det er fremtidens konsoller som styrer grafikk revolusjonen(e).
Hvorfor det? Fremtidens konsoller vil jo være utdatert allerede det sekundet de slippes i forhold til PCer. Så om det er grafikkrevolusjoner du er ute etter, så burde du jo vært veldig skuffet, fordi hardware vil alltid ligge langt foran softwaren når de bruker utdatert hardware. Om man hadde utviklet primært mot PC hadde man nok kunnet sett slik grafikk i spill allerede.
Siste setningen din oppsummerer det han mener ganske godt. Utviklingen blir senket siden de utvikler så konsoller kan kjøre spillene.

 

Tviler på at utviklerne egentlig har lyst til at teknologien skal gå så fort fremover som PC-utviklingen går. Det er dyrt å lage god grafikk. Tror ikke Epic, Crytek osv. hadde utviklet nye grafikkmotorer så mye fortere likevel. Og se på Activision, som aldri har gitt ut et spill som ser imponerende bra ut, selv om det er mulig.

 

Jeg tror du misforstår. Grafikk som dette er allerede mulig med f.eks. CryEngine 3, men utviklingen av spill blir holdt tilbake fordi det fokuseres på gammel konsollmaskinvare. PC har allerede fjerde generasjons grafikk. Den dagen PS 4 blir lansert så er maskinvaren i konsollen allerede forbigått av maskinvare for PC. Det er realiteten.

Endret av ZiggyStardust
Lenke til kommentar
Jeg tror du misforstår. Grafikk som dette er allerede mulig med f.eks. CryEngine 3, men utviklingen av spill blir holdt tilbake fordi det fokuseres på gammel konsollmaskinvare. PC har allerede fjerde generasjons grafikk. Den dagen PS 4 blir lansert så er maskinvaren i konsollen allerede forbigått av maskinvare for PC. Det er realiteten.
Kan ikke si jeg syntes Cry Engine 3 ser like bra ut
Lenke til kommentar

Det er mange som blander sammen spillmotor, grafikk, animasjon, spillmekanikk, produksjon og hardware for tiden. Selv innenfor kategorien lyd, er det mange områder som er nesten fullstendig adskilte. Spillteknologi og spillproduksjon er veldig ulike ting. Mange dårlige spill lages med omfattende spillmotorer og omvendt.

 

Hvis man studerer noen av teknikkene som skal til for å lage et moderne spill i dag, ser man fort opp med at det er menneskene, og ikke maskinvaren som lager de gode spillene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...